مرتضی ایمانی راد می گوید: «اگر شرکت های تولیدی کوچک و متوسط بتوانند از استراتژی های رقابتی و صادراتی استفاده کنند، منحنی رشد آنها حتی در شرایط تحریمی بالا خواهد رفت.»

اقتصاددان و تحلیلگر مسایل بین المللی در گفت وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه چشم انداز تولید ناخالص داخلی در سال جاری خبر خوشی برای شرکت ها ندارد،اظهار داشت: در عین حال اگر شرکت‌های تولیدی از استراتژی های رقابتی و صادراتی بتواند استفاده کنند،منحنی رشد آنها بالا می رود.

او افزود: تجربه نشان داده که حتی شرکت هایی در شرایط کاهش نرخ رشد اقتصادی کشور درست خلاف جهت شرایط اقتصادی حرکت کرده اند،موفق تر بوده اند  و این موضوع به دلیل انتخاب استراتژی رقابتی و صادراتی هوشمندانه است.

رییس موسسه مطالعات اقتصادی بامداد با بیان اینکه بازار اقتصاد ایران درسال 97 کوچک شده و تقاضا برای کالا کاهش می‌یابد،گفت: در نتیجه این شرایط رقابت افزایش می یابد،بنابراین استراتژی صادرات،استراتژی موفقی خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه در شرایطی که تهدید وجود دارد، کنترل بازار ارز ،کار درستی است،یادآورشد: البته این اتفاق ممکن است منجر به کاهش نرخ رشد اقتصادی سال جاری شود،اما علت کاهش برآوردها از نرخ رشد اقتصادی کاهش گشایش های ارزی هم هست.

 

شاید به خواندن مطالب زیر علاقه مند باشید: