وزارت فناوری اطلاعات چین فهرستی از رتبه‌بندی ارزهای دیجیتالی در این کشور را منتشر کرد. در این رتبه‌بندی که توسط کارشناسان حوزه کریپتو در چین تدوین‌شده، اتریوم در صدر ارزهای دیجیتال قرار دارد. نکته جالب در این فهرست قرار گرفتن بیت کوین در رده سیزدهم از بین ۲۸ ارز دیجیتال است. 

به نقل از CEN، پنج ارز دیجیتالی برتر از دیدگاه کارشناسان چینی به ترتیب: اتریوم، استیم، لیسک، NEO و کومودو هستند.

رتبه بندی بلاک چین‌های عمومی توسط وزارت فناوری اطلاعات چین منتشرشده و از میان بیست‌وهشت ارز مورد برسی، اتریوم مقام اول را به خود اختصاص داده است. خبر انتشار این رده‌بندی در کنفرانس بنجین مطرح شد.

اتریوم بهترین ارز دیجیتال; بیت کوین در رده سیزدهم !

بنا بر گزارش‌ها قرار است تا کارهای مشابه دیگری نیز انجام شود و دارایی‌های دیجیتالی بیشتری نیز مورد برسی قرار گیرند. به گفته این خبرگزاری کارشناسان و صاحب‌نظران طراز اول حوزه کریپتو مسئول رتبه‌بندی این ارزها بودند و در برسی های خود سه عامل تکنولوژی، کاربرد و نوآوری را در نظر داشته‌اند.

در این میان اتریوم با کسب بالاترین امتیاز از میان فاکتورهای اشاره‌شده توانست در دومین رتبه‌بندی معتبر مقام اول را از آن خود نماید. از دلایلی که بیت کوین به چنین مقامی رسید، نقص در فاکتورهای تکنولوژی و زمینه‌های کاربردی عنوان‌ شده است.

CEN دراین‌باره نوشت:

نتایج نشان می‌دهند که نسل دوم بلاک چین، این اتریوم است که سرآمد بقیه است.

پس‌ازآن بود که کاربران در توییتر اقدام به اعتراض به نتیجه این رده‌بندی کردند. چندی پیش نیز کاربران به رتبه بندی Weiss اعتراض داشتند. Weiss به بیت کوین نمره C+ داده بود که نمره ضعیفی به شمار میرود.

 

دیگر مطالب: