کریگ رایت محقق ارشد شرکت (nChain) و فردی که خود را ساتوشی ناکاموتو می‌نامد با شکایت ۵ میلیارد دلاری روبرو است. در این پست همراه ما باشید.

شکایت 5 میلیارد دلاری از ساتوشی ناکاموتو

پی آسان : کریگ رایت محقق ارشد شرکت (nChain) و فردی که خود را ساتوشی ناکاموتو می‌نامد با شکایت ۵ میلیارد دلاری روبرو است. وارث دیوید کلیمن در دادگاه بخش جنوبی ایالت فلوریدا شکایت از ساتوشی ناکاموتو را مطرح کرده است. دیوید کلیمن یک دانشمند علوم رایانه و متخصص امنیت سایبری بود که خیلی‌ها فکر می‌کنند او یکی از توسعه‌دهندگان بیت کوین و فناوری بلاک چین بوده است.

شکایت از ساتوشی ناکاموتو

در سندی که در وبسایت Reddit منتشر شده است، وارث کلیمن ادعا می‌کند که کریگ رایت صدها هزار بیت کوین که ارزش آن‌ها بیش از ۵ میلیارد دلار است را از کلیمن دزدیده است. شاکی ادعا می‌کند که دوستان و خانواده‌اش در مورد این ثروت اطلاعی نداشته‌اند.

در شکواییه رسمی آمده که رایت از این موضوع سو استفاده کرده و او را مجبور کرده یک سری قرارداد را برای انتقال دارایی‌ها به شرکت‌هایی که توسط رایت کنترل می‌شود، ارسال کند. کریگ قراردادها را اجرا نکرده و امضای کلیمن را جعل کرده است.

شکایت از ساتوشی ناکاموتو

در شکایت از ساتوشی ناکاموتو ، شاکی ادامه می‌دهد که بعد از مرگ کلیمن در ۲۶ آپریل ۲۰۱۳، رایت با وارث کلیمن تماس گرفته‌ و افشا کرده که او و کلیمن با هم در توسعه بلاک چین و بیت کوین همکاری می‌کرده‌اند.

بنا به این شکواییه، رایت ادعا کرده که دیوید قراردادی را امضا کرده که حق هر نوع مالکیت در ثروت یا مالکیت فکری را در مقابل سهام غیر قابل کنترل و غیر عملیاتی در یک شرکت استرالیایی واگذار کرده است. در ادامه شکواییه آمده که رایت برآورد کرده که این سهام، میلیون‌ها دلار ارزش دارد و به وارث اطلاع داده که او می‌تواند سهام خود را در ظرف چند ماه به فروش برساند.

البته این ادعای رایت یک دروغ بوده است؛ چرا که با تلاش‌های رایت برای گمراه کردن اداره مالیات کشور استرالیا (ATO) این شرکت ورشکسته شد. در اواخر سال ۲۰۱۵ پلیس استرالیا به خانه رایت حمله کرد و او هم به بریتانیا گریخت. وارث مدعی است که رایت هیچ کدام از بیت کوین‌ها یا حقوق دارایی معنوی و فکری کلیمن را باز پس نداده است. این شکایت برای اصلاح این بی‌عدالتی مطرح شده است.

وارث کلیمن به دنبال باز پس‌گیری حقوق مالکیت فکری و همین طور ۵ میلیارد دلار بیت کوین است. با این که رایت دیگر ادعا نمی‌کند ساتوشی ناکاموتو است و این شکایت هم به دنبال کشف هویت این شخص نیست اما فرایند رسیدگی به این شکایت، شاید دادگاه را مجبور کند تا هویت رایت را به درستی مشخص کند. رایت در توئیتر به این شکایت با یک کلمه پاسخ داده است: «طمع».