بله! درست متوجه شدید! اگر از عاشقان جهانگردی هستید و از گردشگری لوکس خسته شدید و می خواهید مدتی را با اهالی شهر مقصد سپری کنید، سایتی وجود دارد که ترتیب اقامت شما را پیش یکی از ۲ میلیون خانواده ای که در سایت اعلام آمادگی کردند، در ۳۴ هزار شهر دنیا فراهم می کند. قبل از خواندن این مطلب این مژده را به شما عزیزان میدهیم که شما میتوانید خدمات این وب سایت کاربردی airbnb را از وب سایت ما به آدرس  payasan.com دریافت کنید

 

 

airbnb

 

 

اگر یادتان باشد، چندی پیش دو سایت معتبر و فعال در عرصه گردشگری مجازی را معرفی کردیم. این دو سایت، خدمات جالبی را در اختیار گردشگران در سراسر جهان قرار می دهد.

سایت couchsurfing.com پرتالی بود که به شما امکان می دهد که در صورت سفر به یکی از شهر های دنیا، امکان اقامت رایگان را پیش یکی از ده میلیون کاربر این پرتال که در ۲۰۰۰ کشور دنیا پراکنده هستند را در اختیار داشته باشید. کاناپه گردی در میان کاربران شبکه اجتماعی کوچ سرفینگ، امری متداول است و این سایت مخاطبان زیادی در سراسر دنیا دارد. شرکت در رویداد هایی که توسط کاربران در کشور های مختلف دنیا هر هفته برگزار می شود، همانند InterNation.orgg جالب توجه است.

البته به جز این دو سایت، سایت هایی مانند Tripadvisor.com و Expedia.com نیز در کنار Booking.com ، فرصت های گردشگری و اقامتی متنوعی را در اختیار عاشقان گردشگری مجازی قرار می دهد .برای کسانی که به اروپا سفر می کنند نیز، هواپیمایی رایان ایر، خدمات جالب توجهی ارائه کرده است.

به هر حال، دنیای گردشگری، تا حد زیادی به دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) گره خورده است و این گره، بستر فرصت آفرینی هایی مولد را در حوزه کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) فراهم کرد. اکنون با گردشگری مجازی، دور دنیا در چند روز امکان پذیر است و از طرفی، می توان لذت بیشتری از سفر را به نسبت قرن های گذشته، تجربه کرد.

دنیای اپلییکیشن های موبایل، این روز ها هیچ گردشگری را در هیچ جای دنیا تنها نمی گذارند. با هر قصدی که قصد خروج از خانه داشته باشید، هزاران app آمادگی دارند تا نیاز های مهم شما را پوشش داده و یک همیار دیجیتالی قابل اعتماد باشند. کسب و کار اپ ها و هم چنین کسب و کار اپ نویس ها در دنیای امروزی، بسیار پر رونق است.

 

 

airbnb در ایران

 

 

یکی از سایت هایی که در ۱ دهه اخیر با استقبال گسترده کاربران اینترنت به خصوص عاشقان گردشگری مجازی مواجه شده است،‌ سایتی است که محصولی دیگر از شهر استارت آپ خیز ایالات متحده، سانفرانسیسکو است. جایی که مهد بسیاری از استارت آپ های بزرگ بوده است. سایت Airbnb.com از جمله پرتال های فعال در عرصه گردشگری مجازی به شمار می رود و به مخاطبانش این امکان را می دهد که در ۱۹۱ کشور دنیا و در ۳۴ هزار شهر، پیش ۲ میلیون خانواده اقامت کنند و اتاقی از خانه آن ها را با قیمت ارزان، اجاره کنند.

بستری که این سایت برای ارائه خدمات میان مهمانان و میزبانان فراهم کرده است، الهام بخش پرتال های فعال و بسیاری در در دنیا در عرصه فراهم کردن فرصت های اقامتی خودمانی برای گردشگران بود. ایر بی ان بی را باید یک سایت الهام بخش و ایده ای خلاق در کسب و کار اینترنتی (Internet based business) دانست. ایده ای که سبب میلیاردر شدن موسسانش شد و برگی دیگر از دنیای کارآفرینی دیجیتالی را رقم زد.

 

 

airbnb اجاره

(موج فزاینده در Airbnb.com برای اجاره خانه در شهر ریو دو ژانیروی برزیل افزایش یافته است)

 

 

خیلی ها دوست دارند وقتی به شهری سفر  می کنند، ‌به جای ان که هتل های لوکس ۵ ستاره منتظر آن ها باشند اهالی شهر به استقبال آن ها بیایند و در خانه اهالی شهر ساکن شوند. سبک زندگی مردم را ببینید، با آداب و رسوم آن ها آشنا شوند و از همه مهم تر، فرصتی برای تعامل بهتر و نزدیک تر با مردم عادی و بدنه جامعه داشته باشند.

این فرصت، از طریق ایر بی ان بی در اختیار شماست. شما می توانید بر اساس شهری که قصد سفر دارید، یکی از خانه های معرفی شده توسط افراد را انتخاب، و پس از هماهنگی با صاحب خانه و پرداخت هزینه های مربوطه از بستر سایت ایر بی ان بی، به شهر مقصد سفر کرده و در خانه مربوطه ساکن شوید.

 

 

اجاره airbnb

 

 

ایر بی ان بی، کاناپه گردی ۱ شبه ندارد عین کوچ سرفینگ، اما به شما این فرصت را می دهد که تجربه اقامت ارزان خودمانی را با اهالی ۳۴ هزار شهر در سراسر جهان در اختیار داشته باشید. فرصتی که ارزشمند و بعضا تجربه ای خوش و خاطره انگیز است.

وقتی شما در یکی از اتاق های یک خانه با حضور خانواده و اهالی آن خانه مواجه می شوید، خیلی حس هایی که در هتل و اقامت انفرادی نخواهید داشت را تجربه می کنید. نوشیدن و غذا خوردن و گشتن در شهر و صحبت کردن با اهالی در مسائل مختلف، همه این ها فرصت هایی است که با اقامت های خودمانی در کنار خانواده هایی که اتاق هایشان را به گردشگران اجاره می دهند، فراهم می شود.

فرصتی خوبی برای مهمانان تا خانه های ارزان قیمت و امن پیدا کنند و هم چنین فرصتی برای اهالی شهر تا از این طریق، با گردشگران ارتباط برقرار کرده و دوستان جدید پیدا کنند و از خانه خالی خود، کسب در آمد کنند.

 

 

اجاره airbnb

(شعار سایت این است که شما به همه تعلق دارید و تنها نخواهید بود)

 

 

از سال ۲۰۰۸ میلادی که این پرتال راه اندازی شد تا کنون، بیش از ۶۰ میلیون گردشگر توانسته اند از خدمات اقامت خودمانی ارزان قیمت پیش میلیون ها خانواده در سراسر دنیا استفاده کنند.

این مطلب را از دست ندهید:  در صورت رد شدن اخذ مجوز اقامت در سوئد چه باید کرد؟

اجاره airbnb در ایران

(دو میلیون نفر در سراسر دنیا آماده اجاره دادن بخشی از خانه خود به مشتریان هستند)

 

 

مدیران این سایت هر روز در وبلاگ خود، درباره سایت و خدمات حال و آینده اش مطالب جالبی می نویسند که نشان می دهد، که این سایت تعامل جدی با مشتریانش دارد. اگر می خواهید درباره سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات پرتال اطلاعاتی کسب کنید به این بخش مراجعه کنید.

هم چنین برای آشنایی این موضوع که شاخص های اعتماد سازی بین مهمانان و میزبانان در بستر ایر بی ان بی چیست، توصیه میکنیم این قسمت را مطالعه کنید. میزبان هایی که در سایت ایر بی ان بی آگهی می دهند باید شرایطی را رعایت کنند.

این که ایمنی خانه هایی که در ایر بی ان بی آگهی می شود چه خصوصیاتی دارد و چه شرایطی را باید داشته باشند در این بخش در دسترس است.

 

 

اجاره airbnb

 

 

ایر بی ان بی در اینستاگرام بیش از ۱.۱ میلیون فالوور در اختیار دارد.

اینستاگرام این سایت را در نشانی اینترنتی به آدرس https://www.instagram.com/airbnb دنبال کنید.

ایر بی ان بی را می توانید از طریق موبایل نیز داشته باشید  و از خدمات آن استفاده کنید.

 

 

اجاره airbnb

(میلیون ها نفر در سراسر دنیا از خدمات موبایلی ایر بی ان بی برای اجاره خانه های خودمانی استفاده می کنند)

 

 

اطلاعات  فنی اپ موبایل این سایت که به ۳۰ زبان ارائه شده  به این شرح است:

  • Free
  • Category: Travel
  • Updated: Jul 06, 2016
  • Version: ۱۶٫۲۶
  • Size: ۱۵۸ MB
  • Apple Watch: Yes

اخیرا نسخه ۱۶ این اپ به روز رسانی شده است و بیش از ۹ هزار rate به این اپ پر کاربرد در دنیای پیدا کردن مکان اقامت در اپ استور داده شده است.

 

درباره ایر بی ان بی

 

 

اجاره airbnb

 

 

ایر بی ان بی یکی از سایت های فعال در عرصه خانه یابی خودمانی در اینترنت است. میزبانان، اتاقی از خانه را به اجاره می گذارند و میزبان گردشگران از سراسر جهان می شوند.

دو تن از موسسان این سایت یعنی آقایان برایان و جو، از موسسان این سایت همواره علاقمند بودند تا فرصت هایی را برای معرفی و عرضه خانه های خالی در آمریکا به مخاطبان فراهم کنند که این طرح نو، زمینه راه اندازی یک کسب و کار الکترونیکی موفق را فراهم کرد.

شرکت AirBed & Breakfast را ثبت کردند اما از سال ۲۰۰۹ میلادی، Airbedandbreakfast.com با مختصر کردن نام کسب و کار خود به ایر بی ان بی دات کام، فعالیت جدی را از روزهای آخر نخستین دهه قرن بیست و یکم آغاز نمودند.

 

 

اجاره airbnb

(توافق  ایر بی ان بی با کمیته بین المللی المپیک برای ارائه خدمات به طرفداران رقابت های المپیک ریو برزیل جهت اسکان در این شهر، سود سرشاری را در مرداد ماه ۹۵ به جیب صاحبان سایت می ریزد)

 

 

این سایت اکنون بیش از ۳۰ میلیارد دلار قیمت دارد. ده ها هزار درخواست اجاره خانه با متوسط شبی ۱۷۰ دلار در آستانه آغاز رقابت های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو دوژانیروی برزیل در این سایت ثبت شده است.

اگر افرادی امسال در یکی از خانه های ریو مستقر شده اند، به واسطه خدماتی است که ایر بی ان بی به مسئولان برگزاری رقابت ها جهت ارائه تسهیلاتی به متقاضیان تماشای رقابت ها در طول سه هفته برگزاری این مسابقات که از ۱۵ لغایت ۳۱ مرداد در برزیل برگزار می شود، داده است.

 

اجاره airbnb

 

 

به هر حال اگر می خواهید برنامه های ویژه ایر بی ان بی را درباره المپیک ریو ببینید به این قسمت مراجعه کنید. یکی از اقدامات جالب توجه این سایت این است که برای رویدادهای بین المللی ورزشی و هنری و اجتماعی،خدمات خاصی برای مشتریانش تدارک می بینید و برای همین، بخش مخصوص eventt  ترتیب داده است.

 

 

اجاره airbnb(بیش از ۲۰ هزار فرصت اقامتی توسط این سایت برای شرکت کنندگان در المپیک ریو ۲۰۱۶ فراهم شده است)

 

 

اکنون برایان چسکی که به قول Forbes.com میلیاردر دنیای آنلاین  با ۳.۳ میلیارد دلار دارایی است، موسس و مدیر عامل و جو گبیا به عنوان موسس و مدیر ارشد محصول و ناتان بیچارزکی به عنوان موسس و مسئول کل امور فنی این کسب و کار فعال هستند. ۶ تا ۱۲۲ درصد کل گردش مالی بین خریدار و فروشنده محل اجاره، توسط این سایت برداشته می شود.

البته برای عملیات کردیت کارت، ۳ درصد کارمزد از اجاره گیرنده دریافت می شود. هفتاد درصد مکان های اجاره داده شده در این سایت، خارج از آمریکا بوده اند و در سال ۲۰۱۳، این پرتال برای بیش از شصت میلیون نفر در سراسر جهان خانه های ارزان قیمت را فراهم کرده است.

رقمی که می توان این سایت را بزرگ ترین بنگاه معامله املاک دنیا دانست. البته در سرزمین دیجیتال.

 

 

اجاره airbnb

SONY DSC

 

 

بررسی ها نشان می دهد که صدها میلیون صفحه در گوگل درباره این سایت ایندکس شده  و از اعتبار بالایی میان کاربران اینترنت به خصوص گردشگران مجازی برخوردار است.

استارت آپی که پرتالی که در سال ۲۰۰۸ میلادی در شهر سانفرانسیسکو آمریکا تاسیس شد، اکنون یکی از بزرگان گردشگری مجازی دنیا به شمار می رود و بخش قابل ملاحظه ای از خدمات اقامتی منتشر شده در اینترنت را از طریق امکانات خود معرفی و عرضه می کند تا گردشگران،‌ تجربه سفر ارزان و خودمانی را داشته باشند.

هر کاربری که عضو فیس بوک باشد یا نباشد، به راحتی قادر خواهد بود تا از طریق یک حساب پست الکترونیک و  شماره موبایل تایید شده (خارج از ایران) نسبت به عضویت در سایت اقدام و از خدمات آن استفاده کند.

به نظر می رسد که از تابستان سال ۲۰۱۳ میلادی  نیز به واسطه افزایش میزان اطلاعات و امنیت خدمات سایت، اسکن کارت هویت افراد نیز به عنوان بخش مهمی از هویت سنجی کاربران مورد نیاز است.

بر اساس آمار ها، این سایت ابتدا کارش را از زیر یک شیروانی در آمریکا توسط موسسانش آغاز کرد. نخستین شعبه آن ها در خارج از امریکا در شهر بندری هامبورگ آلمان بود که همواره از گردشگران و مخاطبان زیادی برخوردار است.

بعدها لندن و پاریس و مسکو و سائوپائولو و کپنهاک نیز به آن افزوده شده و امروز به ۱۹۲ کشور دنیا و در هزاران شهر توسعه یافته است.

این سایت دارای اپلیکیشن های مختلف موبایلی است که ترافیک قابل ملاحظه ای را برای سایت اصلی به ارمغان آورده است. اپی با ده ها زبان و خدمات گسترده برای مخاطبان که میتوان از ان به عنوان یکی از اپ های پر مخاطب نام برد.

این سایت کمک کرده است تا مسافران و گردشگران، به دلیل اقامت در محل های اقامتی دوست داشتنی، راحت و جذاب که معمولا با حضور صاحب محل نیز همراه می شود، موقعیت های دوستانه و زمان خوبی را به صورت خصوصی و با هزینه کم تر نسبت به هتل ها در مکان های شلوغ، در اختیار داشته باشند و مدت اقامت بیش تری را در محل اقامت انتخاب شده در شهر مورد نظر، تجربه کنند.

بررسی های عمومی روی پرتال نشان می دهد که یکی از امتیاز های موفق و خوبی که این سایت دارد، همانند روشی که آمازون و تریپ ادوایزر دنبال می کنند، امکان ارائه review بر روی پست ها و آگهی هایی است که در سایت رد و بدل می شود.

مثلا اگر شما قصد اجازه خانه ای را دارید و این خانه قبلا ده ها بار اجاره داده شده، کاربرانی که خانه را اجاره کردند به عنوان مهمان، روی پروفایل آگهی این خانه،‌ نظرات خود را منتشر می کنند. نظراتی که بعضا مثبت و بعضی منفی است. همه تلاش سایت این است که کسی بخاطر هزینه های سنگین اقامت در شهر های مختلف دنیا، از سفر باز نماند.

 

 

اجاره airbnb

(آگهی در ایر بی ان برای اجاره اتاق هایی در داخل کابین هواپیما در هلند)

 

 

در ایر بی ان بی، اگهی های عجیب و غریبی هم منتشر شده است که در گفتاری در آینده به آن خواهیم پرداخت. مثل اجازه خانه ای در هلند که در داخل کابین هواپیما، اتاق هایی را به ازای هر شب ۴۲۰ دلار اجاره می داد.

 

 

چگونه از ایر بی ان بی استفاده کنیم؟

برای استفاده از خدمات سایت، ابتدا باید به عضویت این سایت در بیایید که رایگان است و هزینه ای در پی نخواهد داشت. برای عضویت، کافی است در ایندکس سایت، بر روی گزینه sign up کلیک کرده تا صفحه زیر باز شود.

اجاره airbnb

از طریق اکانت خود در گوگل و فیس بوک نیز می توانید به طور اتوماتیک به عضویت سایت در امده و بعدا پروفایل خود را تکمیل کنید.

اگر در این دو سایت اکانت ندارید، از طریق email به عضویت سایت در خواهید آمد. توجه کنید که عضویت شما در سایت،‌به معنای موافقت شما با شرایط استفاده از خدمات سایت است که قبلا لینک ان ارئه شده.

هم چنین اگر خواستید خانه ای در این سایت به اگهی بگذارید، باید بخش تضمین میزبان ها را که در قسمت  Host Guarantee Terms  ارائه شده است ملاحظه کنید.

پس از ثبت نام و دریافت کد کاربر و انجام امور verification، شما می توانید log in کرده و از خدمات سایت استفاده کنید.

در نوار ابزار ایندکس سایت، همانند سایت booking.com، نواری قرار دارد که می توانید فرصت های اقامتی در شهر های مختلف دنیا را در زمان ورود (check in) و خروج (check out) بررسی کنید.

مثلا اگر در شهر استکهلم سوئد،‌به دنبال خانه ای باشید، بیش از ۳۰۰ نتیجه جست و جو معرفی می شود.

 

 

 

 

اجاره airbnb

(صفحه نتایج بررسی خانه قابل اجاره در پایتخت سوئد)

 

 

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، بیش از ۳۰۰ فرصت اقامتی در استکهلم برای بازه زمانی ۲۹ جولای تا ۱ سپتامبر ارائه شده است. شما می توانید نوع خانه، خصوصی بودن یا عمومی بودن محل اقامت و هم چنین جاهایی که اتاق های بزرگ به اشتراک گذاشته می شود را از طریق بخش room type مشخص و فیلتر کنید تا نتایج مشخص تری برای شما به نمایش در آید.

هم چنین از طریق بخش price range میتوان، بازه اتاق هایی که برای هر شب حاضرید پول بدهید را انتخاب کنید. این نرخ بین ۱۰ دلار تا بیش از ۱۰۰۰ دلار قابل تنظیم خواهد بود.

از طریق نقشه ایی که در سمت راست نتایج جست و جو برای شما به نمایش در می آید، جایابی خانه های معرفی شده روی نقشه شهر استکهلم نیز قابل مشاهده است و شما از نظر جغرافیایی هم می توانید مکان خانه را بررسی کنید. این کار سبب می شود تا درک بهتری از موقعیت مکانی خانه داشته و متوجه شوید که چقدر از مرکز شهر دور است.

 

اجاره airbnb

(تصویر نقشه استکهلم و قیمت خانه های قابل اجاره در این شهر و حومه که نرخ های متفاوت قرمز رنگ آن مشخص است)

یکی از خدمات جالبی که ایر بی ان بی برای مشتریان در نظر گرفته است، بخش THINGS TO DO است.

وقتی شما قصد دارید در شهری اقامت کنید، سایت به شما پیشنهاداتی برای گردش روزانه و شبانه ارائه می کند تا لحظات اقامت شما جالب و خاطره انگیز باشد.

روی گزینه چیزهایی که باید در استکهلم انجام دهید کلیک کنید و لیستی از پیشنهادات جالبی را خواهید دید. این بخش در این قسمت قابل مشاهده است.

 

 

 

 

اجاره airbnb

                    (پیشنهادات سایت برای گردش در استکهلم)

 

 

اگر بر روی یکی از خانه های قابل اجاره در ایر بی ان بی در شهر استکهلم کلیک کنید، در صفحه ای جداگانه اطلاعات تخصصی از خانه و میزبان معرفی شده است.

این مطلب را از دست ندهید:  دریافت اقامت ترکیه چه شرایطی دارد و برای دست یافتن به آن چه باید کرد؟

اجاره airbnb

(نحوه نمایش آگهی ها در سایت ایر بی ان بی دات کام)

 

 

همان طور که در اگهی فردی به نام Tina ملاحظه می کنید، خانه ای در استکهلم به ازای شبی ۷۸ دلار معرفی شده است. این خانه برای ۳ نفر مهیا بوده و ۱ اتاق خواب و ۳ تخت دارد. توجه کنید که کلیه خانه هایی که در این سایت ارائه می شود، چه با حضور میزبان باشد و چه بدون حضور میزبان، دارای اطلاعات فنی و تکمیلی به صورت زیر است.

 

 

اجاره airbnb

 

 

مثلا در اطلاعات نوشته شده است که این خانه برای چند نفر مهیا است. فاصله اش تا مرکز شهر چقدر است. چه زمانی می توانید وارد خانه شوید. تا چه زمانی باید از ان خارج شوید. نوع خانه آپارتمان است یا اتاق یا ویلا ؟ آیا بخشی از خانه اجاره داده شده یا کل خانه؟ آشپزخانه دارد یا اینترنت؟ اگر شما بخواهید بیش از ۳ نفر ساکن شوید، هزینه اضافی از شما گرفته نمی شود.

این قضیه در بخش Extra people: No charge قید شده است. میزبان بیعانه ای که باید بدهد ، ۱۲۰ دلار است که در بخش security deposit معرفی شده است. اگر خانه را در ۱ ماه اجاره کنید، ۱۵ درصد تخفیف داده می شود. این اطلاعات را در بخش lisiting می توان مشاهده نمود.

همه خانه ها دارای عکس و اطلاعات فنی و نقشه مربوطه هستند که در زیر برای این آگهی به طور مثال مشاهده می کنید.

 

 

اجاره airbnb

 

 

تمام میزبانان در این سایت امکان ارتباط اینترنتی با ان ها فراهم است که درباره این صاحب آگهی نیز به طور مثال در تصویر زیر این امکان در دسترس است.

 

 

اجاره airbnb

 

 

در بالا، مختصری درباره آگهی دهنده، میزان پاسخ او به پیام ها در طول روز و زمان هایی که بیش تر به مسیج ها پاسخ می دهد قید شده است. هم چنین اگر بخواهید با ایشان از طریق فیس بوک در تعامل باشید، از طریق لینک کانکت این کار امکان پذیر است. آشنایی مستقیم با میزبانان توسط مهمان از طریق شبکه اجتماعی یکی از روش های جالب سایت است.

اگر شما عضو سایت شدید، میتوانید دوستان خود را وارد سایت کرده و ان ها را به عضویت در سایت و استفاده از خدماتشان ترغیب کنید. به ازای هر نفر از دوستان شما که عضو سایت شده و از خدمات ان استفاده کند، ۷۳ دلار به حساب شما پرداخت می شود که این اعتبار را می توانید برای اجاره خانه در شهر های مختلف دنیا از طریق این سایت استفاده کنید.

 

 

 

اجاره airbnb

 

 

به پروفایل شما لینکی داده می شود که می توانید این لینک را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا افراد از طریق وارد سایت ایر بی ان بی شده و از خدماتش استفاده کنند. اگر دوست داشته باشید که خود سایت به شما پیشنهاد هایی برای اقامت ارزان در جاهای مختلف دنیا بدهید از بخش Airbnb Pickss استفاده کنید.

 

 

اجاره airbnb

استفاده از AirBnb.com با خدمات پی‌آسان

اگر به عنوان میزبان و مهمان قصد استفاده از خدمات سایت را داشتید،  می توانید از خدمات پرداخت اینترنتی و ارزی پی آسان در این تراکنش ها استفاده کنید. هم چنین خدمات این مجموعه نیز آمادگی دارد تا برای شما، کارت های اعتباری جهت پرداخت های اینترنتی صادر کند.

اگر خواهات کارت های فیزیکی مستر و ویزا کارت هم هستید، از طریق بخش کارتهای اعتباری می توانید درخواست خرید این نوع کارت ها جهت استفاده از خدمات سایت ایر بی ان بی را داشته باشید.

 

نکات مهم درباره ایر بی ان بی

۱- ایر بی ان استارت آپی بود که ۲ سال سود دهی خاصی نداشت. اما اکنون بیش از ۳۰ میلیارد دلار قیمت دارد. یعنی در واقع ارزش بازاری این سایت،‌معادل نیمی از بازار سرمایه ایران با بیش از ۵۰۰ شرکت است.

۲-ایر بی ان بی، روش های خلاقانه ای در توسعه کسب و کار خود در نظر گرفته است که گردشگری و ارائه خدمات مشاوره و آنلاین بخشی از ان می باشد.

۳- ایر بی ان بی، بستر تعاملی است و خود سایت، چیزی برای عرضه و فروش ندارد. مجموعه هایی که در اینترنت، بستر های فرصت آفرینی دیجیتالی را فراهم می کنند مانند همین ایر بی ان بی یا tripadvisor.com یا همین ebay.com، بزرگ ترین های دنیای کسب و کار آنلاین شده اند.

۴- ایر بی ان بی از یک فکر کوچک شروع شد که به ظاهر مسخره بود. اما همین فکر های مسخره، با روش های دیجیتالی و توسعه کسب و کار، امروزه به میلیون ها نفر در سراسر دنیا خدمات می دهند.

۵-کسب و کار ایر بی ان بی و خدماتش میتواند case study برای دانشجویان کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات و کسب و کار در کشورمان شود.

۶- علاقمندانی که به مسائل حقوق سایبر و پرداخت های اینترنتی علاقمند هستند ، می توانند چالش های ارزی و اعتباری و حقوقی بین موجر و مستاجر را که در سایت به آن پرداخته شده است بررسی و آسیب شناسی دیجیتالی این موارد را برای ما ارسال کرده تا به نام ان ها در سایت منتشر شود.

۷- علاقمندان به راه اندازی استارت آپ های رسمی برای اجاره خانه در کشورمان نیز می توانند از این ایده برای کسب و کار های این عرصه استفاده کنند.