اتفاقات زیادی در حال رخ دادن در بخش بانکداری است و بسیار سخت است که پیش‌بینی کرد آینده این بخش چگونه خواهد بود. هیچ کس نمی‌تواند آینده بانکداری آنلاین، وام، کارمزد و هزینه‌ها و مشاورین رباتیک را پیش‌بینی کند.

به نظر می‌رسد ٩٩ درصد از بانک‌ها در امریکا تا ٢٥ سال آینده فعالیت خود را به صورت آنلاین انجام دهند. همه افراد تراکنش‌های خود را به صورت آنلاین انجام خواهند داد و هزینه‌های خدمات را از طریق آنلاین پرداخت خواهند کرد. آیا این شیوه‌ای است که سرانجام بانکداری به آن خواهد رسید؟ بانک‌هایی خواهند بود که شعبه‌هایی خواهند داشت، اما بیشتر آنها در آینده نزدیک از مشتریان خود خواهند خواست تا تراکنش‌ها را به صورت آنلاین انجام دهند.

کارشناسان مالی تایید می‌کنند که این شیوه همه‌گیر خواهد شد اما معتقدند با سرعت کمتری اتفاق خواهد افتاد. کارشناسان بر این باورند که بانکداری شعب به صورت ناگهانی ناپدید نخواهد شد ولی به آرامی از بین خواهد رفت. هنوز افراد زیادی هستند که نمی‌خواهند بانکداری فن‌آوری محور را بپذیرند و همچنان ترجیح می‌دهند تا از چک استفاده کنند.

بانکداری نوین در آینده

با شکل گرفتن بانکداری آنلاین ، کارمزد و هزینه‌های حواله بانکی، انتقال پول، دریافت موجودی، دریافت صورتحساب پس‌انداز و … به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و به صفر یا حداقل خواهد رسید، اما این امکان وجود دارد که بانک‌ها به دنبال راه‌های دیگری برای دریافت هزینه از مشتریان خود باشند. شکی نیست که فن‌آوری و اینترنت بسیاری از مشکلات را حل کرده‌اند و می‌توانند در بانکداری نیز بکار گرفته شوند.

تعدادی از کارشناسان معتقدند گزینه‌های بانکداری رایگان دریافت موجودی و صورتحساب در ٢٥ سال آینده به مشتریان ارائه خواهد شد. بانک‌های سنتی باید با خدمات بانکداری آنلاین رقابت کنند و دریافت هزینه از مشتریان برای دریافت موجودی و صورتحساب به صورت ماهانه در عصر جدید گزینه مناسبی نخواهد بود. انتقال حواله یا دیگر شکل‌های انتقال آنلاین بصورت رایگان نخواهد بود و کارمزدی حداقلی برای ارائه خدمات آنلاین بانکی دریافت خواهد شد. ETF و دیگر صندوق‌های شاخص نیز کارمزدهای خود را در بلند مدت کاهش خواهند داد تا در بازار باقی بمانند. سرمایه‌گذاران و دیگر اتاق‌های فکر در صنعت بانکداری بر این باورند که تغییر از بانکداری سنتی به بانکداری آنلاین خیلی زود اتفاق نخواهد افتاد و مطمئنا زمان زیادی خواهد برد.

شکی نیست مشاوران رباتیک آینده این بخش را خواهند ساخت هنگامی که افراد بیشتری رو به جلو فکر خواهند کرد و ایده استفاده از الگوریتم برای مدیریت مالی و دیگر بخش‌های زندگی خود را می‌پذیرند. مشاوران روباتیک بعد از دو دهه بسیار تهاجمی عمل خواهند بود.

مشاوران روباتیک یک هدیه برای تمام کسانی است که علاقه به داشتن سهام انفرادی دارند. سرمایه‌گذاری در سهام یک روند وقت‌گیر است زیرا شما باید به خوبی با بورس آشنا باشید و پیش از هر اقدامی بر روی آن تحقیق کنید. مردم امریکا دارای زمان لازم، علاقه و دانش در مورد داشتن سهام انفرادی نیستند و نمی‌توانند به درستی این کار را انجام دهند. بهترین گزینه این است که به مشاوران روباتیک تکیه کرد تا کار را برای آنها به درستی انجام دهند. همچنین، با پیشرفته شدن این محصولات با گذر سال‌ها، بهتر است بر روی یک مشاور روباتیک سرمایه‌گذاری کنید تا به شما در تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری هوشمندانه کمک کند.

دلایل زیادی وجود دارد که وام فرد به فرد در ٢٥ سال آینده شاهد رشد زیادی باشد. این شیوه می‌تواند ٢٥ درصد از صنعت وام را در بلند مدت به خود اختصاص دهد. این شیوه اکنون در حال گسترش است و نسبت به گرفتن وام و وام‌های قرض الحسنه از بانک‌های سنتی اجرایی‌تر به نظر می‌رسد. کارشناسان معتقدند در ٢٥ سال آینده تمامی بانک‌ها چه کوچک، متوسط، آنلاین یا دارای شعبه دارای شکلی از بسترهای آنلاین وام‌دهی خواهند بود که تنها مختص وام فرد به فرد خواهد بود. این شیوه بهتری برای بازگشت درآمد نسبت به فروش سهام است. انتظار دارم بانک‌ها رقابت بیشتری را با کسب و کار وام دهی فرد به فرد داشته باشند.