مهاجرت به قبرس

مهاجرت به کشوری جدید، تصمیم آسانی نیست. برای اطمینان از اینکه تصمیم درستی گرفته ایم، موارد بسیاری را باید در نظر بگیریم. در حالیکه قصد مهاجرت – دائمی یا موقت – به قبرس را دارید، پیدا کردن اطلاعاتی به روز و آنلاین دشوار است. علت وجود این صفحه هم همین است. این صفحه برای راهنمایی شما در تمام پروسه ها و همچنین تسهیل جابجایی شما به قبرس ایجاد شده است.

چگونگی مهاجرت به قبرس

مهاجرت و دریافت تابعیت در قبرس

با توجه به تابعیتی که دارید و اینکه از کجای دنیا به قبرس مهاجرت می کنید ، قوانین و مقررات مختلفی را باید مد نظر داشت. اینکه شما در حال حاضر دارای تابعیت کشوری در اتحادیه اروپا یا سوئیس هستید، فاکتوری کلیدی ست.

مهاجرت به قبرس در حالیکه تابعیت کشوری عضو اتحادیه اروپا را دارید بسیار آسان تر از این است که اهل کشور خیلی دورتری باشید.

شهروندان اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا

اینها کشورهایی هستند که عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا هستند. اگر شما ساکن یکی از این کشورها هستید، مجاز به مهاجرت و رفتن به قبرس هستید.

مهاجرت به قبرس

قبرس عضو کامل اتحادیه اروپاست. اگر شما تابع عضویت در اتحادیه اروپا هستید، میتوانید به قبرس سفر کنید. همچنین شما از حقوق شهروندی قبرس برخوردار خواهید شد. این کار شامل شرکت در فعالیت های اقتصادی مثل شرکت های فعال و عامل می باشد. اگر بیش از سه ماه در قبرس بمانید ، باید برای دریافت گواهی ثبت نام برای ملیت های اتحادیه اروپا اقدام کنید.

این گواهی معمولا ” مجوز اشتغال ” نامیده میشود. و شما باید درخواست خود برای دریافت این مجوز را در طی چهار ماه از ورودتان به قبرس بفرستید. همچنین این مجوز  را باید برای هر عضوی از خانواده که همراه شماست، درخواست کنید.

اگر از انگلستان به قبرس سفر میکنید ، رویه های مشابهی اعمال می شود.

غیر شهروندان اتحادیه اروپا

اگر شما شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا یکی از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا (نروژ، ایسلند، لیختن اشتاین) یا سوئیس نباشید، مقررات سختی برای تان اعمال می شود. به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا که مایل به اقامت دائم در قبرس می باشد، می توانید از طرح سرمایه گذاری به صورت استثنا استفاده کنید. این امر این امکان را به شما میدهد حق شهروندی قبرس را دریافت کنید که یکی از الزامات زیر را برآورده می کند.

  • امکان سرمایه گذاری حداقل با ۵۰.۰۰۰.۰۰۰€
  • چنانچه حقوق شما در یک دوره ی سه ساله شامل ۱۰۰.۰۰۰€ مالیات شود.
  • علاوه بر این شما باید اقامتی دائمی در قبرس با قیمت خرید بیش از ۵۰۰.۰۰۰ € داشته باشید.

مراحل مهاجرت به قبرست

جوانب مثبت و منفی زندگی در قبرس

جوانب مثبت و منفی زندگی در هر کشوری وجود دارد و این امر در رابطه با قبرس نیز صدق می کند. این نیز به چشم انداز شخصی شما بر اساس انتظارات و برنامه های زندگی شما بستگی دارد. برخی از این جوانب در بدو ورود شما قابل مشاهده نیستند. حتی شاید در سال اول هم نتوان آن ها را تشخیص داد. اما با گذر زمان هر کسی لیستی از این جوانب تحت عنوان جوانب مثبت و منفی زندگی در قبرس را به طور شخصی تعریف خواهد کرد. اگر شما قصد سفر به قبرس را دارید، آن شکوه و تجمّلات را نخواهید داشت. در ادامه لیستی از جنبه های مثبت و منفی زندگی در قبرس را خواهید دید که بر مبنای دیدگاه من و سایر مهاجران ( از ملیت های مختلف )  که در قبرس زندگی می کنند، فراهم شده است.

از اینکه تا اینجا با ما همراه بودبد سپاسگزاریم، در مطلب بعدی به بررسی جوانب مثبت مهاجرت به قبرس خواهیم پرداخت.