در این مطلب سعی شده است که بهترین مقالات برای یادگیری در مورد بیت کوین، اتریوم ، و رمزارز گردآوری و معرفی شود . حدود یک ماه پیش تصمیم گرفتم وارد این موضوع شوم و اطلاعات بیشتری درباره رمز ارز بگیرم چون سرمایه‌گذاری من در آن خوب انجام شده‌بود. با این حال، چالش موجود با بیت کوین و رمز ارزها این است که این یک حوزه جدید و به سرعت در حال تغییر است که یافتن هر کتاب خوب یا منابع معتبر در مورد موضوعات مختلف آن دشوار است. شما بیشتر باید مقالات وبلاگ، مقالات اصیل و صفحات ویکی‌پدیا را بخوانید و اطلاعات کسب کنید.

از آنجایی که مدتی طول کشید تا موارد مفید را از غیر مفید فیلتر کنم، فکر کردم دیگران ممکن است به لیستی از مقالات که برای من بسیار مفید بودند، نیاز داشته باشند.

 

 

بیت کوین

 

 

من به طور حتم توصیه می‌کنم که همه چیز را در « هیجان‌زده شدن » و « یادگیری بیشتر در مورد  بتکوین » بخوانید، سپس از آنچه در بقیه مقاله جالب به نظر می‌رسد را انتخاب کنید.

هیجان‌زده شدن در مورد بیت کوین و رمزنگاری به طور کلی

چرا بیت کوین مهم است

نوشته مارک اندرسن

این بهترین توضیح برای این است که چرا باید در مورد بیت کوین هیجان‌زده باشید. اندرسن هورویتز یکی از سرمایه گذاران اصلی در شرکت‌های وابسته به بیت کوین بوده‌است، و مارک اندرسن از روزهای اول درباره پتانسیل آن صحبت کرده‌است.

« به سختی می توان ادعا کرد که موضوع بیت کوین افشا نشده است، با این حال شکاف بین آنچه که مطبوعات و بسیاری از افراد عادی بر چیستی بیت کوین دارند، و باوری که انبوهی از متخصصان درباره بیت کوین دارند، بسیار بزرگ است. در این مقاله، من توضیح خواهم داد که چرا بیت کوین بسیاری از برنامه نویسان دره سیلیکون و کارآفرینان را به تکاپوی انداخته است و چیزی که من فکر می‌کنم پتانسیل آینده بیت کوین است.»

بیت کوین – اینترنت پول

نوشته ناوال راویکانت

ناوال این پست را در سال ۲۰۱۴ نوشت و توضیح داد که چگونه بیت کوین بیش از یک واحد پول آنلاین بود. او از طریق برخی از کاربردهای بالقوه این فن‌آوری، که بسیاری از آن‌ها شروع به کار در شرکت‌های نوپا کرده‌اند، این موضوع را شرح می دهد.

« اکثر مردم فقط بیت کوین را به عنوان واحد پول الکترونیکی می شناسند، اما موضوع مهم‌تر کلمه بیت کوین با حرف ( ب ) بزرگ است، پروتکل زیربنایی که وظایف قانون قرارداد را دربرگرفته و توزیع می کند »

چگونه پول دیجیتال جهان را تغییر خواهد داد؟

نوشته برایان آرمسترانگ

برایان بنیانگذار کوین بیس است و این مقاله را نوشت تا توضیح دهد چگونه رمز ارزهایی مانند بیت کوین می‌تواند تاثیر مثبت عظیمی بر موفقیت جهانی داشته باشد. نسخه کوتاه: با افزایش آزادی اقتصادی، افزایش رونق، و رمزنگاری پتانسیل ایجاد آزادی اقتصادی جهانی بیشتر را دارد چه دولت‌ها آن را دوست داشته باشند یا خیر.

« آزادی اقتصادی یکی از بزرگ مشکلات زمان ماست (دقیقا همراه هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و انرژی‌های تجدید پذیر ارزان). اگر ما بتوانیم آزادی اقتصادی بیشتری را در جهان ایجاد کنیم، به عنوان یک بسته محرک اقتصادی عظیم برای جهان عمل خواهد کرد، نوآوری را تسریع، و جنگ را کاهش می‌دهد، فقیرترین 10 درصد افراد روی زمین را بهتر می‌سازد، دولت‌های فاسد را سرنگون، و شادی را افزایش می‌دهد.»

یادگیری بیشتر در مورد بیت کوین

مقاله اصلی بیت کوین

نوشته ساتوشی ناکاموتو

یک‌بار آن را بخوانید، مطالب دیگری در مورد رمزنگاری بخوانید، دوباره آن را بخوانید … تا زمانی که کل سند منطقی به نظر برسد، این کار را ادامه دهید. مدتی طول می‌کشد، اما بالاخره انجام می پذیرد. این یک مقاله اصلی معرفی و توضیح بیت کوین است، و واقعا هیچ چیز بهتری برای درک این موضوع وجود ندارد.

« آنچه که نیاز است یک سیستم پرداخت الکترونیکی مبتنی بر اثبات رمزنگاری به جای اعتماد است و به هر دو طرف تمایل دارد که بدون نیاز به یک گروه سوم قابل‌اعتماد با یکدیگر هم‌کاری کنند.»

 

 

بیت کوین چیست

 

 

با خواندن این مقاله، شما در حال استخراج بیت کوین هستید

نوشته ریچ اس کینگ

این مقاله به درک قسمت‌های بلاک چین و استخراج بیت کوین کمک می‌کند، که به نوبه خود به این مقاله کمک می‌کند که دفعه بعد که برای خواندن آن باز می‌گردید، احساس بهتری داشته باشد.

« آنچه که در واقع استخراج کنندگان مشغول آن هستند را می توان بهتر به عنوان دفترداری رقابتی توصیف کرد. استخراج کنندگان یک دفتر بزرگ عمومی می‌سازند که شامل سابقه تمام تراکنش های بیت کوین در تاریخ هستند. هر زمان که کسی می‌خواهد بیت کوین را به شخص دیگری بفرستد، این انتقال باید توسط استخراج کنندگان مورد تایید قرار گیرد: آن‌ها دفتر را چک می‌کنند تا مطمئن شوند فرستنده پولی را که ندارد منتقل نمی‌کند.»

اطلاعات Coindesk

نوشته Coindesk

برای تقریبا هر سوالی که درباره بیت کوین بعد از خواندن مقاله دارید، می‌توانید پاسخ و توضیح مفصلی پیدا کنید. آن‌ها همه چیز را با عبارات ساده توضیح می‌دهند، و شما ممکن است خودتان را در حال پرسش سوالاتی بیایبد که حتی فکرش را هم نمی کردید.

پروتکل‌های چاقی

نوشته جوئل مونگرو

این برای کمک به من برای درک تفاوت برنامه / پروتکل، و اهمیت ارتباط آنها با تکنولوژی بیت کوین و بلاک چین بسیار مهم است. همچنین تاکید می‌کند که چرا این یک تغییر اساسی در معماری اینترنت و برنامه‌های ساخته‌شده بر روی آن است و چرا این موضوع اهمیت دارد. حتما پیشنهاد می کنم این مقاله را بخوانید.

« این رابطه بین پروتکل‌ها و برنامه ها در دسته برنامه بلاک چین معکوس شده‌است. ارزش متمرکز در لایه پروتکل مشترک و تنها بخشی از آن مقدار در لایه کاربردها توزیع می‌شود. این یک انباشت با پروتکل‌های« چاقی » و برنامه‌های « لاغر » است

پروتکل پنجم

نوشته ناوال راویکانت

ناوال توضیح می‌دهد که چگونه می توان از سکه‌ها به عنوان پروتکل پنجم برای ارتباط ماشین با تبادل ارزش استفاده کرد و معاملات و تقاضاهای دیگر را بر روی داده‌هایی که می‌تواند در مقادیر بسیار زیاد پرهزینه باشد، به کار برد. همچنین می توان از آن برای جلوگیری از هرزنامه، حملات DDOS، و غیره استفاده کرد و حتی اجازه داد ماشین‌ها به صورت خودکار در میان یکدیگر عمل کنند (مانند یک ماشین فروش اتوماتیک که تامین کالای خود را سفارش می‌دهد).

« رمز ارزها پول های نقد الکترونیکی هستند، و به همین ترتیب توسط عوامل الکترونیکی برای تبادل ارزش، تایید قراردادها، و ردیابی هویت و اعتبار مورد استفاده قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد که منابع محاسباتی که توسط استخراج کنندگان بیت کوین خرج می‌شوند هدر نرود – به نظر کارآمد می‌رسد، با توجه به اینکه می توان از آن برای کنترل ازدحام و مسیریابی منابع دیگر شبکه استفاده کرد.»

یادگیری بیشتر در مورد اتریوم

اتریوم دومین مورد رمز ارزهای پر بحث در زمان حاضر است، و موضوع بسیاری از مقالات دیگر در این سری مقالات است، به خصوص آن که مربوط به توکن ها می‌باشد.

راهنمای مبتدی برای اتریوم

نوشته لیندا ژی

این مقدمه از لیندا در کوین بیس، به شما یک نمای کلی از اتریوم و برخی از پتانسیل هیجان‌انگیز آن را قبل از این که به مقالات اصلی بیشتری نگاه کنید، می‌دهد.

« با اتریوم، یک قطعه از کدها می‌تواند به طور اتوماتیک مالکیت خانه را به خریدار منتقل کند و پس از توافق بر سر توافق بدون نیاز به یک طرف ثالث برای اجرای آن‌ها، به فروشنده پرداخت شود.»

 

 

اتریوم

 

 

مقاله اصلی اتریوم

از سوی بنیاد اتریوم

مانند مقاله بیت کوین، شما باید آنقدر آن را بازخوانی کنید تا زمانی که بیشتر آن را درک کنید، اما مقاله بهترین راه برای شناختن اتریوم به علاوه یادگیری بیشتر در مورد رمز ارزها، بلاک چین ها و قراردادهای هوشمند است.

« آنچه که اتریوم قصد آن را دارد ارائه یک زبان برنامه‌نویسی کاملا تکامل‌یافته است که می توان از آن برای کدگذاری عملیات های تراکنش اختیاری استفاده کرد و به کاربران اجازه داد تا هر یک از سیستم‌هایی که در بالا توصیف شده‌اند را ایجاد کنند، و همچنین بسیاری دیگر که هنوز تصورش را نکرده ایم، صرفا با نوشتن منطق در چند خط کد.»

 

اتریوم در ۲۵ دقیقه

نوشته ویتالیک بوترین

این مساله بیشتر از زمانی که شما سعی دارید اتریوم را درک کنید، به شما نزدیک خواهد شد. ویتالیک یک گوینده خوب است و اتریوم و پتانسیل آن را به خوبی توضیح می‌دهد، تنها عیب آن این است که پرسنل دوربین نتوانستند اسلایدها را ثبت کنند.

 

 

کریپتوکارنسی

 

 

دورنماها، بخش ۱: ارزش تکنولوژی بلاک چین

نوشته ویتالیک بوترین

این امر همچنین می‌تواند در بخش « هیجان‌زده شدن» مناسب باشد، اما ویتالیک، سازنده اتریوم، دیدگاه خود را برای فن‌آوری بلاک چین به طور کلی به شیوه‌ای بسیار ساده برای خواندن، غیر تکنیکی، تشریح می‌کند.

« … ما احتمالا متوجه خواهیم شد که در برخی موارد به یک نقطه عطف توجه خواهیم کرد، که در آن بیشتر موارد” بلاک چین برای X ” توسط مشتاقان بلاک چین که به دنبال کاری مفید هستند، انجام خواهد شد، اما به جای علاقه مندان به X که به بلاک چین نگاه می‌کنند و متوجه می‌شوند که آن‌ها ابزار نسبتا مفیدی برای انجام بخشی از X هستند.»

 

دورنماها، بخش ۲: مساله اعتماد

نوشته ویتالیک بوترین

 

بخش ۲ از این مجموعه این مورد که چرا اعتماد یک مساله بزرگ است، و اینکه چگونه قراردادهای هوشمند بلاک چین و اتریوم می‌توانند ما را به دنیایی سوق دهند که در آن اعتماد به چنین مساله بزرگی در معاملات تجاری تبدیل نمی‌شود.

 

« اعتماد چیز پیچیده‌ای است. همه ما می‌خواهیم، حداقل تا حدی، تا بتوانیم بدون آن زندگی کنیم و مطمئن باشیم که قادر خواهیم بود بدون نیاز به ریسک کردن رفتار بد دیگران به اهداف خود دست یابیم – بسیار شبیه هر کشاورز باید بدون اینکه نگران آب و هوا و خورشید باشد، شکوفه های خود را برداشت کنند. اما اقتصاد نیازمند هم‌کاری است و هم‌کاری نیازمند برخورد با مردم است.»

معرفی کسپر: روح دوستانه

نوشته ولاد زمفیر

تفاوت بزرگی بین اتریوم و بیت کوین، حداقل در نهایت، برنامه ارتیوم است که به جای “اثبات کار” از “اثبات شرط”استفاده می کند. این مقاله توضیح می دهد که این چگونه به نظر می رسد و چرا اهمیت دارد.

« این “روح دوستانه” کسپر نامیده می‌شود زیرا این یک سازگاری با برخی از اصول پروتکل GHOST (سنگین ترین زیرمجموعه حریص مشاهده شده؟؟؟ Greedy Heaviest-Observed Sub-Tree ) برای اجماع اثبات کار بر اثبات شرط است »

اثبات شرط: چگونه یاد می‌گیرم که شخصیت ضعیف را دوست داشته باشم؟

نوشته ویتالیک بوترین

این مقاله بیشتر بر مدل اثبات شرط تاکید دارد، دلیل اهمیت، و چرا اتریوم در حال برنامه‌ریزی برای اجرای آن است.

« اثبات شرط همچنان یکی از بحث‌های جنجالی در فضای رمز ارز است. اگرچه این ایده مزایای غیرقابل‌انکار بسیاری دارد، از جمله کارایی، حاشیه امنیت بیشتر و مصونیت در آینده نسبت به نگرانی‌های تمرکز سخت‌افزار، الگوریتم های اثبات شرط به طور قابل‌ملاحظه‌ای پیچیده‌تر از جایگزین‌های اثبات مبتنی بر کار است، و شک و تردید زیادی وجود دارد که اثبات ریسک می‌تواند در همه جای کار موثر باشد.»

 

 

 

بیت کوین و اتریوم

 

 

یادگیری بیشتر در مورد اپکوین ها، توکن ها و غیره.

احتمالا شما برخی از کسب و کارها را با استفاده از اپکوین ها و توکن ها دیدید تا پول جمع کنید و رمز ارزهای خود را ایجاد کنید. اینها درباره نحوه کار این فرآیند و تئوری پشت آن هستند

مدل بیت کوین برای تامین مالی جمعی

نوشته ناوال راویکانت

ناوال مدل تامین مالی جمعی سبک بیت کوین را قبل از جنون اخیر ICO در سال ۲۰۱۴ پیشنهاد می‌کند. در آن زمان واقعا این کار انجام نشد، اما بازار کاملا با پیش‌بینی‌های او حرکت کرده بود.

« این تامین مالی درست است – توسط کاربران خود به نسبت استفاده از آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود. به پذیرندگان اولیه، اپراتورهای شبکه و توسعه دهندگان به صورت وارونه پرداخت کنید.»

توکن های بلاک چین و طلوع مدل کسب‌وکار غیر متمرکز

نوشته فرد ارسام

مقاله فرد روی مدل کسب‌وکار غیر متمرکز دو سال پس از مقاله ناوال به شما کمک خواهد کرد تا پتانسیل توکن ها را در سطح مفهومی درک کنید، با مثال‌هایی از آن‌هایی که امروزه در بازار شاهد آن هستیم.

« شرکت‌های نوپا برای جذب کارمندان به یک شرکت جوان از ( سرمایه شرکت ) استفاده کرده‌اند و اکنون برنامه‌های غیر متمرکز استفاده از آن برای جذب همه کاربران بالقوه سراسر جهان برای پیوستن به این برنامه تازه کار استفاده می‌کنند.»

 

 

اتریوم چیست

 

 

چگونه پول را در یک بلاک چین با توکن افزایش دهیم

نوشته فرد ارسام

این نقطه عطف به مقاله قبلی است که فرد در آن بیشتر به نحوه افزایش پول از طریق فروش توکن ها اشاره دارد. این نوع کسب و کارها را تحت پوشش قرار می‌دهد تا یک توکن برای آن داشته باشد و سپس چگونه آن توکن ها را ایجاد و فروش کند.

« آیا باید مدل توکن را در نظر بگیریم؟ به طور خلاصه، اگر پروژه شما دارای یک اثر شبکه‌ای است، بله »

دیدگاه هایی درباره توکن ها

نوشته بالاژی سرینی واسان

بالاژی آخرین مقاله خود را با ناوال نوشت و این افکار او سه سال پس افزایش فزاینده توکن و ICO است. او برخی از فرصت‌ها، چالش‌ها و اندیشه‌هایی را پوشش می‌دهد که در آن‌ها ممکن است توکن ها از اینجا نشات بگیرند.

« مهم‌ترین چیز این است که توکن ها سرمایه نیستند، بلکه بیشتر شبیه به کلیدهای API هستند. با این وجود، آن‌ها ممکن است نشان‌دهنده یک بهبود نسبی a> 1000x در زمان نقدینگی و بهبود a> 100X در اندازه پایگاه مشتری باشند … این به نوبه خود فضای سرمایه‌گذاری انواع جدید پروژه‌هایی که قبلا خارج از محدوده برای سرمایه مخاطره‌آمیز، از جمله پروتکل‌های متن‌باز و پروژه‌های با پتانسیل بازگشت دو برابری هستند را باز می‌کند.»

 

تفاوت بین اپکوینها و پروتکل توکن ها

توسط ویل وارن

این عبارات به دفعات با هم استفاده شده است، بنابراین این مقاله برای درک تفاوت بین کوین ها، اپکوین ها، توکن های پروتکل ، dApps و همه دیگر زبان های مربوط به توکن ها است.

« هر بلوک ساختمانی دیگر که به مجموعه ابزار اشتراکی ما افزوده می‌شود، نوآوری را تسریع خواهد کرد و به برنامه‌های جدید برای قراردادهای هوشمند اتریوم منتهی خواهد شد.»

 

مقالات جالب دیگر

این مجموعه‌ای از نوشته ها و مقالات مربوط به بیت کوین و رمزنگاری و پروژه‌های مختلف دیگر است که من بدون هیچ نظم خاصی، آنها را جالب و مفید یافته‌ام.

بیت گلد

نوشته نیک زابو

 

زابو ایده “بیت گولد” را در سال ۲۰۰۵ مطرح کرد، و این بسیار شبیه به چیزی است که در نهایت تبدیل به بیت کوین شد و باعث شد برخی از مردم حدس بزنند که او ساتوشی ناکاموتو است که بیت کوین را خلق کرده‌است. این مقاله به بررسی ایده نیک از بیت کلد می پردازد.

 

« بنابراین، بسیار خوب خواهد بود اگر پروتکلی وجود داشته باشد که در آن بیت های گران غیر قابل تغییر می‌تواند به صورت آنلاین با حداقل وابستگی به اشخاص ثالث مورد اعتماد ایجاد شود، و سپس به طور ایمن ذخیره‌شده، منتقل شود و با کم‌ترین اعتماد مورد سنجش قرار گیرد. یعنی همان بیت گلد »

 

پروتکل‌های خداوند

نوشته نیک زابو

این مقاله زمینه‌ای را در مورد این که چرا سیستم بلاک چین برای اعتماد غیر متمرکز بسیار مهم است، و چگونگی مقایسه آن با پروتکل‌های واسط کاربر قدیمی را ارایه می‌دهد. این نوشته قبل از اینکه بیت کوین خلق شود نوشته شده بود (۱۹۹۶)، و برخی از مسائلی را که بیت کوین و اتریوم برای حل آن ایجاد شده‌اند، مورد بررسی قرار می دهد.

« اگر حسابرسی محرمانه در هر زمان عملی شود، ما قادر خواهیم بود اعتماد بالا را در حقیقت امری ادعاها و گزارش‌ها بدون افشا کردن و سایر اطلاعات جزئی از تراکنش های زیربنایی این گزارش‌ها به دست آوریم.»

 

شبکه آذرخش چیست و چگونه می‌تواند به مقیاس بیت کوین کمک کند؟

توسط الیزابت استارک

استارک یکی از بنیانگذاران آذرخش است، و او در اینجا با زبان نسبتا ساده‌ای ( موثر در تمام مقالات بلاک چین ) توضیح می‌دهد که چطور کار می‌کند و چرا مهم است.

« تصور کنید که هر کامپیوتری باید هر ایمیلی را ذخیره کند، تا از آن دریافت داشته باشد. این طرز کار بلاک چین است. شبکه آذرخش به کامپیوترها اجازه می‌دهد تا تراکنش های بلاک چین را انجام دهند و تنها اطلاعاتی را که به آن‌ها اهمیت می‌دهند را ذخیره کنند.»

شرکت آینده: DAO

نوشته دیمیتری کورژیک

این مقاله به برخی از مزایا و فواید یک DAO می‌پردازد. اگر با این مفهوم آشنا نیستید، این یک نوشته سریع خوب است.

« آینده سازمان توزیع خواهد بود، DAO اتفاق افتاد. یک سازمان را تصور کنید که در آن مدیران به عنوان یک تعریف وجود ندارند و صدای تمام اعضا علی‌رغم موقعیت آن‌ها در شرکت شنیده می‌شود. علاوه بر این، کارمندان هم وجود ندارند، اما شرکت سهم بازار خود را کسب کرده و سود خود را به دست می‌آورد.»

 

 

 

رمز ارز

 

 

 

مورد خرس برای رمزنگاری

نوشته پرستون بیرن

پرستون یک کارآفرین فن‌آوری است که بازار ICO فعلی را از یک دیدگاه قانونی / فن‌آوری تجزیه و تحلیل می‌کند، و اشاره می‌کند که چرا برای تبدیل شدن و چند مکانیزم برای اینکه چطور ممکن است اتفاق بیفتد، رسیده‌است.

 

« حباب ICO و وعده آن مبنی بر درآمد ارزان و سریع، به درستی کانون توجه بیشتر مردم در آن لحظه است. این وعده بزرگ‌ترین دستاورد در کوتاه‌ترین زمان با کم‌ترین تلاش است. این حباب باید قبل از اینکه بتوانیم با استفاده از برنامه‌های کاربردی محور این تکنولوژی به تجارت برسیم، از آن استفاده کنیم. و اگر خورشید در صبح طلوع کند، آن را امتحان خواهد کرد.»

 

پول چاق: چیزی که هست و چرا بهتر از یک استاندارد طلا است.

نویسنده: TMFVelvetHammer

نگاهی سریع به ارز فیات (مانند دلار) و همانطور که می‌توانید حدس بزنید، چرا بهتر از استاندارد طلا است. همچنین اطلاعاتی در مورد این که چطور طلا از لحاظ تاریخی سرمایه‌گذاری بزرگی نبوده است، که از نظر من تعجب‌آور بود.

« پول ابزار تجارت است. وقتی اوضاع نامطمئن است مردم معمولا طلا و نقره را ذخیره می‌کنند و این کار زمانی مضر است که جریان پول را در مقیاس بزرگ محدود می‌کند. حذف رابطه بین یک واحد پول و کالا “پول بی‌ارزش” ایجاد نمی‌کند »

____________________________________________________________

در صورتی که داخل ایران هستید و قصد خرید آنلاین و اعتباری از سایت های خارجی و فروشگاه های آنلاین خارج از کشور ( از جمله فروشگاه های خارجی اینستاگرام ) را دارید ، میتوانید از خدمات سایت پی آسان در این زمینه استفاده کنید :