مقدمه

مفهوم پول درنهایت به تجارت تبدیل می‌شود. این رفتار انسان مانند خوردن و یا نفس کشیدن است. امروزه ما برای انجام تراکنش های مالی گزینه‌های زیادی داریم، اما در ابتدا اینگونه نبوده است. این‌یک سفر طولانی از مبادله دام تا استخراج بیت کوین بوده است. نقاط عطف اصلی‌ای که تاریخ پول را شکل می‌دهند را با هم در ادامه بررسی میکنیم.

در مورد روندهای پرداخت نوظهور، عادات مصرف جهانی و چشم‌انداز پرداخت در حال تغییر در سفر تعاملی ما از طریق آینده پول بیشتر کشف کنید.

 

تاریخ پول، چطور به اینجا رسیدیم؟

 

۹۰۰۰ سال پیش از میلاد

دام و احشام

انسان‌ها ممکن است از زمانی که انسان‌های غارنشین بودند تجارت کرده باشند، اما قدیمی‌ترین نمونه ثبت‌شده به ۹۰۰۰ پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد زمانی که احشام و دیگر دام‌ها به‌عنوان شکلی از ارز به کار گرفته می‌شوند.

 

3000 سال پیش از میلاد

شِکِل، واحد پول سومریان

تا جایی که تاریخ شناسان می‌دانند، اقتصاد بارتر تنها شکل تجارت تا ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد بود که شِکِل به‌عنوان اولین واحد استاندارد ارز مورداستفاده قرار گرفت.

 

 

600 سال پیش از میلاد

سکه‌های طلا و نقره

پول به شکل امروزی که ما می‌بینیم حدود ۶۰۰ سال پیش از میلاد شکل گرفت، زمانی که دولت لیدیایی سکه‌های طلا و نقره را برای ایجاد اولین ارز ملی ضرب کرد.

 

990 میلادی

جوزا

سلسله سونگ اولین پول کاغذی را منتشر کرد. با پشتیبانی طلای نقره و ابریشم، واحد پول کاغذی سبک‌تر و راحت‌تر بود.

 

1400

بانک‌ها

در قرون‌وسطی، مفاهیم بانکداری و بدهی تجاری پدیدار شدند. درحالی‌که وام دادن در طول تاریخ رخ داد، تجار ایتالیایی شروع به سود بردن از طریق تأمین مالی سفرهای دریایی تاجران دیگر کردند.

 

1700

انقلاب صنعتی

با نگاهی به تاریخ پول در دوران انقلاب صنعتی متوجه میشویم که انقلاب صنعتی به مردم و عقاید اجازه حرکت آزادتر داد. جنبش پول خیلی عقب نبود.

 

1871

سیم پول

بعد از انقلاب صنعتی، سیم پول وسترن یونیون آن را سریع‌تر و آسان‌تر ساخت تا در سراسر دنیا پول بفرستد.

 

1950

کارت اعتباری

تغییر بزرگ وام دادن فرم جدیدی به خود گرفت که زمانی که باشگاه دینر شروع به صدور کارت اعتباری کرد که می‌توان آن را در چندین مکان مورداستفاده قرارداد، برخلاف کارت‌های تکی – قبل از آن‌ها.

 

1997

انتقالات آنلاین

شاید نقطه اوج در تاریخ پول همنجاست؛ ظهور اینترنت با پرداخت‌های دیجیتال مانند انتقال داده‌های الکترونیکی آنلاین و تجارت الکترونیک آنلاین و در ۲۰ سال گذشته، تلفن‌های ما تبدیل به کیف پول ما شده‌اند.

 

2008

و امروزه ظهور بیت کوین در تاریخ پول

حتی تا امروز، پول به تکامل ادامه می‌دهد. در سال ۲۰۰۸، کد نویسان بی‌نام٬ بیت کوین، اولین واحد پول مجازی غیرمتمرکز بر روی اینترنت را منتشر کرد.

 

برای ثبت نام آزمون های بین المللی اینجا کلیک کنید