بانک آلیور لهستان قصد دارد اروپایی شود و با همکاری با بانک سولاریس مستقر در برلین، ریزین و مستر کارت تلاش دارد تا این قاره را به تسخیر خود در آورد.

قرار است در سه ماهه چهارم این بانک دیجیتال آغاز بکار کند. آلیور در این بانک دیجیتال جدید حساب‌هایی با چند واحد پولی با قابلیت انتقال بین‌المللی و پس‌انداز به شهروندان اروپایی ارائه خواهد داد اگرچه تمرکز اولیه بر آلمان خواهد بود.

سولاریس بانک، بانک آلمانی به عنوان بستر ارائه خدمات، زیرساخت‌های بانکی را از طریق فن‌آوری، مطلوبیت و چارچوب‌های قانونی خود در اختیار آلیور خواهد گذاشت. در عین اینکه ریزین از شبکه بانک‌های شریک خود برای افزایش پذیرش پس‌انداز و گزینه‌های سرمایه‌گذاری استفاده خواهد کرد. برنامه بهینه‌سازی سود مسترکارت هم خدمات ارزش افزوده ارائه خواهد داد.

بانک دیجیتالی

دنیل داژکیویژ، رئیس بخش فن‌آوری آلیور می‌گوید: به لطف این بستر، مشتریان می‌توانند به بهترین پیشنهادهای همکاری به صورت سریع و بهینه دسترسی داشته باشند. برای مثال یک مشتری در آلمان در حالیکه در بانک سولاریس حساب باز می‌کند، به صورت لحظه‌ای به حساب‌های چند ارزی بانک آلیور و محصولات پس‌انداز ریزین دسترسی خواهد داشت.

مارکو ونتین، مسئول بهینه سازی بانک سولاریس اضافه می‌کند: این بستر جدید که بانک سولاریس برای آن زیرساخت برای حساب و تراکنش را فراهم کرده است قدمی هیجان‌انگیز برای ساخت یک اکوسیستم دیجیتال مالی در اروپا است.