هزینه های زندگی در قبرس

هزینه های زندگی در قبرس به مراتب کمتر از دیگر کشورهای اروپایی ست. قیمت ها عموما بین ۲۰ تا ۵۰ درصد کمتر از انگلستان است. پست های عمده در بودجه مانند هزینه های خرید و اجاره ی ملک در قبرس در مقایسه با انگلستان و دیگر کشورهای اروپای شمالی، کم است. میوه و سبزیجات محلی نیز بسیار ارزان هستند.

تنها هزینه هایی که در قبرس اندکی گران تر هستند عبارتند از شیر، نان سفید، و عضویت در باشگاه تناسب اندام است. در حالیکه ارتباطات اینترنتی تنها هزینه ی زندگی ست که به مراتب گران تر از سایر کشورهای اروپایی ست.

آوردن فرزندان خود به قبرس؟ مشکلی ندارد

اگر قصد رفتن به قبرس دارید و بچه دار هستید، آنها نباید موجب توقف شما شوند. هر زمان که به رستوران ، مغازه یا مشابه آن بروید، قبرس را به عنوان مکانی که مردمش بسیار بچه دوست هستند، خواهید شناخت. و در سراسر کشور تعداد زیادی مهد کودک و مدرسه  چند زبانه وبا کیفیت بالا خواهید یافت. شما برای پیدا کردن مهدکودکی با زبان محلی سوئدی ، ایتالیایی، اسپانیایی، مجارستانی یا مشابه آن تقلا خواهید کرد. اما گزینه های انگلیسی و روسی زیادی با معلمانی سوئدی زبان برای بچه های شما وجود دارد. از آنجا که یونانی زبان رسمی در قبرس است ، اکثر گزینه ها تا حدودی شامل یادگیری یونانی خواهد بود.

در قبرس کودکان در سن پنج سالگی پیش دبستانی یا مدرسه را شروع می کنند و بسیاری گزینه های تحصیلی خصوصی انگلیسی، آمریکایی یا روسی را خواهند دید. مردم محلی از مدارس خصوصی استفاده میکنند و به طور کلی از کیفیت و شهرت بهتری نسبت به مدارس دولتی برخوردار هستند.

هزینه‌های مهاجرت به قبرس

حمل و نقل و اتومبیل؟

به دو علت داشتن اتومبیل در قبرس از اهمیت بالایی برخوردار است:

  • حمل و نقل عمومی در بهترین حالت میانه است.
  • تابستان های بسیار گرمی دارد و هوا برای پیاده روی بسیار گرم است.

به همین دلیل توصیه میکنیم در اولین فرصت ممکن پس از رسیدن یک اتومبیل خریده یا اجاره کنید.

خوشبختانه اتومبیل بسیار ارزان است و عرضه ی آن زیاد و همچنین شما به گواهینامه ی محلی نیاز ندارید. اما مدرک / مجوز بین المللی تا زمانی که گواهینامه رانندگی شما صادر شود، موجب عدم سردرگمی تان می شود. فقط توجه داشته باشید که در قبرس ما در سمت چپ رانندگی میکنیم‌ برای آمادگی خود و ترافیک محلی، لطفاً راهنمای ما برای رانندگی در قبرس را مطالعه کنید.

اجاره ی یک اتومبیل

اگر شما اتومبیل خود را نمی برید، اجاره ی یک اتومبیل برای چند هفته ی اول ورود گزینه ی خوبی ست. به استثنای اینکه در حال حاضر به دنبال اتومبیل خاصی هستید، یک اتومبیل اجاره ای این انعطاف پذیری را به شما می دهد تا اتومبیل دلخواه خود را با قیمتی مناسب پیدا کنید.

مهاجرت به قبرس

خرید یک اتومبیل

تعداد زیادی اتومبیل برای فروش در قبرس وجود دارد که در حال حاضر ( مارس ۲۰۱۵) یک بازار خرید است. شما میتوانید اتومبیل خود را با قیمت نسبتا ارزان پیدا کنید.

به منظور بررسی گزینه ها و سطح قیمت،  نگاهی بر اتومبیل های ما در قسمت فروش بیندازید.

بیمه ی اتومبیل و هزینه های دیگر

بیمه ی اتومبیل با توجه به نوع پوششی که میخواهید ارزان است. دیگر هزینه های اتومبیل شامل موارد زیر می شود:

  • معاینه ی اتومبیل خود در هر شش ماه
  • پرداخت مالیات راه سالانه، که بر اساس اندازه ی موتور و سن اتومبیل به صورت اولیه محاسبه می شود.
  • گاز مقرون به صرفه در مقایسه با ارزش آن در انگلستان

گرفتن یک خط تلفن محلی و اتصال اینترنت

زمانی که به قبرس مهاجرت می کنید، می بایست به دنبال یک خط تلفن محلی و نصب اینترنت باشید.

چگونه یک خط از قبرس بگیریم

هیچ چالشی در دریافت خط تلفن ثابت یا موبایل وجود ندارد اما چنانچه اهل قبرس نباشید یا در آنجا املاکی نداشته باشید ، ممکن است برخی مشکلات اشتراک برای تان بوجود بیاید. در این صورت توصیه میکنیم یک خط از قبل پرداخت شده که میتوان در هر کیوسکی پیدا کرد، بگیرید.

گرفتن اتصال به اینترنت

البته که شما به اتصال اینترنت نیاز خواهید داشت. شما می خواهید این روند را به سرعت شروع کنید چرا که گاهی اوقات باید منتظر بمانید تا شرکت پشتیبان به شبکه جهانی متصل شود.

دسترسی به اینترنت در قبرس در مقایسه با جایی که از آن به قبرس می آیید ، گران است و گزینه ها محدود هستند. این بدان معناست که شما باید بین کیفیت و هزینه یکی را انتخاب کنید – در حال حاضر هیچ راهی برای دریافت پهنای باند بالا با قیمت ارزان وجود ندارد‌. اما اتصال به اینترنت در ماه از ۱۵ یورو و بالاتر در دسترس است. با توجه به اینکه شرکت های ارائه دهنده شبکه 4Gموبایل خود را راه اندازی کرده اند، در نظر داشتن اتصال اینترنت موبایل ارزشمند خواهد بود.  چنانچه تصمیم به اتصال اینترنت در منزل خود نداشته باشید، مجبورید بر اینترنت بارها، کافه ها و رستوران ها تکیه کنید. این امر بی شک برای زندگی اجتماعی شما خوب خواهد بود، اما هزینه ی قهوه، نوشیدنی یا آبجو را باید بپردازید.

مالیات در قبرس

نرخ مالیات در قبرس بسیار کم است اما نه در مقایسه با نرخ مالیات از پناهگاه های مالیاتی اروپا مانند موناکو و آندورا. در اینجا توضیحی کوتاه از سیستم مالیاتی قبرس داریم:

مالیات بر درآمد شخصی

هیچ مالیات درآمدی بر اولین درآمد شخصی ۱۹هزار و ۵۰۰ یورو در یک سال شامل مالیات نمی شود که این یعنی بخش قابل توجهی از جمعیت قبرس در مالیات بر درآمد شخصی محاسبه نمی شوند. نرخ مالیات شخصی به شرح زیر است :

مالیات بر درآمد درآمد شخصی
۰ % ۱۹.۵۰۰ – ۰ €
۲۰% ۲۸.۰۰۰ – ۱۹.۵۰۱ €
۲۵% ۳۶.۳۰۰ – ۲۸.۰۰۱ €
۳۰% ۶۰.۰۰۰ – ۳۶.۳۰۱ €
۳۵% +۶۰.۰۰۰ €

مالیات اجتماعی

در تمام درآمد شخصی ، مالیات بر درآمد ۶-۷ درصد است که توسط کارمند پرداخت می شود. این شرکت همچنین به مالیات بیمه اجتماعی اضافه می کند.

سایر مالیات ها و مزایای مالیاتی

همچنین سایر مالیات های جزئی ، مالیات شرکت ، مالیات بر سود سهام و برخی از مزایای مالیاتی برای تازه واردانی که مورد توجه قرار گرفته اند، وجود دارد. شما می توانید با مطالعه ی مقاله ی ما با توضیح مفصلی از سیستم مالیاتی و مزایای آن در قبرس اطلاعات بیشتری کسب کنید.

قبرس

زبان

زبان رسمی قبرس یونانی ست ، اما چنانچه یونانی صحبت نمی کنید، نگران نباشید. شما می توانید بدون استفاده از زبان یونانی و در عوض با استفاده از زبان انگلیسی کار خود را انجام دهید. (در بعضی موارد زبان روسی نیز کارآمد است.)

توریسم (به خصوص از روسیه و انگلستان) بخش بزرگی از اقتصاد قبرس است، بنابراین اکثر مکان ها قادر به پذیرش روسی و انگلیسی می باشند. با توجه به تاریخ قبرس به عنوان کلنی تاج انگلیسی تا اواسط قرن بیستم، زبان انگلیسی نیز اکثرا توسط قبرسی ها استفاده شده است و همچنان استفاده می شود.

اگر می خواهید زبان یونانی یاد بگیرید، می توانید در کلاس های رایگان یا با پرداخت شهریه، شرکت کنید.

همه چیز آماده ی نقل مکان به قبرس است؟

این شرایط و وضعیتی است که این مقاله قصد دارد تا شما را با آن آشنا کند. آماده ی رفتن به قبرس هستید و فقط باید آخرین اطلاعات را نهایی کنید. اگر همه ی شما آماده ی رفتن هستید، وقت خود را صرف آماده سازی برای انتقال وسایل خود کنید. شما شرکت های زیادی خواهید یافت که تخصص شان مهاجرت به خارج از کشور است و هزینه با توجه به خدمات و سرعت و اینکه چقدر شما با خود میخواهید ببرید، متفاوت است.

امیدواریم که این مقاله به شما در تصمیم گیری درباره ی سفر به قبرس کمک کرده باشد. قبرس محلی عالی برای زندگی ست.

اگر فکر می کنید قسمت هایی از دست رفته یا می توانید در این راهنما بیشتر توضیح دهید، لطفا به ما اطلاع دهید و به ما در توسعه و پیشرفت این راهنما برای رفتن به قبرس کمک کنید.