راه های زیادی برای کسب درآمد از طریق اینترنت برای کسب و کارهای کوچک و افراد وجود دارد. در این پست میخواهیم در باره راه های کسب درآمد از طریق اینترنت صحبت کنیم

کسب درآمد از اینترنت و راه های آن

۱- فروش محصولات به صورت آنلاین

۲- درآمد از طریق فروش فضای تبلیغاتی

۳- ارائه خدمات بصورت آنلاین

 

۱- فروش محصولات به صورت آنلاین

حتما نیاز نیست شما فروشگاهی مانند دیجی کالا داشته باشید تا بتوانید به صورت آنلاین محصولات خود را به فروش برسانید. ایجاد فروشگاهی مانند دیجی کالا نیاز به تیم برنامه نویسی و طراحی دارد و مناسب کسب و کارهای کوچک نیست.

فروش از طریق شبکه های اجتماعی : خیلی از افراد از طریق تلگرام یا اینستاگرام این کار را انجام می دهند. امکانات برای فروش در شبکه های اجتماعی بسیار کم است، اعتماد سازی بسیار دشوار است ولی مخاطبان زیادی را با هزینه کم میتوان پیدا کرد.

ایجاد فروشگاه آنلاین: برخی از افراد از طریق ایجاد یک فروشگاه آنلاین روی وردپرس، یا سرویس هایی مانند اپن کارت،مجنتو، پرستاشاپ، ووکامرس یا نرم افزارهای مشابه دیگری برای ایجاد فروشگاه استفاده می کنند که تا حدودی نیاز به دانش فنی دارد ولی امکانات خوبی در اختیار فروشگاه دار قرار میدهد که می تواند کسب و کار خود را مدیریت کند، ارتقا دهد و امکانات زیادی به آن اضافه کند.

استفاده از فروشگاه ساز: برخی افراد از فروشگاه سازهای ایرانی کمک میگیرند، مانند کاموا، سازیتو، سپهر که نیازی به دانش فنی ندارد و امکانات خوبی در اختیار فروشنده قرار میدهد و برای ورود به بازار آنلاین بسیار سریع و مقرون به صرفه است.

انتخاب هر یک از روش های فوق برای ایجاد بستری مناسب برای فروش محصولات، بستگی به وقت، سرمایه و محصول شما دارد.

برای مثال فروشگاه ساز خیلی سریع است و شما تنها با یک ثبت نام ساده، فروشگاه خود را ایجاد میکنید و نیاز به برنامه نویس ندارید ولی امکانات کمتری نسبت به فروشگاه آنلاین دارد.

پونیشا چطور می تواند به شما کمک کند تا در فروش آنلاین موفق شوید!

اگر شما محصولات خود را از طریق شبکه های اجتماعی به فروش میرسانید، در پونیشا افرادی هستند که می توانند برای شبکه اجتماعی شما تبلیغ کنند و تعداد دنبال کننده شبکه شما را بالا ببرند، به شما مشاوره بدهند، یا اگر نیاز به طراحی یا عکاسی دارد برای شما انجام دهند و برای شبکه شما محتوا تولید کنند یا در صورت نیاز برای شما ربات بنویسند که برخی از کارهای شما اتومات شود.

اگر نیاز دارید فروشگاه خود را ایجاد کنید، در پونیشا افراد متخصصی هستند که می توانند کارهای فنی و برنامه نویسی و تنظیمات سرور برای شما انجام دهند، روی سئوی سایت شما کار کنند یا اگر نیاز به لوگو و هر طراحی دیگری دارید انجام دهند. درگاه پرداخت برای شما نصب کنند و برای شبکه های اجتماعی ربات بنویسند که مطالب شما در آنجا انتشار داده شود.

۲- درآمد از طریق فروش فضای تبلیغاتی

راه دیگری که می توانید از طریق آن درآمد کسب کنید، فروش فضای تبلیغاتی است. می توانید این کار را از طریق سایت یا وبلاگی که بازدید بالایی داشته باشد انجام دهید یا شبکه یا کانالی در اینستاگرام یا تلگرام بسازید که دنبال کننده بالایی دارد و از طریق نمایش تبلیغات درآمد کسب کنید.

برای جذب آگهی روی تلگرام می توانید از سرویس هایی مانند تولگرام یا تبلیغ گرام استفاده کنید و برای نمایش آگهی روی سایت یا وبلاگ خود سرویس هایی مانند کلیک یاب یا ادنگاه می توانید به شما کمک کنند. برای درآمد مناسب از طریق نمایش آگهی، شما باید مخاطبان زیادی داشته باشید.

پونیشا چطور می تواند به شما کمک کند تا در فروش فضای تبلیغاتی موفق شوید.

شما برای سایت یا شبکه اجتماعی خود نیاز به محتوای با کیفیت دارید. این محتوا ممکن است از منابع خارجی ترجمه و یا نوشته شود. در پونیشا افراد زیادی هستند که می توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

برای بالابردن مخاطبان در سایت نیاز به تبلیغات، سئو و ربات برای شبکه های اجتماعی دارید و در شبکه های اجتماعی نیاز به تبلیغات و ربات برای ثبت محتوا خواهید داشت. در پونیشا افراد زیادی می توانند در این زمینه ها به شما کمک کنند.

برای هر کدام از این کارها می توانید یک پروژه ایجاد کنید و مهارت مورد نیاز را وارد کنید. ما افراد ماهر را به پروژه شما دعوت میکنیم.

۳- ارائه خدمات بصورت آنلاین

راه دیگری که می توانید به صورت آنلاین درآمد کسب کنید از مهارت خودتان است. اگر شما در برنامه نویسی وب یاموبایل، طراحی، ترجمه مهارت دارید یا اگر شما در تولید محتوا، سئو، مدیریت شبکه های اجتماعی یا تایپ مهارت دارید می توانید از طریق انجام پروژه ها بصورت آنلاین درآمد کسب کنید.

در پونیشا بیش از ۶۰۰ مهارت وجود دارد که می توانید از طریق آنها درآمد کسب کنید ولی برای گرفتن پروژه باید روی مهارت های دیگر خود نیز کار کنید.

درآمد آنلاین بصورت شانسی و اتفاقی نیست. باید برای آن برنامه ریزی، صبر و استقامت داشته باشید. کارفرمایان دنبال تخصص های متفاوتی هستند. سعی کنید در کاری که انجام میدهید بهترین باشید. بعضی افراد سعی میکنند از کارهای متفاوت کمی اطلاعات داشته باشند و بر روی یک کار تمرکز نمیکنند و به نظر ما این کار درست نیست.

ممکن است شما بهترین مترجم یا برنامه نویس باشید ولی تا وقتی نتوانید خود را درست معرفی کنید کسی با شما کار نمیکند. پروفایل خود را با دقت بسازید، تصویر مناسب و حرفه ای انتخاب کنید و نمونه کارهای خود را حرفه ای بسازید و وارد کنید. اگر شما در طراحی مهارت ندارید از افرادی که مهارت دارند کمک بگیرید.

مهارت در برقراری ارتباط مهم است. قیمت همیشه در درجه دوم اهمیت قرار دارد. کارفرمایان دنبال این هستند که کارشان به موقع و با کیفیت انجام شود. شما باید بتوانید این اطمینان را به آنها بدهید که می توانید این کار را انجام دهید و با انجام آن در آخر پروژه نظر و رتبه مناسبی دریافت کنید.