آیا واقعا می‌توان در ایران به دلار یا یورو درآمد کسب کرد؟

چگونه با وجود تحریم‌های اعمال شده به کشور ایران، با شرکت‌های واقع در کشورهای دیگر همکاری کنیم؟

آیا ممکن است به آسانی درآمد ارزی و دلاری خود را در ایران نقد کرد؟

در این مطلب، پاسخ این سوالات به طور کامل شرح داده خواهد شد پس با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که برخی راه‌های کسب درآمد دلاری قابل اطمینان نیستند و ممکن است باعث هدر رفتن زمان، انرژی و پول شما شود. در این مقاله سعی شده است معتبرترین و بهترین روش‌های درآمد دلاری نام‌ برده شود. با سپاس از ریزبینی و احتیاط شما.

فهرست:

برای کسب درآمد دلاری به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

برای فعالیت با کشورهای خارجی در ایران و داشتن درآمدهای ارزی مانند دلار، پوند و یا یورو، لازم است به صورت دورکاری و توسط اینترنت با کارفرما در ارتباط باشیم. در ادامه به مهم‌ترین ابزارها اشاره خواهیم کرد:

  • یک سیستم کامپیوتری (لپ‌تاپ، رایانه خانگی و …) که حداقل ویژگی‌های موردنیاز آن، با توجه به نوع فعالیت کاری مشخص می‌شود. اما باید حتما قابل اتصال به اینترنت باشد
  • دسترسی به اینترنت با سرعت و حجم موردقبول که با توجه به نیاز کاری، قابل تعیین است
  • استفاده از VPN یا فیلترشکن با IP ثابت. در حقیقت این فیلترشکن، نوعی از VPN است که همواره دارای آدرس اینترنتی مشخصی است مثلا IP کشور کانادا و این­طور به نظر می­رسد که ما همیشه از این آدرس به اینترنت وصل می­شویم.

به دلیل تحریم‌های اعمال شده به کشور ایران، فعلا قادر به دریافت کار از اکثر کارفرماهای خارجی از داخل ایران نیستیم و اغلب لازم است توسط VPN، آدرس اینترنتی خود را عوض کنیم.

فیلترشکن‌های معمولی که در هر بار اتصال، آدرس متفاوتی به ما می‌دهند برای برخی سایت‌ها و کشورها معتبر نیستند و لازم است از VPN با IP ثابت استفاده کنیم. این نوع VPNها به راحتی و با قیمت مناسبی قابل خریداری هستند.

بهترین راه‌های کسب درآمد دلاری

برای تهیه این مورد، می‌توانیم از آشنایانمان در کشورهای دیگر کمک بگیریم که ازحساب بانکی آنها استفاده کنیم.

همچنین برخی شرکت‌ها برای شما حساب بانکی/ کیف پول الکترونیک بین‌المللی تهیه می‌کنند. مجموعه پی­آسان با افتخار این خدمت را به صورت کاملا معتبر ،قابل اطمینان و تضمین شده، برای ایرانیان عزیز فراهم کرده است. جهت ثبت درخواست حساب بانکی بین­المللی و کسب اطلاعات بیشتر، وارد این صفحه شوید.

بازگشایی حساب بانکی بین­المللی / کیف پول الکترونیک

بهترین راه‌های کسب درآمد دلاری

  • در برخی روش­های کسب درآمد دلاری، گاهی لازم است هویت خود را تایید کنیم. اگر از روشی استفاده می­کنیم که به دلیل تحریم­های فعلی، لازم است از VPN استفاده کنیم، می­توان از پاسپورت برای این مرحله استفاده کرد. توجه کنید که هویت ایرانی ما مشکلی ایجاد نمی­کند.

لازم به ذکر است ممکن است برخی کارفرماها پیشنهاد دهند که مبلغ درآمد ارزی خود را به وسیله ارز دیجیتال مانند بیت­کوین دریافت کنیم. در صورت تمایل نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال داریم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه وارد این صفحه شوید.

بازگشایی کیف­پول ارز دیجیتال

بهترین راه‌های کسب درآمد دلاری

با چه مهارت‌هایی می‌توان به دلار و یا یورو درآمد کسب کرد؟

برای دورکاری با شرکت‌های خارج از ایران، نیازمند کسب مهارت‌هایی هستیم که بتوان از راه دور ارائه کرد مانند نوشتن، طراحی، برنامه­نویسی، ترجمه و غیره. سپس لازم است در پلتفرم‌های تخصصی، به زبان انگلیسی مهارت‌های خود را ارئه دهیم و گاهی با کارفرما مذاکره و تعامل داشته باشیم.

به طور کلی مهارت‌های شغلی به دو دسته تقسیم می‌شود:

مهارت‌های سخت

منظور همان حرفه و توانایی شغلی است که قصد داریم در این زمینه فعالیت کنیم که برای کسب درآمد دلاری، منظور توانمندی‌های است که بتوان به صورت دورکاری انجام داد. در ادامه مطلب به طور کامل به این موارد اشاره خواهد شد.

یکی از مهارت‌های عمومی مورد نیاز، آشنایی با زبان انگلیسی است. برای همکاری با کشورهای خارجی، زیان انگلیسی یک زبان معیار و بین‌المللی محسوب می­شود. البته لازم نیست به این زبان تسلط کامل داشته باشیم و تنها برای رفع نیاز و در حد فهمیدن منظور جملات و گاهی برقراری ارتباط به صورت مختصر کفایت می‌کند.

خبر خوب این است که بعد از مدتی فعالیت در حیطه کاری خود، با کلمات مورد نیاز آشنا می­شویم و به زودی پیشرفت­ خواهیم کرد. همچنین می­توان همواره از نرم­افزارها و سایت­هایی مانند مترجم گوگل برای ترجمه آنی جملات کمک گرفت.

کسب درآمد دلاری

مهارت‌های نرم

علاوه بر کسب مهارت­های حرفه­ای و زیان انگلیسی، برخی توانمندی­های دیگر برای نظارت بر فعالیت فردی خود و به دست­آوردن پروژه­هایی برای کسب درآمد دلاری، مورد نیازمان خواهد بود. برخی از این مهارت‌ها عبارت است از:

در ادامه به هر یک از این موارد مهم اشاره خواهد شد:

مهارت ارائه توانمندی­های فردی

باید توجه داشته باشیم که هنگام فعالیت در برخی روش­های کسب درآمد دلاری، نیازمند معرفی خود و ارائه توانمندی­های فردی در حرفه مورد نظر هستیم. پس باید بتوانیم به درستی مهارت­های خود را شرح دهیم.

یکی از اصلی­ترین راه­های معرفی مهارت، نمایش نمونه‌کارها در صفحه شخصی از جمله اینستاگرام، لینکداین، فیس­بوک و هر پلتفرم تخصصی مرتبط با حرفه خود می­باشد.

کارهایی که باید انجام دهیم بدین شرح است:

  • ساختن صفحه­ای در اپلیکیشن­های فضای مجازی مرتبط با کار برای خود
  • معرفی خودمان و بیان رزومه­ای کوتاه
  • قرار دادن نمونه کاراهای مرتبط با حرفه شغلی
  • به روز نگه­داشتن صفحه و تعامل مثبت با افرادی که با ما ارتیاط برقرار می­کنند

مهارت مذاکره و متقاعدسازی

در برخی شغل­های مهم درآمد دلاری، لازم است مذاکراتی با کارفرما صورت گیرد و او برای محول­کردن پروژه به ما قاتع شود. پس نحوه صحیت و درخواست انجام پروژه­های مختلف، مهارت مهمی محسوب می­شود.

البته این موضوع را در نظر داشته باشیم که بعد از مدتی فعالیت و تعامل با کارفرماهای محتلف، تجربه خوبی کسب خواهیم کرد و به زودی می­توانیم مذاکرات موفق­تری انجام دهیم.

در ادامه به بعضی نکات قابل توجه در این قسمت اشاره می­شود:

  • صحبت را صمیمانه آغاز کنیم و در طول مکالمه، خوش­رویی خود را حفظ کنیم
  • مختصر سخن بگوییم و بیشتر در ارتباط با پروژه حرف بزنیم
  • هنگام صحبت از مهارت­های خود صادق باشیم تا اطمینان طرف مقابل به خوبی حفظ شود
  • بابت زمانی که برای ما گذاشته­شده، قدردانی را فراموش نکنیم

بهترین راه‌های کسب درآمد دلاری

مهارت مدیریت پروژه و زمان­بندی کار

مهم­ترین اصل برای پیشرفت درخشان در آینده کاری، مدیریت پروؤه می­باشد. توجه کنید که برای کسب درآمد دلاری و حفظ آن، مدیر و کنترل­کننده انجام کارها، خودمان هستیم و لازم است در عین انجام دقیق و منظم پروژه، برای ساعات کاری و ساعات فراغت و استراحت برنامه­ریزی مناسبی داشته ­باشیم.

یکی از ارکان اصلی برنامه­ریزی کاری برای کسب درآمد دلاری، تحویل به موقع پروژه­هاست. اغلب پروژه­های کاری دارای مهلت زمانی (Dead Line) هستند.

در برخی موارد اگر انجام پروژه از این مدت زمان بیشتر شود، کارفرما نمی­پذیرد و این پروژه از دست می­رود. حتی احتمالا این کارفرما به طور کامل با ما قطع ارتباط کند و ما یک مشتری خوب را از دست داده­ایم. پس زمان­بندی و مدیریت شخصی بسیار دارای اهمیت است.

مهارت مدیریت اعلام پیشرفت پروژه

هنگامی مشغول انجام یک پروژه زمان­بر هستیم، باید در طی مراحل کار به صورت مرتب (پیشنهاد می­شود به صورت روزانه) گزارش پیشرفت پروژه را برای کارفرما ارسال کنیم. مثلا از انجام مراحل کار عکس بگیریم (مانند اسکرین­شات­).  این عمل باعث اطمینان خاطر و رضایت هرچه بیشتر مشتری می­شود و او با احتمال زیاد پروژه­های دیگر را نیز به ما می­سپارد.

مهارت حفظ رضایت مشتری

مدیریت رفتار با مشتری باعث می­­شود ما به سرعت پیشرفت کنیم و بین کارفرماها فردی خوش­نام جلوه کنیم. این مهارت به ما کمک می­کند هم مشتری­های خود را به صورت دائمی حفظ کنیم و هم با کامل­شدن نمونه کارهای موفق انجام شده، مشتری­های جدید را بیشتر به سمت خود جذب کنیم.

نکات مهم این مهارت عبارت است از:

  • حفظ کیفیت کار در اولیت اول جهت تکمیل رزومه­ای درخشان

توجه داشته باشید که هر چه کارهای با کیفیت­تری انجام دهیم، نمونه کارهای ما در سطح حرفه­ای­تر جلوه می­کند و امتیاز بیشتری نسبت به بقیه کسب می­کنیم. پس اگر لازم است حتی زمانی که مهلت انجام پرژه رو به پایان است، با کارفرما مذاکره کنیم که برای تحویل کاری با کیفیت­تر به ما زمان بیشتری دهد تا کیفیت مطلوب را برای کارهایمان حفظ کنیم. در صورتی که از ابتدای پروژه، گزارش کار روزانه ارائه کرده باشیم و مشتری به ما اعتماد داشته باشد، به احتمال زیاد تقاضای ما را قبول خواهد کرد.

  • حفظ خوش­رویی و آرامش در تمام مدت برخورد با مشتریان

بسیار مورد مهمی است که تحت هر شرایطی، آرامش خود را حفظ کنیم و به هیچ عنوان برخورد تند و تهدیدآمیزی از خود نشان ندهیم. با رعایت این موضوع، اکثر مشتریان تمایل خواهند داشت تعامل دائمی با ما داشته باشند و فراموش نکنید پیدا کردن مشتریان وفادار، آرامش­بخش­ترین رویداد روش­های کسب درآمد دلاری است زیرا همواره خیالمان راحت است که تعدادی مشتری به صورت دائمی با ما در تعامل هستند.

کسب درآمد دلاری

مهارت رعایت اصول امنیتی

همواره لازم است اصول امنیتی را در تمامی مراحل انجام کارهای درآمد دلاری، رعایت کنیم. به این دلیل که همکاری ما با کشورهای مختلف انجام می­شود و امکان پیگیری­های قضایی در صورت رویارویی با مشکل، برای ما فراهم نیست. اصول امنیتی مهم بدین شرح است:

  • انتخاب سایت و یا اپلیکیشن مطمئن و معتبر، جهت کسب درآمدهای دلاری و یا به یورو
  • انتخاب روشی ایمن جهت انتقال­های ارزی و استفاده از کارت­ها و یا کیف پول­های الکترونیک معتبر به دلیل جلوگیری از بلوکه شدن پول و نقد کردن آسان درآمدهای دلاری در ایران
  • استفاده از VPNهای IP ثابت مطمئن جهت جلوگیری از افشای آدرس اینترنتی سیستم­هایمان در اکثر روش­های کسب درآمد دلاری (به علت تحریم بودن ایران). توجه کنید که هنگام همکاری با شرکت­ها و اشخاص سراسر دنیا، در صورت نیاز به تایید هویت، می­توانیم پاسپورت خود را نشان دهیم و ایرانی بودن مشکلی ایجاد نمی­کند. اما در اکثر موارد نباید محل زندگی خود را که در کشور ایران است اعلام کنیم.
  • مراقبت در تحویل پروژه­های درآمد دلاری به طوری که کلاه­برداری انجام نشود و حتما پول خود را دریافت کنیم. مثلا هنگام گزارش­دهی روزانه و نمایش پیشرفت پروژه، فایل اصلی را در اختیار مشتری قرار ندهیم و تصویر یا اسکرین­شات پروژه را ارسال کنیم. هنگام اتمام کار نیز ابتدا مبلغ را دریافت کنیم و سپس اصل پروژه را تحویل دهیم. دقت کنید که رعایت اصول امنیتی با ایجاد صمیمیت و خوش­رویی با کارفرماها دو موضوع مجزا است و قرار نیست روابط دوستانه را با رعایت اصول حرفه­ای اشتباه بگیریم.

آزمون­های استعداد یابی شغلی

اگر قصد دارید مهارت خاصی فرا بگیرید و یا مهارت­های مختلفی دارید و مطمئن نیستید در چه زمینه­ای بهتر است شروع کنید، نگران نباشید. آزمون­های استعداد یابی شغلی می­توانند در این مورد شما را راهنمایی کنند. این تست­ها کمک می­کنند حیطه شغلی خود را با توجه به علایق، استعدادها و توانایی­ها، راحت­تر انتخاب کنیم.

آزمون­های استعدادیابی مختلفی در سطح اینترنت موجود است که به راحتی می­توانید در آن شرکت کنید. بهتر است تعداد مختلفی آزمون را تجربه کنید و با کمک تمامی نتایج، خودتان انتخاب کنید. معروف­ترین و معتبرترین آزمون­های شخصیت شناسی، هوش هیجانی و استعدادیابی عبارت است از:

  • آزمون جانسون اوکانر
  • تست استعدادیاب کلیفتون
  • آزمون استعدادیابی هالند
  • آزمون شخصیت شناسی MBTI
  • آزمون شخصیت شناسی نِئو
  • آزمون شخصیت شناسی دیسک
  • تست استعداد یابی گاردنر (تست هوش گاردنر)

کسب درآمد دلاری

بهترین راه‌های کسب درآمد دلاری و یا به یورو

اکثر ایرانیان می­پندارند به دلیل تحریم­های اعمال شده به کشور ایران و عدم همکاری مستقیم بیشتر کشورها با ایران، امکان همکاری­های شغلی با خارج از کشور وجود ندارد و کسب درآمدهای ارزی و دلاری غیر ممکن است. همچنین عده اندکی که به کار­های با درآمد دلاری باور دارند، ورود به این حیطه را امری سخت و پردردسر می­دانند.

این رویکردها هیچ یک صحت ندارد! در ادامه این مطلب، به روش­های متعددی اشاره خواهد شد که به صورت معتبر، امکان کسب درآمد دلاری در ایران شدنی است. همچنین باید متذکر شد که به آسانی می­توان شروع به کار کرد و همانند هر شغل دیگر، در صورت تمرین و با حصول تجربه و مهارت، پیشرفت­های چشم­گیری خواهیم داشت و این کارها را به صورت شغل ثابت می­توان انجام داد.

هرچه تلاش و کوشش انسان در مسیر شغلی بیشتر ارج نهاده شود، پشتکار و رضایت درونی او در انجام کارها والاتر خواهد بود.

بهترین راه های کسب درآمد دلاری

.  فریلنسری

فریلنسر (آزادکار) کسی است که به صورت پروژه‌ای کار می‌کند و عضو شرکت و یا کارمند مجموعه مشخصی نیست. در ایران افراد زیادی در حال انجام فریلنسری هستند و اکثرا به صورت دورکاری با اشخاص و یا شرکت­های بزرگ همکاری دارند.

جالب است بدانیم مجله فوربز، یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان، اعلام کرده تا سال 2021 جمعیت فریلنسرها در آمریکا حدود 59 میلیون نفر می­باشد و این آمار نشان می­هد بیش از یک­ سوم جمعیت شاغلین آمریکا، فریلنسر هستند!  طبق شیب صعودی افزایش جمعیت فریلنسری، پیش­بینی می­شود تا سال 2029 حدود نصف جمعیت جهان به این سبک شغلی روی می­آورند.

فریلنسرها در سراسر دنیا با تمام جهان در ارتباط کاری هستند و در این میان عده­ای هم­اکنون در ایران برای شرکت‌ها و افرادی که در خارج از کشور هستند کار می‌کنند و به کسب درآمد ارزی و دلاری می‌پردازند.

هر شغل و مهارتی که بتوانیم به صورت دورکاری انجام دهیم می­تواند حرفه یک فریلنسر باشد. در ادمه به عمده­ترین موارد آن اشاره خواهد شد:

  • پروژه‌های گرافیکی و آثار هنری دیجیتال مانند نقاشی، طراحی دو بعدی/سه­ بعدی، طراحی کاراکتر و غیره
  • تولید محتوا
  • ترجمه
  • تایپ
  • دیجیتال مارکتینگ و مشاوره کسب و کار
  • مدیریت صفحه اشخاص و یا شرکت­ها در شبکه­های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس­بوک، توییتر و غیره
  • شبیه‌سازی با نرم‌افزارهایی مانند متلب، سالیدورک، اتوکت، مایا و غیره
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو SEO)
  • برنامه نویسی
  • طراحی وب
  • طراحی اپلیکیشن برای موبایل
  • و …

بازارکار فریلنسری

سایت­های خارجی مختلفی امکان کار به صورت فریلنسری را در سطح جهانی فراهم کرده­اند که در ادامه به مهم­ترین و معتبرترین آن­ها اشاره خواهد شد. در این سایت­ها مشتریانی به صورت شخصی و یا شرکتی موجود هستند که به افراد فریلنسر پیشنهاد کار می­دهند و بر سر قیمت توافق می­شود. نمونه کارهای هر فریلنسر و بازخوردهایی که مشتریان قبلی در مورد هر یک نوشته­اند، معرف هر فریلنسر است و پرداخت به صورت ارزی به دلار، یورو، ارز دیجیتال و… پرداخت می­شود.

سایت     Freelancer

سایت فریلنسر یکی از معتبرترین و معروف‌ترین سایت فریلنسر خارجی است که در سال 2004 شروع به فعالیت کرده است. در تمام زمینه­های فریلنسری و دورکاری، می­توان از این سایت استفاده کرد. صاحبان کسب و کار و فریلنسرها هردو به این سایت اطمینان دارند.

شرکت­های بسیار بزرگی مانند گوگل، آمازون و  IBMاز طریق این سایت نیروی کار به صورت فریلنسر گرفته­اند و این مکان بازار کار بسیار عظیمی را پوشش می­دهد.

پروفایل یک فریلنسر ایرانی در سایت فریلنسر

برای عضویت و راهنمایی­های بیشتر، می­توانید از پی­آسان کمک بگیرید.

شروع کار در سایت فریلنسر Freelancer

بهترین راه‌های کسب درآمد دلاری

سایت    Upwork

سایت آپ­ورک نیز اعتبار بالایی دارد و جزو بهترین سایت­های فریلنسری با درآمدهای ارزی می­باشد. فعالیت آن از سال 1998 آغاز شده است و در تمامی زمینه­ها می­توان پروژه­های فریلنسری انجام داد.

نکته مهم در مورد سایت Upwork این است که در حال حاضر امکان فعالیت از کشور ایران به طور مستقیم وجود ندارد و حتما باید IP خود را تغییر دهیم (از طریق VPN) و محل سکونت خود را جایی عنوان نکنیم. برای راهنمایی و همراهی در هنگام عضویت، می­توانید از مجموعه پی­آسان کمک بگیرید.

درآمد ارزی فریلنسرها در این سایت از قراردادهای کوتاه‌مدت و بلندمدت به‌دست می‌آید و ایجاد حساب کاربری کاملا رایگان است.

شروع کار در سایت آپ­ورک Upwork

راه های کسب درآمد دلاری

سایت PeoplePerHour

یکی دیگر از مکان­های خوش­نام برای فریلنسری، سایت PeoplePerHour می­باشد که در سال 2007 کار خود را شروع کرد  و در همه زمینه­ها فعال است. روال کاری این سایت به این صورت است که هر فریلنسر برای خود یک صفحه ایجاد کرده و میزان حقوق دلاری خود را در یک ساعت تعیین می­کند. همچنین نمونه­کارهایش را قرار می­دهد.

پروژه­های مختلفی وجود دارد و فریلنسرها می­توانند مدت زمان انجام هر پروژه را به صاحب کار پیشنهاد دهند و کارفرما با توجه به درخواست­ها (با توجه به مهارت فریلنسر، میزان ساعت کاری، مدت زمان انجام کار و …) یک نفر را برمی­گزیند.

فرآیند عضویت در این سایت نیز برای افراد ساکن ایران کمی پیچیده است و می­توان از مجموعه پی­آسان کمک بگیرید.

پروفایل PeoplePerHour فردی در ایران

شروع کار در سایت PeoplePerHour

کسب درآمد دلاری

سایت  FlexJobs

این سایت  نیز از بهترین سایت های فریلنسری خارجی است که از سال 2007 در حال فعالیت است و شرکت­های بزرگی از مشتریان آن هستند.

موقعیت­های شغلی متعددی در این سایت یافت می­شود و برخی درخواست­های شغلی، برای استخدام حضوری هستند اما بسیاری از پروژه­های آنها دورکاری و فریلنسری محسوب می­شود.

نکته مهم در مورد این سایت، دریافت حق عضویت از فریلنسرها و هم از صاحبان کار می­باشد. البته برای فریلنسرها این میزان، مبلغ کمتری است و می­توان توسط کیف پول­های الکترونیک مانند پی­پال و وب­مانی و یا کارت­های بانکی بین­الملی مانند ویزاکارت و مسترکارت، آن را پرداخت کرد.

سایت  Fiverr

Fiberr جزو سایت­های محبوب بین فریلنسرهاست و تعداد زیادی از افراد و شرکت­ها در این سایت پروژه کاری با درآمد ارزی قرار می­دهند.  شروع قیمت پروژه­ها در این سایت 5 دلار می باشد و هر کار بزرگ و کوچکی برای انجام یافت می­شود­. بنابراین فریلنسرها با هر مهارتی می­توانند به کسب درآمد دلاری مشغول شوند.

همچنین این سایت امکان یادگیری مهارتهای مختلف را نیز فراهم کرده است و دوره‌های مختلفی برگزار می­کند که برای ارتقای شغلی و افزایش توانایی­ها بسیار گزینه مناسبی است.

برای ورود به این سایت فعلا نیاز به استفاده از VPN است و نکات امنیتی را نیز باید رعایت کنیم تا آدرس ما (سکونت در کشور ایران) جایی درز نشود.

سایت­های مخصوص هنرمندان

این سایت­ها مانند شبکه­های اجتماعی موضوعی، مکانی برای افرادی با حرفه­های هنری مانند گرافیست­، نقاش، طراح دو بعدی/سه بعدی، انیماتور، فیلم­ساز و … هستند و هر فردی برای خود صفحه خودرش را ایجاد می­کند و کارهای هنری انجام شده­اش را به نمایش می­گذارد. در کنار این چنین محیطی، اشخاص و شرکت­ها امکان بازدید صفحات هنرمندان را دارند و با توجه به نمونه کارهایشان، به آن­ها پیشنهاد کار می­دهند. در ادامه دو سایت مطرح در این زمینه نام برده خواهد شد.

سایت ArtStation

این سایت مکان محبوبی برای هنرمندان حرفه­های مختلف است و می­توانیم از سراسر دنیا، هم­حرفه­های خود را پیدا کنیم و با تماشای کارهای به­روزشان و تعامل و هم­صحبتی با آن­ها تجربه زیادی کسب کنیم. همچنین با ساخت حساب کاربری و بارگذاری نمونه­کارهایمان، پروژه­های کاری با درآمد دلاری نصیب خود کنیم.

گزینه دیگری برای کسب درآمد دلاری توسط این سایت، امکان فروش محصولات هنری دیجیتال است. در قسمت Marketplace هنرمندان کارهای هنری خود را برای فروش می­گذارند و افراد علاقه­مند به راحتی خرید انجام می­دهند.

البته توجه کنید که برای دسترسی به این سایت­ نیاز به فیلترشکن است، زیرا با توجه به قوانین جمهوری اسلامی، این سایت از سمت کشور ایران فیلتر می­باشد.

راههای کسب درآمد دلاری

سایت  99Designs

یکی از معروف­ترین سایت­های کسب درآمد ارزی و دلاری برای هنرمان است. انواع کارهای هنری از جمله طراحی لوگو، آگهی چند رسانه­ای، لباس، جلد کتاب، محیط سایت و نرم­افزار، کاراکتر و غیره در این سایت یافت می­شود.

هر هنرمند برای خود یک صفحه کاربری دارد و ضمن معرفی خود، نمونه کارهایش را به معرض نمایش می­گذارد. همچنین هنرمندان دیگر می­توانند نمونه­کارهای بقیه را ببینند و برای خلق آثار خود ایده بگیرند.

نحوه کسب درآمدهای دلاری در این سایت به دو صورت امکان پذیر است:

  • با به­روز نگه داشتن صفحه خود و ارائه نمونه­کارهای متنوع، اشخاص و شرکت­ها به ما پیام می­دهند و پیشنهاد پروژه مطرح می­کنند
  • استودیو و شرکت­های مختلف می­توانند برای پروژه خود مسابقه ترتیب دهند و از بین شرکت­کنندگان موظف هستند یک طرح را برگزینند و هزینه آن را پرداخت کنند

Toptal مخصوص فریلنسرهای حرفه­ای

این سایت، افراد با تجربه­تر و تواناتر را بین فریلنسرها انتخاب می­کند و برای افرادی مناسب است که مدتی در حرفه خود کار کرده­اند و رزومه خوبی در دست دارند.

برای ثبت نام در این سایت، فریلنسرها لازم است در آزمون‌های ارزیابی سطح زبان انگلیسی و بررسی مهارت و توانایی در حرفه مورد نظر شرکت کنند و در صورت قبولی، امکان عضویت و شروع به کار وجود دارد. در غیر این صورت، فریلنسرها می­توانند با ارتقای مهارت­های خود، مدتی بعد دوباره اقدام کنند.

در نظر داشته باشید که میزان درآمدهای دلاری فریلنسرها در این سایت نسبت به دیگر سایت‌های فریلنسری که تا به اکنون به آن اشاره شد، بالاتر است. سایت Toptal می­تواند در برنامه­ آینده یک فریلنسر تازه­کار قرار بگیرد.

راه‌های کسب درآمد دلاری

 

علاوه بر مواردی که نام برده شد، سایت‌های کسب درامد ارزی دیگری برای فریلنسری خارجی نیز وجود دارند که می­توانید با بررسی و کسب اطلاعات در مورد این سایت­ها و اطمینان از اعتبار آنان، برای همکاری اقدام کنید. همچنین جهت راهنمایی و مشاوره در این مورد، وارد این صفحه از سایت مجموعه پی­آسان شوید.

مشاوره کار فریلنسری با سایت­های خارجی

چگونه خودمان به عنوان فریلنسر پروژه بگیریم؟

برای این کار لازم است برای خود برند سازی شخصی (personal branding) انجام دهیم. به این معنی که رسانه­ای پر مخاطب داشته باشیم و از این طریق مشتری جذب کنیم.  توجه داشته باشید که برای کسب درآمد دلاری، لازم است به زبان انگلیسی و یا زبان­های دیگر در این صفحه­ها بنویسیم و فعالیت کنیم.

برخی از موارد موثر:

  • بهتر است در تمامی شبکه­های اجتماعی جهانی از جمله: اینستاگرام، فیس­بوک، لینکداین، تلگرام، توییتر، اسنپ­چت، Quora، Reddit، Medium و … حضور فعال داشته باشیم، مخصوصا در رسانه­هایی که مرتبط یا حیطه فعالیت ما می­باشند. مثلا اگر طراح سایت هستیم در شبکه Dribbble نیز فعال باشیم و نمونه­کارها را به طور مرتب قرار دهیم و با مخاطبان خود تعامل پایدار و صمیمانه داشته باشیم
  • مهم­ترین و وفادارترین مشتریان ما افراد دوست و آشنا هستند که می­توانند برای ما تبلیغ دهان به دهان کنند و ما از طریق شبکه­های اجتماعی می­توانیم دایره دوستان خود را افزایش دهیم
  • در انجمن‌ها و کانال­های مربوط به حوزه کاری خود عضو شویم و فعالیت پرشور داشته باشیم
  • داشتن وب­سایت اختصاصی برای خود، زمانی که تجربه کافی کسب کردیم، می­تواند عملکرد خرفه­ای و مناسبی باشد

2. بازارهای مالی (بورس) جهانی

بازارهای مالی جهانی، به صورت بین­المللی کار می­کند و در سراسر جهان، امکان خرید و فروش شاخص­های مالی مانند سهام، ارز ، اوراق بهادار، کالا و دیگر موارد این­چنینی به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ایجاد می­شود.

توجه کنید زمانی که قصد خرید در بازار بورس کشور دیگری را داریم، خودِ سهام شرکت به صورت واقعی خریداری نمی­شود. به این معنی که ما جزو سهام‌داران حقیقی و حقوقی نیستیم، بلکه ارزش سهم کشورهای دیگر را خریداری می­کنیم و برای نقد کردن آن، دلار دریافت می­کنیم. بورس جهامی می­تواند راه مناسب و معتبری برای کسب درآمد ارزی و دلاری باشد.

این روش یکی از راه ‌های کسب درآمد دلاری بسیار خوب محسوب می‌ شود ولی باید توجه کنیم که همانند بورس ایران، احتمال ضرر هم در آن وجود دارد و قبل از استفاده از آن حتما باید آموزش دیده باشیم.

کسب درامد دلاری

انواع بازار بورس جهانی

بازار سهام   (Stock Market)

بازار سهام، بازاری است که سهام­ شرکت­ها و کارخانه‌ها در سراسر دنیا به فروش می­رسد. خریداران سهم، ممکن است در سود و زیان تفاوت قیمت سهام آن بنگاه اقتصادی، یا در سود و زیان حاصل از فعالیت آن بنگاه و یا تنها در سود فعالیت­های اقتصادی آن شریک می‌شوند، تا حدودی مانند خرید و فروش سهام شرکت­ها در بازار بورس ایران.

بازار کالاها   (Commodity)

بازار کالا شامل قیمت تبادلات کالاها به صورت جهانی یا منطقه ای می­باشد که بر اساس عرضه و تقاضا ارزش گذاری می‌شود. بورس‌ کالا به سه دسته اصلی تقسیم­بندی می‌شود.

  • کالای سخت (Hard) مانند طلا، نقره، پالادیوم، بتن و …
  • کالای نرم (Soft) به طور کلی  اقلام خوراکی
  • انرژی (Energy) مانند نفت، گاز، برق، ذغال سنگ و …

بازار تبادلات ارزی، با نام فارکس (Foreign Exchange)

بازار تبادلات ارزی (فارکس)، بازاری است که در آن ارزش گذاری پول ملی کشورها در مقابل سایر ارزها تعیین می‌شود که بر اساس عرضه و تقاضا این کار انجام می­پذیرد. مانند افزایش یا کاهش قیمت ریال نسبت به دلار.

بازار فارکس، بزرگ‌ترین بازار مالی دنیا محسوب می‌شود و مؤثرترین شرکت­کنندگان آن، بانک‌های تجاری و مرکزی هر کشور هستند.

راه های کسب درامد دلاری

بازار اوراق بهادار (Bond Market)

نوعی از اوراق است که اغلب از طرف دولت‌ها برای جذب سرمایه‌هایی برای طرح‌های سودآور، به صورت مشارکتی با مردم ایجاد شده­است. سودهای حاصله، به مردمی که مشارکت کرده­اند نیز تعلق می­گیرد، تا حدودی مانند اوراق مشارکت وزارت خانه‌ها.

برخی نقات مثبت و مزایای بورس جهانی

علاوه بر کسب درآمد دلاری با ورود به این بازارها، موارد دیگری را می­توان نام برد که مزیت­های ویژه­ای برای این حوزه محسوب می­شود:

  • امکان فعالیت در۲۴ ساعت شبانه روز به جز شنبه و یک­شنبه
  • حضور همیشگی خریدار و فروشنده
  • خرید و فروش لحظه ای از هر نقطه ای از جهان، تنها با دسترسی به اینترنت
  • اهرم افزایش سرمایه به خریدار برای انجام معاملات

 

راههای کسب درامد دلاری

چگونه برای کسب درآمد دلاری وارد بازار بورس جهانی شویم؟

ما شهروندان ساکن ایران، برای فعالیت در بازارهای مالی جهانی و خرید سهام کشورهای دیگر و یا بازار ارزی فارکس، لازم است از نرم‌افزار و وب‌سایت‌های شرکت‌های واسطه یا بروکر استفاده ‌کنیم.

البته توجه داشته باشید که شرکت­های واسطه زیادی به صورت ناامن کار می­کنند و باید حتما از بروکرهای معتبر شرکتی که شناخته­شده هستند استفاده کنید.

در ادامه دو شرکت بروکر معتبر با عملکرد مناسب و مطمئن، نام­برده خواهد شد:

3 .فروش محصولات الکترونیک

راه‌های کسب درامد دلاری

برای کسب درآمد دلاری، می­توانیم به راحتی هر نوع کالای الکترونیک را در فروشگاه­های آنلاین بین­المللی مانند سایت Amazon آپلود کنیم و به تعداد نامحدودی به فروش برسانیم. علاوه بر فروشگاه­های آنلاین همه منظوره، برای هر محصول نیز سایت مخصوص به کالای مورد نظر نیز وجود دارد و می­توان به صورت ویژه در فروشگاه­های مرتبط هم برای فروش محصول و دریافت ارزش کالا به دلار، اقدام کنیم. محصولاتی مانند:

  • کتاب الکترونیک نوشته خودمان (نسخه الکترونیک کتاب) در وب‌سایت ­هایی مانند Clickbank و به خصوص سایت آمازون (در سایت آمازون امکان فروش کتاب بدون اطلاعات انتشاراتی نیز امکان پذیر است و حتی اگر مایل باشیم خود آمازون با هزینه بسیار کمتر و به تعداد سفارش فیزیکی کتاب، آن را برای خریدار چاپ می­کند)
  • نرم افزارهای مخصوص کامپیوتر، گوشی موبایل و یا تحت وب در مکان­هایی مانند، اپل استور، گوگل پلی و مایکروسوفت استور
  • آثار هنری دیجیتال در سایت­هایی مانند ArtStation
  • فونت­ها مانند سایت MyFonts
  • موسیقی و صدا در سایت­هایی مانند Spotify
  • عکس در سایت‌ها‌یی مانند Unsplash، Teespring و  Dribbleو یا طراحی عکس‌های لایه باز در سایت‌ها‌یی مانند Shutterstock
  • دوره های آموزشی در سایت‌هایی مانند یوتیوب و Udemy
  • و …

کسب درامدهای دلاری

برای اطلاعات بیشتر، مجموعه پی­آسان با احترام، پاسخگوی سوالات و همراهی صمیمانه ملت عزیز ایران می­باشد.

4. ارز‌های دیجیتال (رمز ارز)

ارز‌های دیجیتال روز­به­­روز در حال گسترش و محبوبیت جهانی هستند و آینده درخشانی برایشان پیش­بینی شده است. در حال حاضر انواع بسیار زیادی از ارز‌های دیجیتال به بازار وارد شده و در حال خرید و فروش در حد بین­المللی است مانند بیت‌کوین، اتریوم، تتر و … .

خرید فروش این نوع از ارز‌ها یکی از راه‌های کسب درآمد دلاری محسوب مس­شود. با مطالعه و بررسی بازارها می­توان وارد این حیطه شد و لازم است حتما از افراد و سایت­های معتبر راهنمایی بگیریم.  مجموعه پی­آسان، در این راه شما را یاری خواهد کرد.

راه های کسب درامد ارزی

. راه­اندازی رسانه­ای برای تبلیغات

در همه جای دنیا، شرکت­های مختلف همواره بودجه کلانی برای تبلیغات خرج می­کنند تا بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند. امروزه با دسترسی اینترنتی مردم به سراسر دنیا و افزایش هرچه بیشتر ارتباطات جهانی، پروسه تبلیغات بسیار پر رنگ­تر و پردرآمدتر شده­است.

اکنون اکر در یکی از شبکه­های اجتماعی مجازی که در سطح جهانی در دسترس هستند، مانند اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک، تلگرام، توییتر و … صفحه­ای با مخاطب قابل توجه داشته باشیم و یا وب­سایت و صفحه­ای اینترنتی راه­اندازی کرده باشیم، این امکان برای ما وجود دارد که از شرکت­ها و مجموعه­های سراسر دنیا، تبلیغ قبول کنیم و درآمدهایی به دلار، یورو، پوند و … کسب کنیم.

برای فعالیت در این حیطه، ابتدا لازم است در رسانه­های اجتماعی مختلف، عضو شویم و با تهیه محتوای کاربر پسند ،مختص برنامه مربوطه، مخاطب جمع کنیم. سپس می­توان به کسب و کارهای خارجی پیشنهاد همکاری دهیم. همچنین گاهی نیز خود شرکت­ها این پیشنهاد را با ما در میان خواهند گذاشت.

کسب درآمد دلاری

نکته قابل توجه این است که برای همکاری با مجموعه­های کشورهای دیگر، بهتر است صفحه­ای که در شبکه­های اجتماعی می­سازیم جزو این گروه باشد:

  • صفحه­ای عمومی با مخاطبان جهانی و محتوای با زبان­های خارجی و مخصوصا به زبان انگلیسی، مثلا صفحه­های طنز خارجی
  • صفحه­ای برای جذب توریست از سراسر دنیا و به زبان­های خارجی، مثلا صفحه معرفی جاهای دیدنی ایران
  • صفحه­ای به زبان فارسی و در ارتباط با موضوعاتی که می­توان از شرکت­های خارجی که در ایران فعالیت می­کنند، تبلیغ گذاشت، مثلا صفحه­ای در مورد تکنولوژی پرینتر سه بعدی (در جهت همکاری با سازندگان پرینتر سه­بعدی) و یا صفحه­ای در مورد بازار بورس جهانی (و همکاری با بروکرهای بزرگ)

راه­اندازی وب­سایت نیز برای کسب درآمد دلاری از تبلیغات مناسب است و می­توانیم با تهیه محتوا به زبان­های دیگر، تبلیغاتی از کشورهای خارجی در سایت خود بگنجانیم. توصیه می­شود با توجه به موضوع مطالب وب­سایت، به سراغ شرکت­های خارجی مربوطه برویم و پیشنهاد همکاری دهیم.

همچنین می­­توانیم توسط عضویت درGoogle AdSense  در وب­سایت خود، تبلیغات قرار دهیم و درآمدی دلاری کسب کنیم (در این روش می­توان سایت ما به زبان فارسی باشد اما داشتن برخی صفحات با زبان انگلیسی، درآمد ارزی ما را افزایش می­دهد).

6. کسب درآمد دلاری از یوتیوب

یوتیوب یک شبکه اجتماعی ویدیو محور و بسیار کارآمد است که در تمام کشورهای دنیا، مرتب مورد استفاده قرار می­گیرد. این شبکه برای افرادی که دارای حساب کاربری فعال هستند پرداخت­هایی انجام می­دهد به این صورت که هرچه تعداد مخاطبین ویدیوهای یک حساب کاربری بیشتر باشد و دنبا­ل­کنندگان بیشتری داشته باشد، درآمد بیشتری نصیبش می­شود.

کسب درآمد دلاری

همچنین هنگام نمایش تبلیغات، مابین پخش یک ویدیو، یوتیوب هزینه­ای جداگانه نیز پرداخت خواهد کرد. بنابراین فعالیت در یوتیوب، یکی از راه­های کسب درآمد دلاری است.

برای افزایش درآمد، محتویات، بهتر است ویدیوها مورد علاقه افراد بیشتری باشد و می­تواند ار هرنوع اعم از آموزشی، طنز، علمی و … باشد.

فواید کارهای با درآمد دلاری

در این مطلب، به بهترین و پردرآمدترین روش­های کسب درآمد ارزی اشاره شد. برای شروع در زمینه­های نام­برده لازم است ابتدا در حرفه مورد نظر به اندازه کافی مهارت به دست آوریم و بعد مدتی شروع به فعالیت کنیم و با تجربه شویم. در این مسیر نیازمند آن هستیم که صبوری پیشه کنیم و از تلاش و پشتکار دست نکشیم. با وجود سختی­های راه، اتفاقات خوبی در انتظار ماست :

  • با توجه به وضع نا­به­سامان اقتصادی و بالا بودن نرخ ارز در ایران، کسب درآمدهایی به دلار، یورو و یا پوند، توانایی مالی ما را به طور قابل توجه­ای بالا خواهد برد
  • با افزایش درآمد، آرامش و امنیت خیال بیشتری خواهیم داشت و می­توانیم در آینده نزدیک­تری اوضاع زندگی خود را ارتقا دهیم
  • با کسب درآمد دلاری به صورت دورکاری، در کنار افزایش منابع مالی، در خانه کار می­کنیم و زمان­های شغلی و یا اوغات فراغت دست خود ماست
  • کسب و کار شخصی­مان را راه انداخته­ایم و مدیر و صاحب کار خود هستیم
  • با کسب درآمد ارزی و دلاری، به ورود ارز به کشور کمک می­کنیم و به اقتصاد ایران کمک خواهیم کرد
  • و …

کسب درآمد ارزی

آینده شغل‌های با درآمد دلاری

بازارهای جهانی و ارتباطات اینترنتی در دوران ظهور خود هستند و در آینده نزدیک دروازه­های دیگری در این حیطه یاز خواهد شد. به زودی تمامی مردم دنیا با روش­های آسان­تری با یکدیگر مشارکت خواهند کرد و این مرزبندی­ها کمرنگ­تر خواهد شد.

ما ساکنین کشور ایران نیز اگر هرچه زودتر وارد بازار جهانی شویم، به ورود میهن­مان در این کارزار بین­المللی کمک کرده­ایم. در صورت به ثمر رسیدن توافق هسته‌ای ایران با دیگر کشورهای دیگر و رفع تحریم­ها، راه به سوی بازارهای جهانی هموارتر خواهد شد و فعالیت­های شغلی قابل انجام، بسیار بیشتر خواهد بود.

به امید خبرهای خوب و آینده­ای روشن برای ایران عزیزمان.