ثبت نام آزمون جیمت GMAT

آزمون GMAT (Graduate Management Admission Test) یک آزمون استاندارد زبان انگلیسی به عنوان یکی از مهمترین آزمون های سنجش توانایی های زبان انگلیسی متقاضیان شرکت در دوره های کسب و کار نظیر MBA با هزینه ۲۵۰ دلار می‌باشد. این آزمون در حال حاضر داخل ایران برگزار نشده و متقاضیان شرکت در این آزمون می‌بایست به یکی از کشورهای همسایه سفر کنند.

آزمون جیمت Gmat

 

آزمون GMAT (Graduate Management Admission Test) یک آزمون استاندارد زبان انگلیسی می‌باشد که یکی از مهمترین آزمون های سنجش توانایی های زبان انگلیسی متقاضیان شرکت در دوره های کسب و کار نظیر MBA می‌باشد و تعداد زیادی از دانشگاه هایی که دروس Business را در دوره های دکترای رشته های مالی و حسابداری جزء دروس اصلی خود محسوب می کنند، نمره جی مت را شرط پذیرش افراد دانسته و آن را به آزمون GRE ترجیح می‌دهند.

این آزمون ۳ و نیم ساعته به طور مستقل هیچ توانایی خاصی را در فرد محاسبه نمی‌کند بلکه ترکیبی از توانایی‌ها و مهارت‌های متنوع که برای یک دانشجوی فعال در حوزه مدیریت امور مالی، اقتصادی و اجرایی لازم است را بررسی می‌کند. به همین دلیل دارای هیچ میزانی به عنوان نمره رد یا قبول نیست و این مراکز آموزشی، کالج‌ها و دانشگاه‌ها هستند که هر یک به فراخور برنامه‌های آموزشی خود حداقل نمره قابل قبول را اعلام کنند.

این آزمون در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان بایستی برای شرکت در این آزمون به کشور دیگری سفر نمایند. کشورهای ترکیه، ارمنستان، امارات، آذربایجان، قطرو گرجستان بدلیل نزدیکی به ایران، گزینه های مناسبی برای انتخاب احوزه امتحانی می باشد. می‌توانید لیست کامل کشورهای برگزار کننده این آزمون را در سایت GMAT  پیدا کنید.

* بیشتر بخوانید:  آزمون GMATچیست و چه کسانی باید در این آزمون شرکت کنند؟

ثبت درخواست
آموزش نحوه درخواست

 مهارت های شناختی آزمونGMAT

 

آزمون درصدد اندازه گیری چهار زمینه ی مهارتی است:

  • نوشتار تحلیلی (Analytical writing)
  • استدلال کمی (quantitative reasoning)
  • استدلال شفاهی (Verbal reasoning)
  • استدلال یکپارچه (integrated reasoning ) (که شامل استدلال تحلیلی ,کمی و کلامی است).

آزمون این مهارت‌ها را از طریق چهار مولفه مجزا که در این فهرست آورده شده‌ ، ارزیابی می‌کند .

  1. ارزیابی نگارش تحلیلی 30 دقیقه ای
  2. یک بخش ۳۰ دقیقه‌ای استدلال یکپارچه(۱۲ سوال چند گزینه‌ای که اکثر آن‌ها چند بخشی هستند)
  3. 75دقیقه بخش کمی 37  سوال چند گزینه ای
  4. 75 دقیقه بخش شفاهی 41سوال چندگزینه ای

برای هر یک از 4 بخش آزمون، یک امتیاز طبقه بندی شده و رتبه درصدی جداگانه درنظر گرفته شده. یک امتیاز مکمل، شامل مهارت های کمی و کلامی که به عنوان امتیاز کل شناخته می شود نیز در نظر شده که شامل رتبه بندی درصدی می باشد.

مراحل درخواست

میتوانید در سریعترین زمان ممکن درخواست خود را در پورتال پی‌آسان ثبت نمایید.

آخرین خدمات پی‌آسان

آخرین خدمات پی‌آسان
شماره تماس ایران : ۸۸۷۰۰۲۱۵−۰۲۱
شماره تماس کانادا : ۱۶۴۷۹۳۷۸۸۱۰+

اگر نیاز به مشاوره دارید با شماره تماس های دفتر ایران و کانادا تماس بگیرید و یا فرم درخواست مشاوره را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

درخواست مشاوره
درخواست مشاوره