ثبت نام آزمون USMLE

امتحان USMLE یا گواهینامه تاییدیه مهارت پزشکی آمریکا، آزمونی چهار مرحله ایست که علاوه بر هزینه های هر مرحله شامل هزینه های جانبی دیگری نظیر Application for ECFMG و Extension of Eligibility Period است. دو مرحله اول این آزمون در کشورهای مختلف از جمله امارات و ترکیه و مراحل 3 و 4 تنها در آمریکا برگذار می گردد.

USMLE

امتحان USMLE یا United States Medical Licensing Examination برای دریافت گواهینامه تاییدیه مهارت پزشکی جهت طبابت یا ادامه تحصیل در ایالات متحده آمریکا برگزار می شود. تمامی فارغ التحصیلان رشته های پزشکی در داخل و خارج از ایالات متحده امریکا برای کار و یا ادامه تحصیل در این کشور موظف به شرکت در آزمون USMLE هستند. 
علاوه بر این، پزشکانی که در دانشگاه های خارج از ایالات متحده آمریکا و کانادا تحصیلات خود را گذارننده اند می بایست از طریق موسسه ECFMG گواهی نامه مبنی بر تایید مدارک تحصیلی خود را دریافت نمایند تا بتوانند در آزمون USMLE شرکت نمایند. 

مراحل USMLE

مرحله اول مربوط به سنجش علوم پایه بالینی و مراحل دوم و سوم برای سنجش دانش و مهارت های کلینیکی و مرحله چهارم برای سنجش مهارت های مدیریت پروسه درمان مطابق با استانداردهای آمریکاست. برای رزیدنت شدن در آمریکا می بایست مراحل ۱ تا ۳ و برای گرفتن اجازه طبابت در آمریکا (اخذ ویزای کار H1 آمریکا) می بایست همه مراحل گذرانده شوند. 
مراحل ۱ و ۲ در کشورهای مختلف از جمله امارات و ترکیه و مراحل ۳ و ۴ تنها در داخل کشور آمریکا برگزار می شوند.

گواهینامه USMLE

آزمون USMLE جهت دریافت دریافت گواهی نامه USMLE ECFMG دارای چهار مرحله STEP 1 و STEP 2 – CK و STEP 2 – CS و STEP 3 می باشد که هر کدام دارای هزینه های مربوط به خود است. 

هزینه های آزمون USMLE

هزینه های خود آزمون، برای مرحله یک و دو 940 دلار و برای مرحله سه 1,580 دلار است اما این آزمون دارای هزینه های جانبی دیگری نظیر Application for ECFMG و Extension of Eligibility Period و … است که فهرست کامل آن را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

ثبت درخواست
آموزش نحوه درخواست

مراحل درخواست

میتوانید در سریعترین زمان ممکن درخواست خود را در پورتال پی‌آسان ثبت نمایید.

آخرین خدمات پی‌آسان

آخرین خدمات پی‌آسان
شماره تماس ایران : ۸۸۷۰۰۲۱۵−۰۲۱
شماره تماس کانادا : ۱۶۴۷۹۳۷۸۸۱۰+

اگر نیاز به مشاوره دارید با شماره تماس های دفتر ایران و کانادا تماس بگیرید و یا فرم درخواست مشاوره را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

درخواست مشاوره
درخواست مشاوره