خوان آلواردو، کارمند وسترن یونیون

در وسترن یونیون، “ما پول را برای کاری بهتر حرکت می‌دهیم”، خدماتی که ارائه می‌دهیم به خانواده‌ها و افراد در سراسر جهان کمک می‌کند تا به زندگی ادامه دهند و یا حتی به رویاهای خود دست یابند. اما افراد و شرایط متفاوتند. به همین دلیل مهم است که بدانیم با پولی که دریافت می‌کنیم، چه باید بکنیم.

یکی از این سناریوها می‌تواند در نزدیکی شما باشد. فرض کنید شما یک فرد جوان هستید که در خارج از کشور خود هستید، تحصیل می‌کنید و یا در سفرید. شاید برای دیدار یک دوست و یا یکی از اعضای خانواده خود بسیار دور از خانه هستید، و خب همه ما به پول نیاز داریم؟ اما بهترین کاری که می‌توانید با پول خود انجام دهید چه کاری است؟ چند راهنمایی مفید که می‌تواند برای شروع کمک کننده باشد:

از قانون ٢٠-٨٠ استفاده کنید:

سعی کنید ٢٠ درصد از پول خود را پس انداز کنید و ٨٠ درصد باقی‌مانده را صرف امور دیگر کنید. این یک قاعده ساده و عادت خوب است. یاد بگیرید که چگونه بودجه‌بندی کنید و فکر کنید که با مقدار مشخصی پول در روز، هفته و یا ماه چه کار می‌توانید انجام دهید. هیچ احساسی بهتر از این نیست که در هنگام نیاز بدانید مقداری پول دارید.

یک حساب اضطراری باز کنید:

آن ٢٠ درصد پولی را که کنار گذاشته بودید به یاد دارید. این موضوع را رسمی کنید و یک حساب مخصوص آن باز کنید. آن را از حساب اصلی خود جدا کنید به این ترتیب اشتباها از آن استفاده نخواهید کرد، مگر آنکه یک وضعیت اضطراری بوجود آید. چیزی شبیه به احساس پیدا کردن یک اسکناس بیست دلاری در یکی از شلوارهای جین قدیمی.

در مورد پول نقد احتیاط کنید:

اتفاقات بد رخ می‌دهند، اما می‌توان از بروز بعضی از آنها با انجام اقدامات پیشگیرانه جلوگیری کرد. اجازه دهید تجربه خودم در قطاری در مادرید را بگویم. در کشورم هیچ وقت چیزی را گم نکرده بودم و یا از من دزدی نشده بود، پس فکر می‌کردم همراه داشتن تمام پول نقدم فکر خوبی است. خلاصه قصه اینکه، آخرین ایستگاه را بدون کیف پول و پولی در بانک ترک کردم.

اهداف مالی میان مدت و یا بلند مدت تعیین کنید:

این یک توصیه برای زندگی است؛ سعی کنید کمی از حال فاصله بگیرید و نیم نگاهی به آینده داشته باشید. بهترین روش برای انجام این کار مشخص کردن یک هدف مالی شفاف است، چه برای میان مدت چه بلند مدت. یک تلویزیون جدید می‌خواهید؟ آن را به ٢٠ درصدی که گفتیم اضافه کنید. ١٠ درصد دیگر که به این هدف اختصاص داده خواهد شد. چقدر طول می‌کشد؟ کاملا به شما بستگی دارد، به اینکه در چه مدتی چقدر می‌توانید پس‌انداز کنید.

براساس تجربه من هیچ روشی برای استفاده درست از پولتان مانند دیدن آن به عنوان یک شرکت نیست. چه چیزی واقعا احتیاج دارم؟ می‌خواهم برای چه هدفی تلاش کنم؟ آیا بیشتر از نیاز خرج می‌کنم؟ اگر دچار مشکل شوم چه خواهد شد؟ مهم است که به این سوالات و بسیاری سوالات دیگر پاسخ دهید.

استفاده خردمندانه از پول به طور ویژه به شما بستگی دارد، به دریافت کننده. این یک مسئولیت شخصی است، پس بهتر است با اینکه با هر درآمدی چه خواهید کرد شروع کنید. بیایید برای دلایل بهتری پول را انتقال دهیم.

 

منبع:

https://www.westernunion.com/blog/using-your-money-for-better/