بین درس خواندن و زندگی اجتماعی شما اتفاقات زیادی هست که در یک هفته در دانشگاه رخ می‌دهد. در بیشتر مواقع تلاش زیادی لازم است تا زمان و مکان کنفرانس‌ها و سمینارها را به یاد داشته باشید، بعلاوه باید خود را به موعد تحویل تکالیف برسانید و سعی کنید فعالیت‌های اجتماعی داشته باشید و یا حتی بصورت نیمه وقت کار کنید. اگر بسیار منظم عمل نکنید براحتی می‌توانید مواردی را فراموش کنید. در اینجا ٥ توصیه اصلی در مورد اینکه چگونه می‌توانید در دانشگاه با برنامه‌ عمل کنید را خواهید یافت.

 

یک دفتر برنامه‌ ریزی تحصیلی داشته باشید

٥ توصیه برای برنامه‌ ریزی بهتر در دانشگاه

این یکی از ساده‌ترین روش‌هاست، داشتن یک دفتر سریع‌ترین و ساده‌ترین روش برای برنامه‌ ریزی است. مطمئن شوید که تمامی ضرب الاجل‌ها را بنویسید، برنامه‌ های کنفرانس‌های خود را یادداشت کنید و تاریخ امتحانات را در آخر آن ذکر کنید.

 

 

یک سیستم آرشیوی داشته باشید

٥ توصیه برای برنامه‌ ریزی بهتر در دانشگاه

پوشه‌های رنگی دوستان جدید شما هستند، پس یک سیستم آرشیو ایجاد کنید که به شما کمک کند یادداشت‌های مربوط به کنفرانس‌های خود را منظم کنید. هر پوشه برای یک برنامه باعث خواهد شد در زمانی که نیاز به مراجعه به اطلاعات دارید تا تکالیف خود را انجام دهید، آنها را راحت تر پیدا کنید.

به همین ترتیب در کامپیوتر شخصی خود نیز پوشه‌های مجزایی ایجاد کنید تا مقالات و اطلاعات تماس استادان خود را در آنها نگه‌داری کنید. وقتی در لحظه آخر خواستید یک تکلیف را برای استاد ارسال کنید از اینکه چنین فایلی درست کرده‌اید خوشحال خواهید شد.

 

فهرست کارهایی که باید انجام دهید را تهیه کنید (و براساس آن عمل کنید)

٥ توصیه برای برنامه‌ ریزی بهتر در دانشگاه

افرادی که فهرست درست می‌کنند همیشه منظم‌تر هستند. این یک واقعیت است. چسباندن یک فهرست به در کمد و حذف کردن یک به یک موارد بعد از انجام آنها نه تنها به شما کمک می‌کند که کارها را بدرستی انجام دهید بلکه به شما انگیزه خواهد داد.

سعی کنید فهرست را براساس اولویت تنظیم کنید تا کارها را به ترتیب یک نظم منطقی انجام دهید و یا کارها را با موارد ساده‌تر آغاز کنید تا بتوانید از رضایت حاصل از خط زدن چند مورد لذت ببرید و بعد به سراغ کارها بزرگ بروید.

 

شب‌ها خوب بخوابید

٥ توصیه برای برنامه‌ ریزی بهتر در دانشگاه

در صورتی که با تمام قدرت فعالیت نکنید، احساس نظم نخواهید کرد، پس حتما شبها در بین درس خواندن کمی بخوابید. آخر هفته‌ها کمی بیشتر بیدار بمانید. اما به یاد داشته باشید بدن انسان بگونه‌ای طراحی نشده که تمام شب بیدار بماند و مطمئنا صبح روز بعد پشیمان خواهید شد.

بعد از بیدار شدن احساس شادابی خواهید کرد و تمرکز بیشتری خواهید داشت و روز بعد بهتر می‌توانید فکر کنید.

 

 

آرامش خود را حفظ کنید حتی زمانی که ضرب‌الاجل‌ها نزدیک می‌شوند

٥ توصیه برای برنامه‌ ریزی بهتر در دانشگاه

شاید گفتن این مسئله ساده‌تر از انجام آن به نظر برسد بویژه اینکه کارهای زیادی هست که باید انجام شود اما دستخوش اضطراب شدن نیز در انجام دادن کارها کمکی نخواهد کرد. اگر بیشتر برنامه‌ ریزی کنید آرامتر خواهید بود، و هرچه آرام‌تر باشید منظم‌تر خواهید بود.

اجازه ندهید ترس از امتحان و یا عقب ماندن از موعد تحویل کار شما را دچار مشکل کند، رویکردی مثبت و منطقی داشته باشید تا کارها را انجام دهید و به این ترتیب موفق‌تر خواهید بود.

 

دیگر مطالب: