شرکت مسترکارت متهم به پرداخت 14 میلیارد پوند جریمه به دلیل اخذ دسمتزد غیر قانونی و بالا از مشتریانش شد

در حدود 46 میلیون نفردر بریتانیا می توانند درخواست بازپرداخت هزینه های مازاد و غیرقانونی اخذ شده از آنها در سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۸ کنند. با استناد بر مدارک ارائه شده دردادگاه،  شرکت مسترکارت ملزم به پرداخت جریمه ی ۱۴میلیارد پوندی شده است که با پرداخت آن حدود ۴۰ میلیون نفر در بریتانیا هرکدام صدها پوند از این شرکت طلبکار می شوند. این پرونده توسط یکی از بازرسان ارشد مالی مطرح شد که در آن این ادعا را مطرح می شود که این شرکت دستمزد های غیر قانونی را از خریدارانی که مبالغ بالایی رو با کارت های اعتباری خود کشیده اند دریافت کرده است.

مستر کارت

طبق اسناد ارائه شده در دادگاه تجدید نظر روز پنج شنبه، شرکت مستر کارت متهم به انجام اینکار به مدت ۱۶ سال (۱۹۹۲ تا ۲۰۰۸) شد. این شرکت به عنوان دومین صادر کننده ی کارت های اعتباری جهان طی بیانیه ای ارتکاب به هر نوع عمل غیر قانونی را تکذیب کرد و گفت ما همچنان این ادعا را یک ادعای بی پایه و اساس می دانیم و با آن به شدت مقابله می کنیم.

 این پرونده پس از آنکه قانون گذار اتحادیه اروپا در سال 2014 به تخلف شرکت مستر کارت پی برد مطرح شد.کوین امانوئل، مشاور حقوقی اذعان دارد که این پرونده شامل بزرگترین جریمه ی تاریخ بریتانیا است و طبق تعریف قانون مشتریان این شرکت از این شرکت طلبکار می شوند مگر اینکه خودشان طلبشان را نخواهند.

مسترکارت

والتر مرریکس، به عنوان کسی که این پرونده را تشکیل داده است در یک بیانیه گفت: شرکت مستر کارت با دریافت میلیاردها پوند دستمزدهای غیرقانونی، صرفاً منفعت خود را بر منفعت مشتریان ترجیح داده است و  طرح این ادعا اولین گام برای جبران خسارت مشتریان این شرکت می باشد. مرریکس به مدت ده سال سرپرست دفتر بررسی خدمات مالی  بود که به حل اختلافات بین مشتریان و شرکت های خدمات مالی می پرداخت.

مشتریانی که دیگر در انگلیس زندگی نمی کنند ولی در سالهای 1992 تا 2008 ساکن انگلیس بودند، می توانند طرح ادعا برای دریافت خسارت نمایند.

منبع: رویترز