از جنجال‌های کنفرانس نوسانات قیمت بیت کوین در آمریکای شمالی تا غم و اندوه بازار ارزهای دیجیتال، به نظر می‌رسد یک هفته عجیب را پشت سر گذاشته‌ایم.

علت نوسانات قیمت بیت کوین در این یک هفته چه بود؟

پی آسان : ترس، عدم اطمینان و شک همه احساساتی هستند که یک هفته آشفته را شکل دادند اما در همین هفته لحظات شادی هم رخ داد. در ادامه به بررسی وضعیت نوسانات قیمت بیت کوین در این هفته خواهیم پرداخت.

نوسانات قیمت بیت کوین و رویدادهای عجیب آن

این هفته با مشکلاتی مثل قوانین نظارتی کره جنوبی و کلاه‌برداری چند صرافی رو به‌ رو بودیم. اولین خبری که در ابتدای هفته خیلی سر و صدا به پا کرد این بود که ۸۰ درصد بیت کوین‌ها استخراج شده‌اند. رسانه‌ها هم این موضوع را تبدیل به تیتر خبری خود کردند. اما ویژگی کمیابی بیت کوین هم باعث نشد تا بیت کوین بازار ارزهای دیجیتال را با خود به پایین نیاورد.

تئوری‌های متفاوتی در این مورد وجود دارد که چرا قیمت بیت کوین بعد از ماه دسامبر برای اولین بار به زیر ۱۰ هزار کاهش پیدا کرد. این یکی از قیمت‌هایی بود که خیلی‌ها فکر نمی‌کردند دوباره بیت کوین به آن برسد.

بعضی معتقد هستند علت آن به خاطر شایعه ممنوعیت بیت کوین در کره جنوبی یا ممنوعیت فعالیت ماینرها در چین بود. البته در گذشته نیز بیت کوین با رسیدن به ماه ژانویه شاهد کاهش قیمت‌ها بوده است. نظریه دیگر این است که با عرضه قراردادهای آتی بیت کوین توسط بازارهای CME و Cboe، قیمت‌ها به ناچار باید اصلاح می‌شدند. عده‌ای از افراد خوش‌بین هم این افت قیمت را به خاطر شروع ماه میلادی می‌دانند.

مشکل از کره جنوبی بود

گویا به خاطر معاملات داخلی که در صرافی‌های کره جنوبی صورت می‌گرفت، مقامات کره جنوبی قصد ممنوعیت معاملات را داشتند. معاملات داخلی لزوما نیازمند یک نفر در داخل شرکت‌ها نیست و فقط کافی است تا حس ششم خوبی برای این معاملات داشت. در حوالی ۱۱ ژانویه شاهد خرید‌های عجیب در زمان کوتاهی بودیم. در همان زمان قیمت‌ها بین ۱۲۸۰۰ تا ۱۴۲۰۰ دلار بود. وضعیت بازار عادی به نظر می‌رسید اما عده‌ای از معامله‌گران حس کرده بودند که قرار است اتفاقی رخ دهد. ناگهان روز چهارشنبه همه ۱۰۰ ارز دیجیتال بازار در منطقه قرمز قرار گرفتند. ۲۴ ساعت بعد همه آنها به منطقه سبز بازگشتند. این نوسانات قیمت بیت کوین یک اتفاق خیلی نادر در بازار بود. در ظرف ۲۴ ساعت، همه چیز به حالت عادی برگشت.

کار بیت کانکت به پایان رسید

اگر دارندگان بیت کوین فکر می‌کنند هفته‌ی خوبی نداشتند باید نگاهی به حال و اوضاع  وبسایت بیت کانکت (Bitconnect) انداخت. همه افرادی که توکن‌های این صرافی را در اختیار داشتند شاهد کاهش قیمت از ۲۹۰ دلار به ۱۸ دلار بودند. همه کسانی که به بیت کانکت امید داشتند، درس‌های خوبی گرفتند.

در آخر هم باید به این موضوع اشاره کرد که خبرهایی از کره به گوش می‌رسد که بانک‌ها قرار است دوباره با صرافی‌ها وارد معامله شوند که با آمار صرافی‌های تازه افتتاح شده، همخوانی دارد. با اینکه به نظر می‌رسد کشورهای آسیایی با رهبری ژاپن به استقبال ارزهای دیجیتال رفتند اما حالا در اروپا این بلاروس است که تبدیل به بهشت جدید ارزهای دیجیتال شده است.

پیشنهاد می کنیم این پست درباره ی به آخر خط رسیدن بیت کوین ببینید