فوربس جدیدترین فهرست از افراد ثروتمند را منتشر کرده است که براساس آن ۹ نفر از ۲۰ ثروتمند اول لیست در زمینه‌ی فناوری فعالیت می‌کنند.

فهرست 20 میلیاردر جهان در قبضه فعالان تکنولوژی

پی آسان : فوربس جدیدترین لیست ثروتمندترین افراد را منتشر کرده است که براساس آن بیش از ۲٬۲۰۸ نفر روی کره‌ی زمین به عنوان میلیاردر شناسایی شده‌اند. مجموعه‌ی دارایی‌های این لیست بلندبالا بیش از ۹.۱ تریلیون دلار اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است. ۲۰ نفر ابتدایی این لیست به تنهایی ثروتی نزدیک به ۱.۲ تریلیون دلار دارند که حجم آن با کل ظرفیت اقتصاد مکزیک برابری می‌کند. به بیان ساده‌تر، ۲۰ نفر ابتدایی لیست ثروتمندترین‌های فوربس تنها یک درصد از تمام میلیاردرهای این لیست را تشکیل می‌دهند، حال آنکه ثروت آن‌ها ۱۳ درصد از مجموع ثروت این افراد را تشکیل داده است. میانگین ثروت تمام افراد در لیست بیش از ۴.۱ میلیارد دلار اعلام شده است.

در صدر لیست مورد نظر جف بزوس قرار دارد. ثروت بزوس طی یک سال اخیر به لطف افزایش ۵۹ درصدی ارزش سهام آمازون رشد خارق‌العاده‌ای کرده و این کارآفرین موفق را به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل کرده است. این برای اولین بار است که جف بزوس در رتبه‌ی اول ثروتمندترین‌های جهان قرار گرفته است. ثروت بزوس در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳۹ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

پس از جف بزوس، بیل گیتس در رتبه‌ی دوم قرار دارد. گیتس برای سال‌های متمادی رتبه‌ی اول را در لیست ثروتمندترین‌های جهان به خود اختصاص داده بود. بیش از ۵۸۵ نفر از افرادی که در لیست ثروتمندترین افراد حضور دارند، آمریکایی هستند و در رتبه‌ی دوم چینی‌ها با در ۳۷۳ نفر در این لیست حضور دارند. در این لیست ۲۵۹ نفر ثروتمند جدید اضافه شده است که شامل اولین ثروتمند حاصل از ارزهای رمزنگاری شده است. برای مشاهده‌ی لیست ثروتمندترین افراد جهان می‌توان به این لینک مراجعه کنید.