مایکروسافت اعتقاد دارد پیاده‌سازی و به‌کارگیری اینترنت اشیا باید ساده باشد و اتصال وسایل، انجام تنظیمات و استفاده از امکانات آن باید برای همه افراد امکان‌پذیر شود.

 مایکروسافت : استفاده از اینترنت اشیا باید بسیار ساده‌تر شود

پی آسان : راشمی میسرا، مدیر بخش هوش مصنوعی و اینترنت اشیا مایکروسافت ، اعتقاد دارد که اینترنت اشیا هنوز به نقطه مطلوب برای استفاده همگانی نرسیده است و در سطح کنونی کاربران برای بهره‌گیری از این فناوری باید رنج زیادی متحمل شوند. او اعتقاد دارد هر کسب‌وکاری که در جهت ساده‌سازی اینترنت اشیا حرکت کند، می‌تواند زمینه‌ساز تحولی عظیم در بازار باشد.

مدیرعامل مایکروسافت نیز در حین معرفی زیست‌بوم اینترنت اشیا این شرکت در کنگره جهانی موبایل بارسلون به این موضوع اشاره کرد:

نیاز جدی به ساده‌سازی و پایداری در زنجیره تجهیزات اینترنت اشیا وجود دارد.

او برای توصیف اهمیت اینترنت اشیا گفت:

ما به اینترنت اشیا نیاز داریم تا بتوانیم به بالاترین سطح هوش مصنوعی مبتنی بر خدمات ابری دسترسی پیدا کنیم و در عین حال مراقب انسجام و امنیت آن نیز باشیم. برخی از تحقیقات صورت‌گرفته پیش‌بینی کرده‌اند تا سال ۲۰۲۰ در هر ساعت بیش از یک میلیارد دستگاه اینترنت اشیا به اینترنت متصل خواهند شد. این یک فرصت بزرگ است و در عین حال چالش‌هایی نیز به همراه دارد؛ بنابراین به یک زیست‌بوم بسیار وسیع نیاز خواهیم داشت که ما معتقدیم مایکروسافت با مدیریت عرضه دستگاه‌ها، تأمین سیستم‌های ایمن و مقیاس‌پذیر به ساده‌سازی استفاده از این ابزارها کمک خواهد کرد و امکانات لازم برای آنالیز اطلاعات را نیز فراهم خواهد آورد.

اندرس اسکریبانو، مدیر تجاری اینترنت اشیا مایکروسافت، بر بخشی از گفته‌های میسرا تأکید کرد و افزود:

ظرفیت اینترنت اشیا می‌تواند بی‌نهایت باشد؛ اما باید گام‌به‌گام پیش برود: اتصال، جمع‌آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل. مورد آخر بیشترین اهمیت را دارد و نقطه‌ای است که اینترنت اشیا ارزشی برای کسب و کارها ایجاد می‌کند.

او همچنین به نیاز در نظر گرفتن امنیت در مراحل طراحی و پیاده‌سازی ابزارهای اینترنت اشیا تأکید کرد و گفت مسیر رسیدن به آن، تعیین استانداردها و تأییدیه‌های جهانی است.

من به همه بازیگران این صنعت هشدار می‌دهم که در فروش و پایین آوردن قیمت ابزارهای اینترنت اشیا زیاده‌روی نکنید.

شرکت تی-مویابل آمریکا به‌تازگی نشانه‌هایی از هزینه احتمالی اتصال به اینترنت اشیا بروز داده است. کری کوپاماکی، معاون استراتژی و توسعه فناوری شبکه این شرکت گفت:

ما به دنبال دریافت هزینه ۶ دلار سالانه برای اتصال به شبکه NB-IoT هستیم. ما سال گذشته خدمات خود را راه‌اندازی کردیم و معتقدیم اینترنت اشیا یک فرصت بزرگ فراهم می‌آورد که شبکه، بخشی کلیدی از موفقیتآن است.

منبع MOBILEWORLDLIVE