مقدمه

بسیاری از افراد علاقه دارند بدانند قیمت بیت کوین چگونه تعیین می شود، اما باید به یاد داشته باشید که این ارزش گذاری تفاوتی با دیگر ارزها و کالاها ندارد. ابتدا اجازه دهید ببینیم قیمت بسیاری از اجناس چگونه تعیین می شود، برای مثال می توانیم یک پرتقال را در نظر بگیریم.

بستگی دارد. به عنوان نقطه شروع، تعیین قیمت یک پرتقال از دو طریق ممکن است: اینکه فروشنده به چه قیمتی حاضر است آن را بفروشد و اینکه طرف مقابل یا خریدار حاضر است چه بهایی برای آن بپردازد. اگر جان بخواهد پرتقال را به قیمت 5/2 دلار بفروشد و سارا حاضر باشد تنها 2 دلار برای آن بپردازد، خریدی صورت نمی گیرد. اما اگر آنها بر سر قیمتی که برای هر دو مناسب است به توافق برسند برای مثال 25/2 دلار، در این هنگام مبادله صورت خواهد گرفت. اگر زمستان باشد افراد بیشتری خواهان خرید پرتقال هستند در نتیجه قیمت افزایش می یابد. یا اگر منابع پرتقال با کمبود روبرو شوند، و افراد بیشتری متقاضی خرید این میزان محدود باشند باز هم قیمت افزایش می یابد.

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین و دیگر ارزها

قیمت بیت کوین و دیگر ارزها کمی با پرتقال متفاوتند. زیرا آنها در دسته بندی اجناس متجانس قرار می گیرند یعنی یک دلار متجانس با یک دلار دیگر است همانطور که یک بیت کوین متجانس با یک بیت کوین دیگر است. در حالیکه پرتقال ها از لحاظ اندازه و کیفیت گوناگونند. همه اینها به این معناست که تعیین قیمت بیت کوین یا یک ارز ساده تر است. در واقع آنچه خریدار و فروشنده بر سر آن توافق کنند.

بسیاری متوجه نیستند که ارزها هم دقیقا به همین شکل عمل می کنند، اگر شما یک سکه یا اسکناس ارز محلی خود را در دست دارید، در هر لحظه ای از زمان میلیون ها نفر در حال خرید و فروش این ارز محلی هستند، در حالیکه شما فکر می کنید که ارزش آن ثابت است قیمت آن به طور مداوم در حال تغییر است. هنگامی که می خواهید آن را تبدیل به ارز دیگری کنید برای مثال یک دلار، یک روز شما 10 واحد از ارز محلی خود را به ازای یک دلار پرداخت می کنید و روز بعد شاید 11 یا 9 واحد بپردازید. بیت کوین هم به همین شیوه عمل می کند، تنها باید به آن به عنوان ارزی به غیر از ارز معمولی که استفاده می کنید فکر کنید.

وب مانی یک پلت فرم پرداخت برای فعالیتهای مشاغل آنلاین است. افتتاخ حساب و دریافت وجه در این سایت رایگان است. اما ارسال پول برای فرستنده کارمزد ۰.۸ درصدی دارد. برای سفارش اینجا کلیک کنید.