یک حقیقت تلخ در آزمون تافل وجود دارد و آن این است که در آزمون TOEFL iBT زمان دوست شما نیست. مطمئنا بسیاری از زبان آموزان در یک شرایط بدون محدودیت زمان می توانند به خیلی از سوال های تافل به درستی انجام دهند اما تا در شرایط آزمون قرار می گیرند و شمارنده زمان در پایین صفحه امتحان تافل را می بینند ، نمی توانند به سوالات تافل به درستی جواب دهند.

مدیریت زمان در تافل

مدیریت زمان در تافل

برای اینکه بتوانید مدیریت زمان در تافل را دستانتان بگیرید ، آموزشگاه زبان ایران آکسفورد نکات زیادی را ارائه می دهد که به برخی از آنها در زیر اشاره می کنیم.

یکی از مهم ترین نکات این است که در بخش Reading تافل شما می توانید به متن بازگردید : پس حتما اول سوالات را بخوانید. این کار به شما می گوید که کجای متن برایتان ارزشمند است و باید روی آن سرمایه گذاری کنید.

در بخش های Writing Integrated شما امکان برگشت به متن را ندارید. در این بخش نیز البته یک سری تکنیک ها می توانند به کمکتان بیاید که شاید مهم ترین آنها این است که نیازی نیست که کل متن را به دقت بخوانید . معمولا جملات اول هر پاراگراف ایده اصلی یا Main Idea را در بر دارد و شما قادر خواهید بود که با تکنیک Skimming بقیه جملات را سریع از نظر بگذرانید.

در بخش Listening باید مدییت زمان در تافل را بیشتر مد نظر بگیرید. در بخش Recorded conversation باید شرایط دانشجو را درک کنید. باید بدانید که استاد دانشگاه یا مدیر مدرسه یا دانشگاه چه اطلاعاتی را می خواهد. برای این کار همیشه دنبال جواب این کلمات پرسشی باشید.What , how, Who,.. و کلمات درخواستی همانند want, Please, would like, … باشید. همچنین در Listening ها باید دقت کنید که کلمات ترتیبی همانند First, Second,… می تواند بسیار مفید باشد.

در بخش Speaking تافل ، مدیریت زمان در تافل تقریبا برکس است و شما باید در زمان مورد نظر کار را تمام کنید و چون شما در حال تولید هستید می توانید حتی کار را زودتر تمام کنید البته اگر همه موارد مورد نیاز را پوشش داده باشید که نیاز به تمرین و تبحر دارد.