شاید تاکنون این جمله را شنیده باشید که اینترنت جهان را به یک دهکده کوچک تبدیل کرده است. این بدان معنی است که شما می‌توانید به راحتی با استفاده از پلتفرم‌های مختلف آنلاین با همه جای دنیا در ارتباط باشید. در این میان شما می‌توانید از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های بین‌المللی آنلاین خرید کنید و محصولات مورد نظرتان را تهیه نمایید. در این مقاله قصد داریم درباره مستر کارت و نحوه خرید آن‌ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. پس در ادامه این مقاله جذاب همراه ما باشید.

فهرست:

مستر کارت

شاید نام مستر کارت به گوشتان خورده باشد اما نمی‌دانید که چیست و چه کاربردی دارد. نگران نباشید ما اینجاییم که به شما در این رابطه اطلاعاتی بدهیم. کسانی که از سایت‌های خارجی مانند آمازون، ای-بی و اکسپرس و غیره خرید کرده‌اند می‌دانند که منظور از مستر کارت چیست. در حقیقت، مستر کارت یک شبکه بزرگ پرداخت بین‌المللی است. مستر کارت یکی از چهار شبکه پردازشی اصلی ایالات متحده است که فناوری را برای تسهیل پرداخت های الکترونیکی بین مصرف کنندگان، مشاغل و سازمان‌ها ارائه می‌دهد.

بسیاری از مردم مستر کارت را تنها به عنوان شرکتی با آرم کارت اعتباری و بدهی قابل تشخیص می‌شناسند. با این حال، شبکه پرداخت نقش عمده‌ای در کارت‌های اعتباری و نقدی ارائه شده، نحوه پذیرش کارت‌های اعتباری کسب‌وکارها و تکمیل تراکنش‌ها دارد. مؤسسات مختلفی با مستر کارت‌ها در سطح جهانی همکاری می‌کنند. این کارت‌ها از شبکه‌های پرداخت بین‌المللی به شکل انحصاری استفاده می‌نمایند. به طور کلی، مستر کارت‌ها به سه شکل نقدی، اعتباری یا کارت‌های پیش پرداخت صادر می‌گردند.

با توجه به نوع توافق، کارت‌های موجود در شبکه از مسیرهای ارتباطی مختلفی استفاده می‌کنند؛ اما در رابطه با ایران این امکان برای کاربران فراهم نیست که به روش‌های معمول مستر کارت را دریافت نمایند. به همین دلیل باید به شرکت واسطه مراجعه نمود و به صورت مجازی درخواست کارت مستر را پر نمایید.

مستر کارت چیست

تعاریف و مثال‌هایی از مستر کارت

همان طور که گفته شد، مستر کارت یک شرکت فناوری پرداخت جهانی است که بستری را برای مصرف کنندگان، مشاغل و سازمان‌ها برای انجام پرداخت های الکترونیکی فراهم می‌کند. مستر کارت با بیش از 150 ارز و در بیش از 210 کشور و منطقه کار می‌کند. بیزینس مستر کارت تا حدی به هزینه‌های مصرف کننده و انتخاب پرداخت های الکترونیکی به جای تراکنش‌های نقدی و چک بستگی دارد. یکی از جریان‌های درآمد اصلی آن از کارمزدهای پردازشی است که از مشاغلی دریافت می‌شود که تراکنش‌های انجام‌شده با کارت‌های مستر کارت را می‌پذیرند. مستر کارت، تراکنش‌های پرداختی را که با انواع کارت‌های اعتباری، از جمله Citi Double Cash، Chase Freedom Flex و Capital One Walmart Rewards Card انجام می‌شود، مجاز، تسویه و تسویه می‌کند. شما به راحتی می‌توانید کارت‌های اعتباری و نقدی مستر کارت را با لوگوی مستر کارت در جلو یا پشت کارت شناسایی نمایید.

مستر کارت چگونه کار می‌کند

مستر کارت انواع مختلفی از محصولات پرداخت را به مؤسسات مالی مانند بانک‌ها و صادرکنندگان کارت اعتباری ارائه می‌دهد. مؤسسه مالی، واجد شرایط بودن و تائید صاحبان حساب، جمع آوری سپرده‌ها یا پرداخت ها و تصمیم‌گیری در مورد قیمت را انجام می‌دهد. پس از تائید، مصرف کنندگان می‌توانند از این محصولات برای خرید با مشاغلی که مجاز به پذیرش پرداخت الکترونیکی هستند استفاده نمایند.

مستر کارت چیست

پروسه جابه‌جایی پول

  • شبکه اصلی مستر کارت تراکنش‌های پرداخت را هدایت و تبادل اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل تراکنش پرداخت را تسهیل می‌کند. اکثر تراکنش‌ها شامل چهار فاکتور کلیدی یعنی دارنده حساب، صادرکننده کارت، تاجر و خریدار (بانک تاجر) هستند.
    • مصرف کننده از یک بیزنس خرید می‌کند.
    • صادرکننده کارت اجازه تراکنش را می‌دهد، ارزش تراکنش را منهای کارمزد مبادله به گیرنده می‌پردازد و تراکنش را به حساب دارنده کارت پست می‌کند.
    • خریدار مبلغ خرید را منهای نرخ تخفیف به تاجر می‌پردازد.

قوانین بازرگانی

  • تاجرانی که کارت‌های پرداخت مستر کارت را می‌پذیرند، باید همه مستر کارت‌ها را بپذیرند. آن‌ها می‌توانند درخواست کنند، اما نمی‌توانند از مشتریان بخواهند که مدارک شناسایی ارائه کنند، مگر اینکه برای تکمیل تراکنش لازم باشد. برای مثال آن‌ها می‌توانند برای تائید آدرس حمل و نقل این درخواست را از مشتریان داشته باشند. همچنین بازرگانان نمی‌توانند محدودیت حداقلی یا حداکثری را در مبالغ تراکنش‌ها اعمال کنند.

انواع محصولات مستر کارت

مستر کارت چندین محصول را ارائه می‌دهد که بانک‌ها به نوبه خود می‌توانند به مصرف کنندگان ارائه دهند.

خرید مستر کارت

اعتبار مشتری (مصرف کننده)

با محصولات اعتبار مصرف کننده مستر کارت، صادرکنندگان کارت اعتباری می‌توانند به مصرف کنندگان اجازه خرید و به تعویق انداختن پرداخت را بدهند. با پیشنهادات مزایای مستر کارت، صادرکنندگان کارت می‌توانند محصولات کارت اعتباری را برای بخش‌های مختلف مصرف کنندگان سفارشی کنند.

بدهی مشتری (مصرف کننده)

بدهی مشتریان مستر کارت به مصرف کنندگان امکان دسترسی به وجوه در حساب‌های بانکی خود را می‌دهد. برخی از برنامه‌ها همچنین به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهند که خرید کنند و از شعبه بانک، دستگاه خودپرداز یا محل فروش پول نقد دریافت کنند.

کارت‌های پیش پرداخت

با کارت‌های پیش پرداخت، مصرف کنندگان می‌توانند برای خرید بدون حساب بانکی یا سابقه اعتباری پیش پرداخت کنند. برنامه پیش پرداخت مستر کارت به کسب و کارها و سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا کارت‌هایی را برای موارد مختلف ارائه دهند: پرداخت قبوض، ارسال پرداخت های همتا به همتا، دریافت حقوق و دستمزد، دسترسی به حساب‌های پس انداز سلامت، یا حتی دریافت مزایای بیکاری یا پرداخت های تأمین اجتماعی.

اعتبار تجاری و بدهی

محصولات اعتباری و بدهی تجاری مستر کارت برای مشاغل در هر اندازه و سازمان‌های دولتی طراحی شده‌اند تا پرداخت ها را ساده‌تر کنند، اطلاعات و هزینه‌ها را مدیریت کنند و هزینه‌های اداری را کاهش دهند.

وفاداری و پاداش

صادرکنندگان کارت می‌توانند از پلت فرم پاداش مستر کارت برای ارائه مزایا و خدمات به دارندگان کارت استفاده کنند. امتیازات می‌تواند شامل دسترسی به سالن‌های هواپیمایی جهانی، خدمات بیمه، تعویض کارت اضطراری و پیش پرداخت نقدی اضطراری باشد.

مزایای مستر کارت

مزایا ممکن است شامل بازپرداخت تأخیری، گارانتی تمدید شده، بازپرداخت چمدان‌های گم شده/آسیب دیده و محافظت‌هایی باشد که شامل خودروهای کرایه‌ای تلفن همراه، لغو سفر و تأخیر در سفر می‌شود. در سال‌های اخیر، مستر کارت فعالانه برای راه‌اندازی چندین محصول با هدف کمک به دیجیتالی کردن پرداخت‌های تجاری (B2B) در سرتاسر جهان کار کرده است و مشارکت‌های استراتژیک زیادی با سایر پلتفرم‌ها ایجاد کرده است تا امکان رشد سریع‌تر پرداخت‌های دیجیتال B2B را فراهم کند.

در حالی که مستر کارت ممکن است این مزایا را برای صادرکنندگان کارت در برنامه های خود ارائه دهد، اما همه صادرکنندگان کارت همه مزایا را ارائه نمی‌دهند. اگر در حال خرید کارت اعتباری هستید، کارت خود را بر اساس صادرکننده کارت و جوایز، مزایا و قیمت کارت اعتباری به جای شبکه کارت انتخاب کنید.

مستر کارت مجازی

انواع مستر کارت

انواع مستر کارت

اگر به طور مرتب از کارت‌های اعتباری برای خرید استفاده می‌کنید، احتمالاً تفاوت بین لوگوی مستر کارت و لوگوی انواع دیگر کارت‌ها را می‌دانید. چیزی که ممکن است ندانید این است که انواع مختلفی از مستر کارت وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. اگر به دنبال یک کارت اعتباری جدید هستید، ما در اینجا پنج کارت اعتباری را به شما معرفی می‌کنیم پس در ادامه همراه ا باشید.

مستر کارت استاندارد

اگر به تازگی شروع به ساختن سابقه اعتباری خود کرده‌اید یا کارتی می‌خواهید که بتوانید از آن برای پوشش هزینه‌های روزمره استفاده کنید، مستر کارت استاندارد انتخاب درستی است. شما می‌توانید از سرویس جهانی مستر کارت لذت ببرید که به شما امکان دسترسی 24 ساعته به خدمات مشتری را با گزارش کارت مفقود یا دزدیده شده، تعویض کارت اضطراری و پیش پرداخت نقدی اضطراری می‌دهد. برخی از مستر کارت‌های استاندارد نیز برنامه‌های پاداش و پاداش کارت اعتباری را ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد پول نقد یا امتیازات پاداشی را برای پروازها، کارت‌های هدیه و کالا دریافت کنید.

مستر کارت جهانی

اگر به طور منظم به خارج از ایالات متحده سفر می‌کنید، در صورت وقوع غیرمنتظره، همراه داشتن یک کارت جهانی مستر کارت می‌تواند به شما حس خوبی را بدهد. مستر کارت جهانی می‌تواند تجربه‌های منحصربه‌فرد سفر را برایتان ایجاد کند، به شما امکان دسترسی ترجیحی به منحصر به فردترین پیشنهادهای ما، از جمله رویدادهای VIP، فرصت‌های داخلی و تبلیغات ویژه را بدهد. با این نوع کارت، اعضا می‌توانند از «محافظت تلفن همراه» استفاده کنند که در صورت دزدیده شدن تلفن همراه یا نیاز به تعمیر، سالانه 1000 دلار (حداکثر 600 دلار برای هر ادعا، 2 ادعا در سال) پوشش می‌دهد. اعضا می‌توانند از تخفیف در بسته‌های تعطیلات، ارتقاء سفر و صرفه جویی در گلف، اسپا، غذاخوری و سرگرمی برخوردار شوند. همچنین مسافران می‌توانند با کمک این مستر کارت‌ها از خدمات فرودگاهی بهره‌مند شوند.

مستر کارت جهانی الیت

مستر کارت جهانی الیت انتخاب بدیهی برای مسافرانی است که می‌خواهند هر کجا که می‌روند از یک تجربه لوکس لذت ببرند. با استفاده از این نوع کارت می‌توانید از تخفیف اتاق‌های هتل‌های مجلل منتخب در شهرهای سراسر جهان برخوردار شوید. اعضا همچنین می‌توانند از ارتقاها و تخفیف‌های رایگان در مواردی مانند اجاره ماشین، بسته‌های کروز، تورهای تعطیلات و بلیط هواپیما استفاده کنند. حتی می‌توانید برای خدمات راننده یا پرواز با جت‌های خصوصی تخفیف بگیرید. اگر برای رزرو سفر خود به کمک نیاز دارید یا زمانی که خارج از خانه هستید با مشکلی مواجه می‌شوید، یک نگهبان شخصی برای کمک به شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته در دسترس است.

مستر کارت بیزینس

مستر کارت بیزینس برای بهبود بهره وری شما با راه حل ها و ابزارهای دیجیتالی طراحی شده است که می‌تواند به سرعت بخشیدن به رشد کسب و کار شما کمک کند. علاوه بر این، مزایای سفر زیادی را برای کاربران تجاری از جمله ترنسفر فرودگاه، بیمه کرایه اتومبیل و غیره فراهم می‌کند.

مستر کارت بیزینس جهانی الیت

مستر کارت بیزینس جهانی الیت قدرت خریدی را که برای مراقبت از تجارت به آن نیاز دارید، به علاوه ابزارها و خدمات ضروری را در اختیار شما قرار می‌دهد. این محافظ تلفن همراه را ارائه می‌کند که تا سقف 800 دلار برای هر ادعا با 50 دلار کسر تا 1000 دلار در مجموع در هر دوره 12 ماهه، برای تلفن دزدیده شده یا آسیب دیده تحت پوشش بازپرداخت می‌کند. علاوه بر این، اعضای کارت می‌توانند از رزرو آنلاین با پیشنهادات و مزایای منحصر به فرد سفر، به علاوه دسترسی 24 ساعته به مدیر سفر و سبک زندگی برای کمک به نیازهای برنامه‌ریزی سفر لذت ببرند.

به طور کلی، مستر کارت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید متناسب با نیازهایتان انتخاب نمایید تعیین اینکه کدام یک برای شما مناسب است دشوار است. نکته کلیدی برای یافتن بهترین کارت اعتباری این است که تعداد دفعات استفاده از کارت را در نظر بگیرید، بیشتر خریدهای خود را کجا انجام می‌دهید و چه نوع کارمزدی را شامل می‌شود تا مطمئن شوید که بهترین کارت را انتخاب می‌کنید.

انواع مستر کارت از نظر شکل

به طور کلی، به لحاظ شکلی نیز انواع مختلفی از مستر کارت وجود دارد که ما در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره و به طور مختصر درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم.

مستر کارت فیزیکی

مستر کارت فیزیکی

کارت‌های اعتباری یا نقدی فیزیکی، کارت‌های پلاستیکی هستند که برای کارمندان صادر می‌شوند تا از آن‌ها برای هزینه‌های شرکت استفاده کنند. این کارت خرید سنتی دارای نام دارنده کارت، شماره کارت و یک نوار مغناطیسی است.

مستر کارت مجازی

کارت‌های مجازی برای خرید دیجیتال استفاده می‌شوند و به کاربران اجازه می‌دهند از طریق تلفن همراه خود به آن‌ها دسترسی داشته باشند. کارت‌های اعتباری مجازی و فیزیکی هدف یکسانی از پرداخت را دارند، با یک تمایز اساسی بین آن‌ها – کارت‌های مجازی فقط برای خرید آنلاین در دسترس هستند، در حالی که کارت‌های فیزیکی را می‌توان به صورت حضوری نیز استفاده کرد.

تفاوت بین ویزا و مستر کارت

مستر کارت و ویزا سیار شبیه به یکدیگر کار می‌کنند. آن‌ها شبکه‌های پرداخت هستند که وقتی با استفاده از کارت اعتباری، نقدی یا پیش‌پرداخت خود هزینه می‌کنید، پرداخت‌ها را پردازش می‌کنند؛ اما آن‌ها کاملاً یکسان نیستند.

مستر کارت و ویزا هر دو شرکت‌هایی هستند که در صورت خرج کردن در کارت اعتباری، بدهی یا پیش پرداخت خود، تراکنش‌ها را انجام می‌دهند. آن‌ها واسطه بین شما، بانک شما و یک خرده فروش هستند. هر دوی آن‌ها دو تا از بزرگترین شبکه‌های پردازش در جهان محسوب می‌شوند. آن‌ها کارت اعتباری صادر نمی‌کنند که یک تصور غلط رایج در مورد آن‌ها است.

قیمت مستر کارت

شباهت بین ویزا و مستر کارت بسیار بیشتر از تفاوت‌ آن‌ها است. تفاوت اصلی مستر کارت و ویزا در این است که هر دو مزایا و پاداش‌های اضافی متفاوتی ارائه می‌دهند، اگرچه بانک صادرکننده کارت شما تأثیر بسیار بیشتری بر امتیازات و شرایط استفاده شما خواهد داشت. ویزا و مستر کارت طرح‌های امنیتی متفاوتی دارند؛ و مستر کارت کار حفاظت از قیمت را انجام می‌دهد. اگر برای چیزی در مستر کارت خود پرداخت کنید و سپس قیمت آن ظرف 60 روز کاهش یابد، مستر کارت معمولاً مابه التفاوت را به شما بازپرداخت می‌کند؛ اما باید ویزا کارت خود را نیز بررسی کنید، زیرا برخی از ارائه دهندگان کارت سیاست‌های حفاظت از قیمت مشابهی دارند. از آنجایی که آن‌ها بسیار شبیه هستند، بهتر است در هنگام انتخاب، روی تفاوت بین ویزا و مستر کارت تمرکز نکنید. بهتر است کارت مناسب برای موقعیت شخصی و سبک زندگی خود را پیدا کنید. این ممکن است بر اساس نرخ‌های ارائه شده، یا شاید مزایا باشد. همچنین اگر در خارج از کشور از آن‌ها استفاده می‌کنید، از نرخ‌های ارز کمی متفاوت استفاده می‌کنند. هر دو به طور باورنکردنی نزدیک به نرخ “بازار” مورد استفاده معامله گران ارز هستند، اما مستر کارت به طور سنتی بسیار کمی بهتر بوده است.

مستر كارت

در مورد جایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، به سختی تفاوتی بین ویزا و مستر کارت وجود دارد. ر دوی آن‌ها را می‌توان تقریباً در هر کجای جهان که پرداخت کارت را می‌پذیرد، چه در فروشگاه یا آنلاین استفاده کرد. یک خرده‌فروش به ندرت یکی را می‌پذیرد اما دیگری را نمی‌پذیرد، بنابراین زمانی که نوبت به پذیرش آن‌ها می‌رسد، موردی از ویزا در مقابل مستر کارت نیست. هر کدام انتخاب خوبی خواهد بود.

این برای امریکن اکسپرس یکسان نیست. امریکن اکسپرس نیز یک شبکه پرداخت است؛ اما برای پردازش پرداخت شما، کارمزد تراکنش‌های بیشتری را از خرده فروش دریافت می‌کند. به همین دلیل است که برخی از فروشندگان امریکن اکسپرس را نمی‌پذیرند – زیرا هزینه بیشتری برای آن‌ها دارد.

مستر كارت

ویزا و مستر کارت انواع مختلف کارت‌های پیش پرداخت، اعتباری و نقدی را ارائه می‌دهند. شرایط و مزایا بسته به ارائه دهنده یا صادرکننده کارت اعتباری متفاوت است. به طور سنتی، ارائه دهندگان کارت بانک‌ها یا انجمن‌های سازمانی هستند. بهترین کارت برای شما کمتر به شبکه پرداخت بستگی دارد و بیشتر به نیازهای خاص شما برای کارت وابسته است. صادرکننده کارت، به جای شبکه پرداخت، معمولاً سطح مزایایی را که دارنده کارت دریافت می‌کند تعیین می‌کند، بنابراین در هنگام تصمیم‌گیری در مورد بهترین کارت، توجه به مزایای صادرکننده بسیار حائز اهمیت است.

امیدواریم که مطالب ما درباره مستر کارت، انواع آن و نحوه تهیه آن برایتان مفید بوده باشد. از اینکه ما را همراهی کردید سپاسگزاریم.