به عنوان یکی از دانشجویان جدید، باید اطلاعات جدیدی را به سرعت بیاموزید در غیر این صورت در خطر بی‌پولی، ساده لوحی و گیجی از زندگی مستقل دانشجویی قرار خواهید گرفت.

در این جاست که اینترنت وارد عمل می‌شود، محلی به عنوان منبع سخاوتمندی برای دانشجویان در مورد هر موضوعی، جایی که می‌توانید چیزهایی را بیاموزید که والدینتان هرگز به شما نیاموختند (و یا در لحظه علاقه‌ای به آموختن آن نداشتید)، مثلا اینکه پولتان را چگونه بودجه‌بندی کنید، چگونه درخواست اعتبار بیشتری از بانک داشته باشید و چطور لباس‌هایتان را اتو کنید بدون اینکه شکل اتو روی آنها نقش ببندد. به طور خلاصه تمام منابع دانش‌آموزی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید بصورت آنلاین قابل دریافت است.

در ادامه لیستی از سایت‌های کاربردی برای دانشجویان قرار دارد و منابع آنلاین برای دانشجویان که به آنها کمک می‌کند از روز اول زندگی دانشجویی راحت‌تری داشته باشند.

 

سایت‌های عمومی برای دانشجویان

٣٣ وبسایت کاربردی برای دانشجویان را بشناسید

  1. LifeHacker.co.uk

هدف لایف هکر آن است که به کاربران خود در زندگی در جهان مدرن کمک کند. با استفاده از تگ‌های پرطرفدار مثل بازدهی، پول و خودآموزی.

  1. MentalFloss.com

اگرچه در بسیاری از مواقع این سایت تبدیل به یکی از محل‌های هدر دادن زمان توسط دانشجویان می‌شود، اما منتال فلاس محل خوبی برای یادگیری نکات جالب در مورد دیگر نقاط جهان است، مطالبی مانند غذا، فرهنگ و علم. اگرچه کارایی اصلی آن تلف کردن زمان است اما می‌توانید چیزهای زیادی از آن بیاموزید.

  1. UnplugTheTv.com

این منبع دانشجویی جایگزینی برای تلویزیون ( و متاسفانه درس خواندن) ارائه می‌دهد و در بردارنده ویدئوهایی در مورد موضوعات جالب علمی است.

  1. Sleepyti.me

این سایت به شما می‌گوید برای اینکه در یک ساعت خاص بیدار شوید چه ساعتی باید بخوابید ابزاری بسیار مناسب برای زندگی دانشجویی. با استفاده از متوسط چرخه‌های خواب به شما کمک می‌کند که بدانید آیا از کمبود خواب رنج می‌برید یا خیر.

  1. KeepMeOut.com

اگر در دوری کردن از فضای مجازی در زمان درس خواندن مشکل دارید، با استفاده از این سایت می‌توانید از سایت‌هایی که موجب حواس پرتی می‌شوند دوری کنید.

 

سایت‌های آموزشی برای دانشجویان

٣٣ وبسایت کاربردی برای دانشجویان را بشناسید

  1. UReddit.com

احتمالا در مورد ردیت شنیده‌اید، اما آیا یوردیت را هم می‌شناسید؟ یوردیت بستری است برای دروسی که توسط افراد ایجاد شده‌اند و به کاربران کمک می‌کند تا زبان، نکات علمی و حتی برنامه‌نویسی PHP بیاموزند.

  1. EdX.org

این سایت یکی از سایت‌های پیشرو در زمینه موک است. موک (یا بسترهای آزاد دروس آنلاین) به کسانی که به آموزش رایگان علاقه دارند خدمات ارائه می‌کند. دیگر ارائه‌دهندگان اصلی موک Coursera.org و Udacity.com و AcademicEarth.org هستند.

 

سایت‌های آموزش آشپزی برای دانشجویان

٣٣ وبسایت کاربردی برای دانشجویان را بشناسید

  1. StudentRecipes.com

دقیقا همان چیزی است که از عنوان آن برمی‌آید. دارای بیش از ٤ هزار دستور پخت غذاهای دانشجویی سریع و آسان.

  1. Recipepuppy.com

این سایت این امکان را به شما می‌دهد تا براساس موادی که در لحظه در خانه دارید دستورهای آشپزی را جستجو کنید. مناسب دانشجویان تنبل.

  1. Instructables.com

این یکی از بهترین منابع برای دانشجویان است در صورتیکه دوست دارید خودتان چیزها را درست و تعمیر کنید. در این سایت می‌توانید از درست کردن بستنی به شکل اسپاگتی تا تعمیر یک قفسه شکسته را بیاموزید.

 

سایت‌های سلامت برای دانشجویان

٣٣ وبسایت کاربردی برای دانشجویان را بشناسید

  1. The Ultimate Health Food Guide

این راهنما یک نجات دهنده زندگی در طول دوران دانشجویی خواهد بود زمانی که احساس خوبی ندارید، استرس زیادی دارید و بیمار هستید. هرگونه ناراحتی که احساس می‌کنید با مراجعه به این سایت می‌توانید بفهمید چه چیزهایی را بخورید تا سیستم ایمنی شما تقویت شود و انرژی لازم را داشته باشید.

  1. WebMD.com

با استفاده از ابزار این سایت می‌توانید وضعیت سلامتی خود را براساس نشانه‌ها چک کنید. اگرچه این سایت برای افراد خود بیمار انگار بسیار مفید است اما هرگز نمی‌تواند جایگزین دانش یک پزشک واقعی شود. اگر واقعا نگران هستید به مرکز بهداشتی دانشگاه خود مراجعه کنید.

  1. NHS.uk

وبسایت خدمات بهداشت ملی انگلستان در مورد هر نوع بیماری، وضعیت و درمان‌ها اطلاعات ارائه می‌کند. این سایت همچنین اطلاعات مناسبی در مورد سلامت جنسی دارد.

  1. DontPassItOn.co.uk

این سایت با ارسال پستی کیت‌های مخصوص بیماری‌های مقاربتی برای دانشجویان به حفظ سلامت جنسی آنها و جلوگیری از اشاعه این بیماری‌ها کمک می‌کند.

  1. ASHSSexualHealth.org

منابع و توصیه‌هایی در مورد سلامت جنسی به افرادی که در امریکا زندگی می‌کنند.

 

سایت‌های خرید و فروش برای دانشجویان

٣٣ وبسایت کاربردی برای دانشجویان را بشناسید

  1. Ebay.com

سایت فروش مصرف کننده به مصرف‌کننده ایبی به شما این امکان را می‌دهد تا بخرید، بفروشید و یا در مناقصه هر چیزی شرکت کنید مثل لباس، لوازم الکترونیک و وسایل قدیمی. اگر بودجه شما نیازمند افزایش است این سایت می‌تواند کمک خوبی باشد و یا اگر نیازمند خریدهای مناسب هستید.

  1. TheBookPond.com

این سایت به شما کمک می‌کند تا کتاب‌های درسی قدیمی خود را بفروشید و یا از دانشجویانی که درسی را گذرانده‌اند کتاب‌های درسی بخرید.

  1. Amazon.com

آمازون هر چیزی که در این کره خاکی وجود دارد می‌فروشد، کتاب، کتابهای الکترونیک و کتاب‌های درسی که برای تحصیل خود نیاز دارید. با این حال منتقدان آن می‌گویند، این سایت در حال تخریب فروشگاه‌های کتاب مستقل است پس بهتر است گاهی به کتابفروشی محله خود سری بزنید بجای آنکه همیشه بصورت آنلاین خرید کنید.

  1. Gumtree.com

این سایت محل آگهی‌های تبلیغاتی شغل، لوازم دست دوم، املاک و خدمات در سراسر انگلستان است. اگر در انگلستان تحصیل می‌کنید، محل مناسبی است برای جستجوی شغل‌های نیمه وقت، محل سکونت و فروش چیزهایی که دیگر به آنها نیاز ندارید و یا حتی مبادله کالا و یا خدمات.

  1. Craigslist.com

این سایت مدل جهانی گام تری است. این سایت در ایالات متحده بسیار شناخته شده است و دارای بخش‌هایی مربوط به شهر و یا ایالت است که می‌توانید با استفاده از آن آگهی‌های نزدیک به خود را پیدا کنید.

  1. Freecycle.org

این بستر آنلاین به شما اجازه می‌دهد چیزهایی که به آنها نیاز ندارید ببخشید و یا چیزهایی که افراد دیگر به آنها نیاز ندارند بدست آورید. می‌توانید از آن برای تهیه مبلمان و خریده‌ریز استفاده کنید.

 

سایت‌های آموزش پس‌انداز به دانشجویان

٣٣ وبسایت کاربردی برای دانشجویان را بشناسید

22.

Goupon.com

گروپان تخفیفات روزانه‌ای را برای استفاده از مجتمع‌های ورزشی، رستوران‌های گران‌قیمت و سفر به شهرها ارائه می‌کند. البته محل مناسبی برای مراجعه دائمی برای زندگی دانشجویی نیست اما می‌توانید گاهی بعد از پایان امتحانات ترم به خود یک پاداش بدهید.

  1. MoneySavingExpert.com

این سایت در مورد هر چیزی از پروازهای ارزان قیمت تا بهترین سود بانکی توصیه‌هایی را ارائه می‌کند. و به شما کمک می‌کند تا بودجه دانشجویی خود را کمی انبساطی‌تر بکاربگیرید.

  1. Mint.com

مینت به صورت رایگان به شما کمک می‌کند تا منابع مالی خود را مدیریت کرده و میزان هزینه‌های خود را دنبال کنید.

  1. MyVoucherCodes.co.uk

این سایت، کوپون و بن‌های تخفیف مربوط به تعداد بسیاری از خرده‌فروشان و رستوران‌های انگلستان را ارائه می‌دهد. اگر در امریکا هستید می‌توانید از RetailMeNot استفاده کنید.

  1. UniDays.com

یکی از سایت‌هایی که تخفیفات دانشجویی ارائه می‌دهد، یونی دیز هزاران تخفیف دانشجویی و دیگر آفرها را در سراسر جهان به صورت فهرست در می‌آورد. به صورت رایگان می‌توانید عضو شوید و اپلیکیشن آن هم موجود است.

  1. WiseBread.com

وایز برد به زندگی خوب با بودجه محدود اختصاص داده شده است. چه یک دانشجو باشید چه برای استفاده بهتر از پولتان تلاش می‌کنید. درمورد تمامی مسائل توصیه‌هایی دارد از مدیریت بدهی تا پرورش میوه و سبزیجات برای مصرف شخصی.

 

دیگر منابع کاربردی برای دانشجویان

٣٣ وبسایت کاربردی برای دانشجویان

  1. Genius.com poetry

یک سایت وابسته به رپ جینیس، لیت جینیس محلی است برای اساتید تا به تفسیر اشعار و آثار ادبی کلاسیک و معاصر بپردازند. این سایت یک منبع بسیار مفید برای دانشجویان ادبیات انگلیسی است.

   TED.com .29

تد برگزار کننده سخنرانی‌های تامل برانگیز در سراسر جهان است که موضوعاتی مانند فن‌آوریع، سرگرمی و طراحی را شامل می‌شود. اگرچه در واقع تمامی جنبه‌های زندگی انسان را در بر می‌گیرد. سایت تد جایی است که می‌توانید ویدئوی تمامی این سخنرانی‌ها را پیدا کنید. اگرچه ممکن است کمی باعث هدر رفتن وقت شود اما می‌تواند الهام بخش مقاله بعدیتان باشد.

   Wikipedia.org .30

اگرچه استادان شما همیشه تاکید دارند که از ویکیپدیا به عنوان منبع استفاده نکنید اما این دایره‌المعارف می‌تواند ابزاری مناسب برای مراحل اولیه یک تحقیق باشد.

  1. Bartleby.com

این سایت ادبیات کلاسیک، شعر، داستان‌های واقعی و مطالب مرجع را به صورت رایگان منتشر می‌کند.

  1. Gutenberg.org

مانند دیگر سایت‌هاع گوتنبرگ امکان دسترسی به مطالبی را که حق انتشار آنها به پایان رسیده در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. تاکنون این سایت بیش از ٥٦ هزار مطلب را به صورت دیجیتال ارائه داده است.

  1. Topuniversities.com

در آخر فراموش نکنید که تمام منابع مورد نیاز دانشجویان را در این سایت می‌توانید بیابید. مانند وبلاگ‌های مربوط به دانشجویان، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، راهنمای کشورها، راهنمای دروس و توصیه‌هایی در مورد تمامی جنبه‌های زندگی دانشجویی از بورسیه تا درخواست تحصیل و تحصیل در خارج از کشور تا شغل.

 

دیگر مطالب: