بسیاری از دوستداران سفر ، تعطیلات را از دست می‌دهند زیرا منابع مالی لازم برای انجام این کار را در اختیار ندارند. در اکسپدیا ما با شنیدن اینکه افراد قادر به سفر کردن نیستند افسوس می‌خوریم. مزیت‌های بسیاری در سفر کردن وجود دارد حتی اگر سفر شما کوتاه و کم هزینه باشد. سفر رفتن ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد، باعث بهبود خواب شما خواهد شد، از اضطراب شما می‌کاهد و میزان بهره‌وری شما در شغلتان را افزایش می‌دهد.

خوشبختانه ما چند توصیه برای شما داریم تا بتوانید برای ماجراجویی بعدیتان پس انداز کنید. بجای آنکه به سفر به عنوان فرصتی برای ولخرجی نگاه کنید، سفر با بودجه محدود را در نظر بگیرید. به این ترتیب نه تنها می‌توانید بیشتر سفر کنید بلکه حتی می‌توانید برای آینده نیز پس انداز داشته باشید.

در اینجا ٦ توصیه برای سفر کردن با بودجه محدود را بخوانید

توصیه اول: مقصدی را انتخاب کنید که چندان شناخته شده نباشد

٦ توصیه برای سفر با بودجه محدود

هنگامی که برای مقصد برنامه‌ریزی می‌کنید، سعی کنید شهرهای کوچکتر و ناشناخته‌تر را انتخاب کنید. چیزهای زیادی برای دوست داشتن در شهرهای کمتر شناخته شده وجود دارد. بسیاری از آنها غذاخوری‌های خوشمزه و ارزانی دارند و مکان‌های دیدنی که هزینه کمتری را طلب می‌کنند. وقتی به یک مقصد کوچکتر و ناشناخته‌تر سفر می‌کنید همه چیز ارزان‌تر خواهد شد از اجاره ماشین و قیمت بنزین تا غذا خوردن و اقامتگاه. همینطور احتمالا بهای کمتری را برای ورودی موزه‌ها و شهربازی‌ها پرداخت خواهید کرد.

توصیه دوم: مثل یک محلی زندگی کنید.

٦ توصیه برای سفر با بودجه محدود

اگرچه شام خوردن در یک رستوران گران‌ قیمت وسوسه کننده است اما در نظر داشته باشید که علاوه بر هزینه شام هزینه‌هایی مثل نوشیدنی، مالیات و انعام هم به قیمت شام افزوده خواهد شد. سعی کنید بیشتر سفر خود را مثل یک محلی غذا بخورید. به این معنی که غذاهای بیرون‌بر از رستوران‌های خانوادگی و یا حتی آشپزی کردن با محصولات محلی را انتخاب کنید.

به این ترتیب نه تنها می‌توانید پول بیشتری پس انداز کنید بلکه مثل ساکنان شهر زندگی خواهید کرد. همچنین می‌توانید برای چند وعده کمی ولخرجی کنید به این ترتیب این وعده‌ها خاطره انگیز‌تر و جذاب‌تر خواهند شد. اگر دلیل سفر شما خوردن غذاهای گرانقیمت است، سعی کنید از گزینه‌های ویژه انتخاب کنید و یا بجای شام ناهار بخورید زیرا به طور معمول قیمت ناهار ارزان‌تر از شام است.

توصیه سوم: شهر را پیاده یا با دوچرخه بگردید.

٦ توصیه برای سفر با بودجه محدود

اگر آمادگی جسمانی مناسبی دارید و یا دوست دارید که به اندام مناسب برسید، می‌توانید شهر را با دوچرخه و یا پیاده بگردید. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه اجاره ماشین و بنزین، تجربه یک ساکن شهر را بدست خواهید آورد. شهرهایی مانند شیکاگو یا نیویورک برای پیاده گشتن بسیار مناسب هستند اما شهرهای کوچکتری هم هستند که می‌توانید در آنها بدون ماشین بگردید.

ساده‌ترین روش برای استفاده از این رویکرد آن است که هتلی را انتخاب کنید که در محله‌ای باشد که امکان پیاده روی در آن وجود داشته باشد. و یا اگر هتلی ارزان را انتخاب کرده‌اید که خارج از شهر قرار دارد، اطمینان حاصل کنید که حمل و نقل عمومی در نزدیکی شماست به این ترتیب می‌توانید بدون نیاز به اتومبیل به مقاصد مورد نظر خود بروید.

توصیه چهارم: با گروه سفر کنید.

٦ توصیه برای سفر با بودجه محدود

به تنهایی سفرکردن آرام کننده خواهد بود، اما بهترین روش برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیست (مگر اینکه در هاستل‌ها اقامت کنید.) سفر کردن به همراه افراد دیگر راهی عالی برای هزینه‌های بیشتر است بدون آنکه ورشکست شوید. هزینه اقامت در اتاق یک هتل گرانقیمت را تقسیم بر چهار کنید و خواهید دید که به صرفه خواهد بود. اگر خواستار کمی فضای شخصی هستید و از اشتراک سرویس‌های بهداشتی با همراهان سفر خود ابایی ندارید می‌توانید یک سوئیت رزرو کنید.

این توصیه در مورد اجاره خودرو هم کاربردی است. سفر چهارنفره با هواپیما هزینه زیادی خواهد داشت. اگر زمان لازم برای سفر کردن با ماشین را دارید، هزینه اجاره ماشین را بین چهار نفر تقسیم خواهید کرد و مقدار زیادی صرفه‌جویی خواهد شد. اگرچه این مورد بستگی مستقیم به محدودیت‌های زمانی شما خواهد داشت.

توصیه پنجم: هتل خود را با دقت انتخاب کنید.

٦ توصیه برای سفر با بودجه محدود

بتازگی نظرسنجی از خوانندگان خود در مورد عادت‌های سفر انجام دادیم، و متوجه شدیم ٧٦ درصد از افراد قیمت هتل‌ها را یکی از محدودیت‌های خود برای سفر می‌دانند. و اگرچه انتخاب یک هتل با قیمت کم روشی ساده برای کاهش هزینه‌هاست، اما بیشتر خوانندگان اعلام کردند بودجه مربوط به رزرو اتاق هتل آنها متوسط رو به بالاست. خبر خوب این است که تعداد زیادی هتل‌ آپارتمان وجود دارد و یا اتاق‌هایی با آشپزخانه‌های کوچک که دارای قیمت‌های مناسبی هستند، همچنین نباید بوتیک هتل‌های کمتر شناخته شده در مراکز شهر را فراموش کرد.

یکی دیگر از گزینه‌ها انتخاب هتل در خارج از شهر است. به این ترتیب هر شب مقداری از بودجه خود را صرفه‌جویی خواهید کرد که می‌توانید آن را به غذا خوردن، حمل و نقل و یا ورودی به مکان‌ها دیدنی اختصاص دهید.

توصیه ششم: سفر خود را در بهترین زمان برنامه‌ریزی کنید.

٦ توصیه برای سفر با بودجه محدود

اگر می‌توانید در مورد زمان سفر خود انعطاف‌پذیر باشید، از این امتیاز استفاده کنید. با درست کردن یک حساب کاربری در اکسپدیا، ایمیل‌های روزانه مربوط به تخفیف‌های پروازها و هتل‌ها در مقصد مورد نظرتان را دریافت کنید. همچنین می‌توانید گزینه مطلع کردن را در یک مقصد فعال کنید تا قیمت‌های لحظه آخری را دریافت کنید.

 

دیگر مطالب: