بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS) ، بانک های مرکزی جهان را به اعمال سیاست های سخت گیرانه برای نابودی ارزهای دیجیتال دعوت کرد.

پدر بانک‌ های مرکزی جهان درخواست نابودی بیت کوین را دارد

به نقل از راشاتودی (RT)، «آگوستین کارستنس»، رییس بانک های مرکزی گفت: بیت کوین، ترکیبی از حباب، طرح پانزی و یک فاجعه است. وی از نهادهای مالی جهانی درخواست کرد تا بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را تحت فشار قرار داده و مانع از تهدادت این ارزها برای ثبات مالی جهان شود.

رییس بانک تسویه حساب های جهانی در این خصوص گفت:

بسیاری بر این باورند که حجم بازار پایین ارزهای دیجیتال و شرایط فعلی آن‌ها، در سطح سیستماتیک نگرانی به وجود نمی‌آورد؛ اما اگر به موقع برای این جریان راهکاری اتخاذ نشود، آنگاه ارزهای دیجیتال با سیستم مالی اصلی ارتباط بیشتری می‌گیرند و تهدیدی برای ثبات مالی محسوب می شوند.

«کارستنس» در ادامه اظهار داشت که بانک های جهانی،‌ فناوری بلاک چین و دفترکل غیرمتمرکز که بستر بیشتر ارزهای دیجیتال هستند را برای استفاده بررسی کرده اند.

وی ادامه داد:

تجارب بانک های مرکزی نشان می دهد که سیستم های متکی به دفترکل توزیع شده بر سیستم های تسویه حساب و پرداخت رایج پر هزینه، برتری دارند. این مقام ارشد در ادامه خاطر نشان کرد که در تب ارزهای دیجیتال، کاربران به جای استفاده از آن‌ها برای پرداخت های الکترونیکی در جنون سرمایه‌گذاری پر ریسک قرار دارند.

«کارستنس»، رئیس سابق بانک مرکزی مکزیک افرود:

تنظیم کنندگان مالی به وضع قوانین سخت ‌گیرانه برای ارزهای دیجیتال نزدیک شده اند؛ به علاوه برخی از بانک ها نباید خودپردازهای بیت کوین را تبلیغ کنند.

بانک تسویه حساب های بین المللی در سال ۱۹۳۰ میلادی تاسیس شد و قدیمی ترین نهاد مالی جهان است و به دلیل اینکه بانک های مرکزی جهان در آنجا حساب دارند از آن به عنوان بانکی برای بانک‌های مرکزی یاد می‌شود. بانک تسویه حساب های بین المللی، طلا و تراکنش های برون مرزی را برای بانک های مرکزی انجام می دهد و در بعضی موارد ذخایر آنها را نگهداری می کند.

پیشنهاد می کنیم این پست را درباره ی مخترع بیت کویین ببینید