چگونه یک طرح مطالعه بنویسیم 

زمانیکه شما به ویزای دانشجویی کانادا اقدام می کنید، نیاز به نوشتن یک “طرح مطالعه” دارید که نشان دهنده دلایل شما برای رفتن به کانادا برای تحصیل می باشد. در ادامه این مطلب سوال هایی مطرح می شود که شما زمانیکه می خواهید طرح مطالعه خود را بنویسید، نیاز به پاسخ دادن آن ها دارید. شما باید یک طرح مطالعه یک صفحه ای آماده کنید که پاسخ سوالات زیر و هر اطلاعات مرتبط با فرآیند درخواست شما را در بر داشته باشد.

 

  1. شما چرا علاقه مند به تحصیل در کانادا در برنامه ای که پذیرفته شده اید، هستید؟

برای پاسخ به این سوال شما باید دلایلی که شما می خواهید در کانادا تحصیل کنید را بیان نمایید.

این وبلاگ توضیح می دهد که چرا شما کانادا را برای تحصیل خود انتخاب نموده اید. چه چیزهایی کانادا را برای شما به خصوص کرده است؟ برخی از دلایلی را که شما را به تحصیل در کانادا ترغیب می کند، لیست کنید. شما می توانید در این خصوص که کانادا دارای سیستم آموزشی معروفی است که در سراسر جهان ارزشمند می باشد، صحبت کنید.

کانادا به جامعه چندفرهنگی خود شناخته می شود. شما می توانید بگویید که چقدر راغب به تجربه این کشور جدید و فرهنگ آن هستید.

  1. هدف کلی تحصیلی شما چیست؟

شما تحصیل در خارج از کشور خود را انتخاب کرده اید! توضیح دهید که هدف تحصیلی شما چیست. آیا شما بطور مستقیم تحصیل خود را پس از دبیرستان ادامه می دهید یا قصد افزایش دانش خود با یک مدرک کارشناسی ارشد یا پست دکترا را دارید. درباره زمینه مطالعه مورد علاقه خود صحبت کرده و بگویید که چرا این زمینه را انتخاب کرده اید. بیان کنید که چگونه ادامه تحصیل شما، باعث پیشرفت کار شما در کشور خود خواهد شد.

شما می توانید تحقیقاتی درباره نوع شغلی که می خواهید و پیش نیازهای این زمینه انجام دهید. سپس شما در می یابید که طرح های شما برای ادامه تحصیل جوابگوی اهداف کاری شما می باشد یا خیر. توضیح دهید که چرا تحصیل در کانادا به شما در دستیابی به اهداف تحصیلی خود کمک خواهد کرد.

 

  1. چرا شما یک برنامه مشابه در کشور سکونتی/تابعیتی خود را دنبال نمی کنید؟

سیستم های آموزشی کانادا در سراسر جهان شناخته شده و با ارزش هستند. در این خصوص که شما چرا قصد سفر به کانادا برای بهبود تحصیل خود و ادامه یادگیری با تحصیل در خارج از کشور خود را دارید، صحبت کنید. ممکن است مدارس در کشور شما دروس/برنامه های مشابهی ارائه ندهند و شما بهترین برنامه را در کانادا پیدا کنید. ممکن است هیچ دانشکده یا دانشگاهی در کشور شما نباشد که برنامه هایی که شما به آن علاقه مندید را ارائه نماید. درخصوص تحقیقی که برای رسیدن به این نتیجه که زمینه مورد علاقه شما در کشور خود ارائه شده است یا خیر، صحبت نمایید.

 

  1. چه تحقیقاتی برای جستجوی تحصیلات در کشور سکونتی/تابعیتی خود انجام داده اید؟

درباره دانشکده ها و برنامه های مختلفی که در کشور خود وجود دارد صحبت کنید. کشور شما ممکن است برخی از برنامه های مشابه در کانادا را داشته باشد. بنابراین شما باید توضبح دهید که چرا کانادا را در مقابل ماندن در کشور خود انتخاب کرده اید. کانادا ممکن است برنامه های متفاوتی با کشور شما داشته باشد. شما می توانید درباره تفاوت بین تخصیل در کشور خود و تحصیلی که می توانید در کشور کانادا داشته باشید، صحبت نمایید.

 

  1. چگونه این برنامه فرصت های کاری شما را در کشور سکونتی یا تابعیتی خود افزایش می دهد؟

درخصوص موقعیت های شغلی که در کشور خود یافته اید بحث کنید. شما ممکن است کاری در کشور خود پیدا نمایید که واقعا به آن علاقه مندید، اما شما پیش نیاز های لازم تحصیلی را برای کار در این شغل خاص نداشته باشید. بنابراین شما توانید بیان کنید که چگونه ادامه تحصیل در کانادا شما را برای این موقعیت شغلی در کشور خود آماده می سارد. اکر شما از شغلی در کشور خود آگاهی دارید اما صلاحیت لازم را ندارید، توضیح دهید که چگونه پس از اتمام تحصیل در کانادا شما قادر به کسب این شغل هنگام بازگشت به کشور خود خواهید شد.

 

  1. چه دل بستکی هایی نسبت به کشور سکونتی ییا تابعیتی خود دارید؟

برای پاسخ به این سوال توضیح دهید که آیا خانواده ای در کشور خود دارید یا خیر. شما باید مشخص کنید که آیا صاحب فرزند و خانواده هستید یا نه و اینکه با شخصی از کشور سکونتی خود ازدواج کرده اید یا نه.

 

  1. جزئیاتی درباره تاریخچه تحصیلی خود بنویسید – زمان هایی که دروس شروع و پایان یافته اند، اسم درس ها و نشانی دانشکده

برای این قسمت از طرح مطالعه، شما باید همه مدارسی که تا حالا رفته اید را بنویسید. شما نیاز دارید تا زمان شروع و اتمام تحصیل خود را مشخص کنید. همچنین نام و نشانی کامل هر یک از مدارسی که در آن ها شرکت داشته اید را ذکر نمایید. همچنین در صورتی که برنامه ای از یک دانشکده/دانشگاه را تکمیل نموده اید، بیان نمایید. شما می توانید سابقه کاری خود را نیز شرح دهید. هر شغلی را که داشته اید، بنویسید، و بیان کنید که چگونه این کار ها می تواند به تحصیل شما کمک نماید.

شما می توانید نامه خود را با خلاصه ای از اهداف تحصیلی خود و دلایلی که چرا شما مایل به تحصیل در کانادا هستید، به پایان برسانید. همچنین مطمئن شوید که از شخصی که این نامه را برای او می نویسید تشکر نمایید.

امیدواریم که این پست نوشتن طرح مطالعه تان را قدری برایتان آسانتر سازد.

منبع: www.applyboard.com

 

با اپلیکیشن فی سفارت کانادا  MyCIC پی آسان می توانید ویزای موقت خود برای کانادا را دریافت نمایید.