در حالی که کشورهای اروپایی دنبال وضع قوانین سخت گیرانه برای ارزهای دیجیتال هستند، اسپانیا فرصت های راهبردی ارزهای دیجیتال و به خصوص بلاک چین را بررسی می کند

دولت اسپانیا دیدگاه مثبتی به ارزهای دیجیتال و بلاک چین دارد

پی آسان : در حالی که برخی کشورهای اروپایی به دنبال وضع قوانین سخت گیرانه برای ارزهای دیجیتال هستند، اسپانیا می خواهد قدم در راه سوئیس بگذارد و فرصت های راهبردی ارزهای دیجیتال و به خصوص بلاک چین را بررسی کند.

اسپانیا در مسیر بلاک چینی شدن

نخست وزیر و رهبر حزب مردم اسپانیا، ماریانو راخوی، آمادگی خود را برای انجام تمام اقدامات لازم در بهره‌مندی از فناوری بلاک چین را اعلام کرده است.

حزب مردم یا همان محافظه کار که از سال ۱۹۹۶ غالب امور اجرایی و دولت کشور اسپانیا را در دست دارد، اعلام کرد که به منظور کمک به رشد فناوری بلاک چین در اسپانیا درصدد تنظیم لایحه‌ای برای ارائه تسهیلات و شرایط ویژه از جمله معافیت مالیاتی به استارت تاپ‌های بلاک چین هستند.

به گزارش بلومبرگ، گارسیا ایگا، یکی از اعضای ارشد حزب، معتقد است که این فناوری می‌تواند در جنبه‌های مختلف اقتصادی، بهداشتی و آموزشی تاثیرات مثبت و خلاقانه‌ای داشته باشد گارسیا ایگا توضیح داد:

نکته کلیدی سطح دیجیتال سازی شرکت‌هاست. امیدواریم که این لایحه در سال جاری اجرا شود.

حزب مردم قصد دارد تا از کارشناسان بین‌المللی بلاک چین را برای ارائه گواهی در پارلمان این کشور دعوت به عمل آورد. آن‌ها همچنین علاقه‌مند به بررسی کشورهای حامی این فناوری از جمله سوئیس هستند.

علاوه بر این، گارسیا ایگا از اهداف دولت در تبدیل اسپانیا به مکانی امن و دوستانه برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال تحت نظر چهارچوب‌های قانونی سخن گفت. ایگا اظهار داشت:

می‌خواهیم در بین تمام کشورهای اروپایی، بهترین و امن‌ترین زیرساخت‌ها را برای سرمایه گذاری ICO ها فراهم کنیم.

۱۸۰ درجه متفاوت

علاقه اسپانیا به بلاک چین و ارزهای دیجیتال با توجه به دیدگاه منفی کشورهای همسایه‌اش در نوع خود قابل توجه است.

دیدگاه مثبت اسپانیا به ارزهای دیجیتال و بلاک چین/ دولت وارد عمل می‌شود

همانطور که «ارز دیجیتال» هفته گذشته گزارش داده بود، برونو لی مایر، وزیر دارایی فرانسه و پیتر آلتایمر، وزیر دارایی آلمان، هر دو از ارزهای دیجیتال به عنوان خطری برای برهم زدن ثبات مالی در درازمدت یاد کردند.

یواس مرسش، عضو ارشد هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا، اخیراً مدعی شده است که ارزهای دیجیتال پول نیستند و آینده آن‌ها قابل پیش بینی نیست.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، مانند بسیاری دیگر، ضمن ابراز نگرانی از کاربردهای مجرمانه ارزهای دیجیتال اظهار داشت که طور جدی در حال بررسی ارزهای دیجیتال است.

حالا در روی دیگر سکه، اسپانیا کاملاً رویکرد مثبتی در قبال ارزهای دیجیتال در پیش گرفته که می‌تواند برای علاقه‌مندان بسیار امیدوار کننده باشد.

پیشنهاد می کنیم این پست درباره ی سهم ایران از صنعت جهانی گردشگری را ببینید.